Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Mercedes-AMG. GLE 63 4Matic+ Coupe. Co oferuje mocarny SUV?

Wojciech Frelichowski
Stylizacja nadwozia GLE 63 Coupé to typowe rozwiązania AMG. Klasyczna estetyka AMG ma swoją kontynuację w kabinie. Fot. Daimler
Stylizacja nadwozia GLE 63 Coupé to typowe rozwiązania AMG. Klasyczna estetyka AMG ma swoją kontynuację w kabinie. Fot. Daimler
Mercedes dołączy do rodziny samochodów opracowanych przez AMG model GLE 63 4Matic+ Coupe. Auto, poza odpowiednią stylizacja nadwozia i kabiny, wyróżnia się również technologicznymi nowinkami.

Stylizacja nadwozia GLE 63 Coupé to typowe rozwiązania AMG. Przynależność do tej rodziny natychmiast zdradza charakterystyczna osłona chłodnicy AMG z chromowanym wykończeniem. Ponadto dynamiczną stylizację akcentują przetłoczenia na masce, przedni spojler oraz poszerzone nadkola. Podstawowy wariant jest standardowo wyposażony w 21-calowe obręcze z lekkich stopów, a odmiana S – w felgi o średnicy 22 cali.

Klasyczna estetyka AMG ma swoją kontynuację w kabinie GLE 63 Coupé. Obite skórą nappa fotele mają emblematy „AMG” na przednich oparciach. Wariant S dodatkowo wyróżniają szare pasy bezpieczeństwa i kontrastujące przeszycia siedzeń w kolorze srebrnoszarym. Standardowa specyfikacja obejmuje nastrojowe oświetlenie.

Silnik V8 biturbo AMG: elektryfikacja i dezaktywacja

Stylizacja nadwozia GLE 63 Coupé to typowe rozwiązania AMG. Klasyczna estetyka AMG ma swoją kontynuację w kabinie. Fot. Daimler
Stylizacja nadwozia GLE 63 Coupé to typowe rozwiązania AMG. Klasyczna estetyka AMG ma swoją kontynuację w kabinie. Fot. Daimler

Czterolitrowy silnik V8 biturbo w nowym GLE 63 Coupé w obu wersjach mocy 571KM oraz 612KM (odmiana S) współpracuje z rozrusznikiem-alternatorem EQ Boost, który łączy rozrusznik i alternator w jeden kompaktowy silnik elektryczny zamontowany pomiędzy jednostką napędową a przekładnią.

Dodatkowe, dostępne chwilowo 22 KM mocy plus 250 Nm momentu obrotowego zapewnia bardziej spontaniczną charakterystykę przy ruszaniu. Ponadto ten innowacyjny podzespół zasila pokładową instalację elektryczną 48 V, jest wykorzystywany jako generator energii, a także pełni funkcje hybrydowe. Obejmują one funkcję „doładowania” (boost), rekuperację, przesunięcie punktu obciążenia i praktycznie niezauważalne ponowne uruchomienie silnika w ramach systemu start/stop.

W celu zwiększenia wydajności silnik V8 wyposażono w funkcję dezaktywacji cylindrów. W zakresie częściowego obciążenia cylindry numer 2, 3, 5 i 8 są wyłączane, co przekłada się na zmniejszenie zużycia paliwa. Układ jest dostępny po wybraniu przez kierowcę programu jazdy Comfort,w szerokim zakresie prędkości obrotowych (od 1000 do 3250 obr./min).

W mocniejszym wariancie S 8-cylindrowa jednostka ma aktywne mocowania silnika. Jak wyjaśnia producent, pozwalają one pogodzić sprzeczne cele polegające na uzyskaniu możliwie miękkiego połączenia z układem napędowym w celu zapewnienia wysokiego komfortu i możliwie sztywnego połączenia dla optymalnej dynamiki jazdy. Aktywne mocowania bezstopniowo, błyskawicznie dostosowują swoją sztywność do aktualnych warunków jazdy.

Stabilizacja przechyłów AMG Active Ride Control

Stylizacja nadwozia GLE 63 Coupé to typowe rozwiązania AMG. Klasyczna estetyka AMG ma swoją kontynuację w kabinie. Fot. Daimler
Stylizacja nadwozia GLE 63 Coupé to typowe rozwiązania AMG. Klasyczna estetyka AMG ma swoją kontynuację w kabinie. Fot. Daimler

Nowy GLE 63 Coupé wyposażono w aktywny system stabilizacji przechyłów Active Ride Control, bazujący na instalacji 48 V, którego zadaniem jest niwelowanie ruchów nadwozia. System wykorzystuje dwa niezależnie działające elektromechaniczne siłowniki na przedniej i tylnej osi, każdy ze zintegrowaną przekładnią planetarną. Poza zmniejszeniem przechyłów w zakrętach zwiększa on komfort podczas jazdy na wprost, równoważy bowiem ruchy powodowane przez nierówności po jednej stronie drogi. Na tle zwykłych układów hydraulicznych system wyróżnia niższa masa, a także znacznie szybsza reakcja – sterowanie AMG może dostosować status pojazdu do warunków w ciągu milisekund.

Siedem trybów jazdy AMG Dynamic Select: Comfort, Sport, Sport+, Individual, Race (wyłącznie w wariancie S), Trail i Sand zapewnia zróżnicowane wrażenia z jazdy, z szeroką rozpiętością pomiędzy maksymalnym komfortem a zwinnym, sportowym charakterem.

Napęd na wszystkie koła AMG Performance 4Matic+

Standardowym elementem jest napęd na wszystkie koła 4Matic+. Elektromechaniczne sterowane sprzęgło w zmiennym stopniu łączy stale napędzaną oś tylną z osią przednią. Najlepszy możliwy podział momentu obrotowego jest obliczany w sposób ciągły, zgodnie z warunkami jazdy i działaniami kierowcy.

Aby jeszcze bardziej poprawić przyczepność i dynamikę, GLE 63 Coupé i GLE 63 S Coupé są standardowo wyposażone w elektronicznie sterowaną blokadę mechanizmu różnicowego tylnej osi, która redukuje poślizg wewnętrznego koła na zakrętach, zapewniając optymalną przyczepność i maksymalne bezpieczeństwo prowadzenia. Dzięki temu kierowca może wcześniej przyspieszyć na wyjściu z łuku.

Pośrednikiem pomiędzy silnikiem a układem 4Matic+ jest skrzynia biegów Speedshift TCT 9G, która została specjalnie dostosowana do wymagań silnika V8 w GLE 63 Coupé.

To tutaj jest produkowany Volkswagen ID.3

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Droga księżycowa w Gdyni, czyli Marszewska Góra

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty