Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Mercedes-AMG GT 4-drzwiowe Coupé. Co zmienił lifting?

Mariusz Michalak
Fot. Mercedes-Benz
Fot. Mercedes-Benz
Mercedes-AMG GT 4-drzwiowe Coupé teraz zyskuje jeszcze bardziej indywidualny charakter. Odnowiony model zadebiutuje w wersjach z 6-cylindrowymi jednostkami, które pojawią się w europejskich salonach Mercedesa już w sierpniu.

Design 6-cylindrowych wersji pozostaje bez zmian. Z przodu można je jednak upodobnić do odmian z jednostkami o 8 cylindrach. Oferta dla wszystkich wariantów wzbogaciła się o trzy nowe odcienie nadwozia: spektralny niebieski metalik, spektralny niebieski magno (matowe wykończenie) oraz biel kaszmiru magno (matowe wykończenie). Obecnie nabywcy mają do wyboru pięć lakierów matowych, pięć metalicznych i dwa standardowe. Na życzenie dostępny jest też nowy pakiet AMG Night II, dzięki któremu AMG GT 4-drzwiowe Coupé może przybrać jeszcze bardziej sportowy wygląd. Pionowe listwy charakterystycznej dla AMG osłony chłodnicy mają w tym przypadku ciemne, chromowane wykończenie. Kolejne wyraziste akcenty to umieszczone z tyłu elementy – emblemat AMG, gwiazda Mercedesa i oznaczenie modelu – w kolorze czarnym. Ten sam odcień mają napisy na przednich błotnikach. Nowością jest również połączenie pakietów z elementami z włókien węglowych oraz Night.

Przekonfigurowane zawieszenie AMG RIDE CONTROL+ nadal bazuje na wielokomorowym układzie zawieszenia pneumatycznego połączonym z adaptacyjnym, elektronicznie regulowanym tłumieniem. Ten ostatni jest teraz zupełnie nowy i po raz pierwszy wykorzystuje po dwa zawory redukujące ciśnienie umieszczone na zewnątrz każdego amortyzatora. Działając bezstopniowo, umożliwiają one jeszcze precyzyjniejsze dostosowanie siły tłumienia do różnych warunków drogowych oraz programów jazdy: jeden zawór kontroluje tłumienie odbicia, tj. siłę, jaka występuje podczas odbicia koła, a drugi tłumienie w fazie ugięcia. Oba etapy są zatem kontrolowane niezależnie od siebie.

Kierowca może wybrać podstawową charakterystykę zawieszenia za pomocą programów jazdy AMG DYNAMIC SELECT: za naciśnięciem przycisku właściwości jezdne zmieniają się na przykład z wybitnie dynamicznych w trybie Sport+ na łagodniejsze tłumienie w ustawieniu Comfort. Co więcej, konfigurację podwozia można trzystopniowo regulować niezależnie od zdefiniowanych programów jazdy, korzystając z osobnego klawisza.

W 2020 r. zawieszenie AMG GT 4-drzwiowego Coupé wyposażono w nowo zaprojektowane elementy, w tym ramy pomocnicze obu osi, łożyska, tuleje dolnych wahaczy oraz tuleje drążków tylnej osi. Zestaw ten pozwolił między innymi ograniczyć sztywność zastosowanych łożysk. Do tego dochodzą nowe, asymetryczne tuleje drążków przedniej osi, różniące się poziomami sztywności zależnie od efektywnego zakresu pracy. Zapewnia to również większą elastyczność wzdłużną bez utraty precyzji i „czucia” układu kierowniczego.

Dodatkowo klienci mają jeszcze szerszy wybór wzorów obręczy AMG. Do ich palety dołączyły nowe 20-calowe felgi z lekkich stopów z 10 podwójnymi ramionami oraz finezyjnie stylizowane, kute 21-calowe obręcze z 5 podwójnymi ramionami. Na życzenie nabywcy 6-cylindrowych wersji mogą teraz zamówić lakierowane na czerwono zaciski hamulcowe.

Po aktualizacji AMG GT 4-drzwiowe Coupé oferuje jeszcze większy wybór kolorów i rodzajów okładzin stosowanych do wykończenia kabiny. Nowe odcienie kładą nacisk na jego sportową albo luksusową naturę – wystarczy spojrzeć na połączenie skóry nappa Exclusive w kolorach tytanowo-szarej perły i czarnym z kontrastowymi żółtymi szwami lub skórę nappa Exclusive w kolorach truflowym i czarnym w wykończeniu STYLE („diamentowe” przeszycia). Oprócz chętnie wybieranej tapicerki w dwóch odcieniach paleta zostaje wzbogacona o pięć nowych odcieni skóry nappa Exclusive z wykończeniem STYLE: brąz sienna, klasyczna czerwień, błękit jachtowy, głęboka biel i szarość neva. Wysokiej próby atmosferę uzupełniają dywaniki podłogowe z dopasowaną kolorystycznie skórzaną lamówką oraz wyhaftowanym logo AMG.

Typowa dla AMG wizualna jakość to również zasługa nowo zaprojektowanej kierownicy AMG Performance z charakterystycznymi, podwójnymi ramiona z harmonijnie zintegrowanymi przyciskami. Spłaszczoną u dołu obręcz, pokrytą skórą nappa lub skórą nappa i mikrofibrą DINAMICA, opcjonalnie można zaopatrzyć w funkcję podgrzewania. Nowa kierownica ma też matę wykrywającą dotyku dłoni. Jeśli kierowca przez pewien czas nie trzyma rąk na wieńcu, uruchamiana jest kaskada komunikatów ostrzegawczych; ostatecznie – w obliczu braku reakcji – system aktywuje asystenta awaryjnego hamowania.

Standardowe przyciski na kierownicy AMG otrzymały jeszcze jaśniejsze wyświetlacze z nowymi ikonami i teraz oba mają okrągły kształt. Pozwalają one na bezpośrednią obsługę funkcji dotyczących jazdy bez konieczności odrywania dłoni od wieńca. Przekładnię AMG SPEEDSHIFT MCT 9G można obsługiwać za pomocą aluminiowych manetek zmiany biegów umieszczonych po lewej i prawej stronie kierownicy. Aby ich używanie było jeszcze wygodniejsze, łopatki te są teraz nieco większe i zostały umieszczone niżej.

Klienci mogą wybierać także spośród wielu wersji wykończenia. Nowością jest opcjonalne antracytowe drewno o otwartych porach na desce rozdzielczej i panelach drzwi, a także na konsoli środkowej, gdzie drewniane okładziny łączą się ze srebrnym obramowaniem – co podkreśla zarówno sportowy, jak i luksusowy charakter 4-drzwiowego samochodu sportowego AMG.

Ekskluzywna seria Edition ukazuje luksusową „twarz” AMG GT 4-drzwiowego Coupé. Jest ona dostępna dla wszystkich wersji silnikowych i standardowo łączy się z pakietem stylizacyjnym V8. Ekskluzywny lakier czerwień rubelitu o ciemnym, szlachetnym odcieniu harmonijnie współgra z pakietem chromowanych elementów nadwozia i nowymi 21-calowymi kutymi obręczami AMG z 5 podwójnymi ramionami w kolorze srebrnym (wysoki połysk).

Kabinę wykończono szarą skórą nappa Exclusive, do której dopasowano kolorystykę kierownicy AMG Performance. Luksusową atmosferę podkreślają nowe elementy ozdobne z szarego, jesionowego drewna o otwartych porach, nakładki progów drzwi podświetlane na kolor nadwozia oraz emblemat AMG Edition na desce rozdzielczej.

Zobacz także: Skoda Enyaq iV - elektryczna nowość

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty