Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 37291 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Mercedes AMG E 63S. Elegant z pazurem

Data publikacji: Autor: Tomasz Szmandra / Video: TVN Turbo/x-news

Mercedes AMG E 63S

Mercedes E 63 AMG i E 63 S AMG to jedna z najbardziej zaawansowanych technologicznie i najciekawszych propozycji w tym segmencie. Ceny nowego modelu poznamy w styczniu, natomiast pierwsze egzemplarze trafią do dilerów w marcu.

Fot. Tomasz Szmandra Niektórzy kupują Mercedesy dla prestiżu, komfortu i elegancji. Istnieje nawet pogląd, że o statusie człowieka decyduje m.in. samochód, jakim jeździ. Jednak dla tych, którzy oczekują od swojego auta czegoś więcej, przygotowano wyjątkową, sportową wersję oznaczoną trzema magicznymi literami – AMG.

https://www.motofakty.pl/artykul/sady-kontra-nietrzezwi-kierowcy.htmlWiększości miłośników motoryzacji, należąca do Mercedesa firma AMG (Aufrecht Melcher Großaspach), kojarzy się ze sportowymi odmianami modeli z trójramienną gwiazdą na masce. To właśnie z miejscowości Affalterbach, położonej niedaleko Stuttgartu, gdzie znajduje się siedziba AMG, pochodzą najmocniejsze, najszybsze i najbardziej ekscytujące modele Mercedesa. Ostatnio wzięto na warsztat nowy model klasy E, który w podstawowej odmianie miał swoją premierę  na początku tego roku.

Auto zbudowano na modularnej płycie podłogowej MRA, która wcześniej, w skróconej wersji, posłużyła jako platforma Mercedesa C. Nowa E-klasa posiada o 65 milimetrów dłuższy od poprzednika rozstaw osi, co przedkłada się na większą ilość miejsca na nogi dla osób siedzących na tylnej kanapie. Dzięki zastosowaniu elementów z aluminium (maska, błotniki, pokrywa bagażnika, zawieszenie) oraz stali o podwyższonej wytrzymałości, zwiększono sztywność nadwozia i obniżono masę własną pojazdu.

Z zewnątrz wersję AMG wyróżniają szersze i inaczej wyprofilowane zderzaki, potężny układ wydechowy, dyfuzor oraz inny wzór obręczy kół, przez które widać duże zaciski hamulców.  Z kolei wnętrze samochodu to luksus z najwyższej półki doprawiony sportowymi akcentami. W standardzie wyposażone jest praktycznie takie samo jak w klasycznej E-klasie. Kokpit, podobnie jak w większym modelu klasy S, składa się z dwóch dużych ekranów o przekątnych 12,3 cala każdy, na których wyświetlane dane można konfigurować według własnych preferencji. Oprócz informacji na ekranach, kierowca może odczytywać podstawowe dane na wyświetlaczu na szybie. Ma również do dyspozycji wielofunkcyjną kierownicę z przyciskami dotykowymi. Z kolei zamykany schowek na konsoli wyposażono w system indukcyjnego ładowania telefonów komórkowych, które, jeżeli posiadają technologię NFC i odpowiednią aplikację, mogą pełnić funkcję kluczyka do samochodu. Oczywiście, co jest już cechą charakterystyczną modeli tej marki –  do wykończenia wnętrza użyto materiałów najwyższej jakości. W tej wersji jednak nie to jest najważniejsze.  Gdy tylko zachodzi taka potrzeba, ten elegancki, luksusowy sedan może przerodzić się w agresywnego potwora.

Redakcja poleca:

Czy nowe auta są bezpieczne?
Okres próbny dla kierowców. To trzeba wiedzieć
Sposoby na tańsze OC

Mercedes AMG E 63S

Mercedes E 63 AMG i E 63 S AMG to jedna z najbardziej zaawansowanych technologicznie i najciekawszych propozycji w tym segmencie. Ceny nowego modelu poznamy w styczniu, natomiast pierwsze egzemplarze trafią do dilerów w marcu.

Fot. Tomasz Szmandra A czym tez model w odmianie AMG dysponuje pod maską? Do jego napędu użyto czterolitrowego silnika V8 Biturbo, który znany jest już z innych modeli tej marki. W podstawowej wersji E63 silnik ma moc 571 KM i maksymalny moment obrotowy wynoszący 750 Nm. W przeciwieństwie do swoich poprzedników, zamiast napędu na tył, zastosowano napęd na cztery koła 4MATIC. Rozwiązanie to zapewnia znakomitą przyczepność i zdecydowanie większą efektywność wykorzystania tak dużej mocy silnika. To zaowocowało znakomitymi osiągami – sprint do „setki” trwa zaledwie 3,5 sekundy! Ale w ofercie znajdzie się jeszcze mocniejsza wersja oznaczona literą „S”, która z tej samej jednostki napędowej potrafi wykrzesać aż 612 KM i maksymalny moment obrotowy na poziomie 850 Nm. W tym przypadku przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 3,4 sekundy, a prędkość maksymalna, która została elektronicznie ograniczona do 250 km/h, bez tych zabezpieczeń przekracza 300 km/h! A to już nie są przelewki, o czym mogliśmy się przekonać podczas pierwszych jazd testowych, które zorganizowano m.in. torze wyścigowym w okolicach Algarve w Portugalii.

 

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Tagi:

Komentarze

  • . (gość)

    .

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Mercedes-Benz Klasa E zdjęcia

Mercedes-Benz Klasa E dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Mercedes-Benz Klasa E opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

Mercedes-Benz Klasa E Cena

Części dla marki Mercedes-Benz

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

840 zł