Mercedes-AMG A 35 4MATIC. Ponad 300 KM mocy

Mariusz Michalak
Mercedes-AMG A 35 4MATICMercedes-AMG wprowadza do oferty zupełnie nowy bazowy model. Bazuje on na najnowszej przednionapędowej platformie Mercedesa i jest zasilany nową benzynową jednostką 2.0 turbo o mocy 306 KM. Fot. Mercedes-Benz
Mercedes-AMG A 35 4MATICMercedes-AMG wprowadza do oferty zupełnie nowy bazowy model. Bazuje on na najnowszej przednionapędowej platformie Mercedesa i jest zasilany nową benzynową jednostką 2.0 turbo o mocy 306 KM. Fot. Mercedes-Benz
Mercedes-AMG wprowadza do oferty zupełnie nowy bazowy model. Bazuje on na najnowszej przednionapędowej platformie Mercedesa i jest zasilany nową benzynową jednostką 2.0 turbo o mocy 306 KM.

Z przodu A 35 4MATIC wyróżniają: osłona chłodnicy przedzielona podwójnym ostrzem, przedni zderzak z linii AMG, z prowadnicami powietrza i dolnym spojlerem, oraz poprzeczki bocznych wlotów powietrza z wykończeniem w kolorze srebrnego chromu. Z profilu uwagę zwracają18-calowe obręcze z lekkich stopów z podwójnymi ramionami oraz panele progowe z linii AMG. Tył jest zdominowany przez zderzak z nową nakładką w kształcie dyfuzora, subtelny spojler dachowy oraz dwie okrągłe końcówki układu wydechowego.

Dwulitrowa, turbodoładowana jednostka to nowa konstrukcja, bazująca na 4-cylindrowym silniku M 260 z nowej Klasy A. Silnik oferuje 306 KM oraz 400 Nm. Podział momentu obrotowego między osiami jest regulowany płynnie zależnie od warunków jazdy, a jego zakres sięga od konfiguracji całkowicie przednionapędowej do 50:50. Jednostka współpracuje z dwusprzęgłową skrzynią biegów o siedmiu przełożeniach.

Przyspieszenie do 100 km trwa 4,7 sekundy, natomiast prędkość maksymalna wynosi 250 km/h. Producent informuje o średnim zużyciu paliwa paliwa na poziomie 7,4-7,3 l/100 km oraz emisji CO2 169-167 g/km.

Aby ograniczyć podatność nadwozia na skręcanie i dodatkowo zwiększyć sztywność, w przedniej części podwozia zastosowano dwa dodatkowe ukośne wzmocnienia (rozpórki).

Dostępny jest sportowy typ siedzeń ze zintegrowanymi zagłówkami oraz sportowa kierownica AMG. Do dyspozycji kierowcy są również elektroniczne wyświetlacze wkomponowane w deskę rozdzielczą oraz zaawansowany interfejs samochodu MBUX.

Zobacz także: Fiat 500C w naszym teście

Nowy Mercedes-AMG A 35 4MATIC będzie świętował swoją światową premierę podczas tegorocznego salonu samochodowego w Paryżu (od 2 października 2018 r.), a jego sprzedaż ruszy jeszcze w październiku br. W salonach Mercedesa w Europie Zachodniej model pojawi się w styczniu 2019 r.

od 12 lat
Wideo

Wybory samorządowe 2024 - II tura

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty