Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Mercedes-AMG GT 63 S E Performance. Ile kosztuje w Polsce?

Mariusz Michalak
Mercedes-AMG GT 63 S E PerformanceCzterodrzwiowe coupé to pierwsza hybryda o wysokich osiągach, a jednocześnie najmocniejszy do tej pory seryjny model z Affalterbach. Fot. Mercedes
Mercedes-AMG GT 63 S E PerformanceCzterodrzwiowe coupé to pierwsza hybryda o wysokich osiągach, a jednocześnie najmocniejszy do tej pory seryjny model z Affalterbach. Fot. Mercedes
Czterodrzwiowe coupé to pierwsza hybryda o wysokich osiągach, a jednocześnie najmocniejszy do tej pory seryjny model z Affalterbach.

Moc systemowa 620 kW (843 KM) i maksymalny systemowy moment obrotowy ponad 1400 Nm umożliwiają przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 2,9 s. Po mniej niż 10 s prędkość przekracza już 200 km/h. Przyspieszenie kończy się dopiero przy 316 km/h.

Nowy topowy wariant w gamie AMG GT 4-drzwiowe Coupé oferuje bogate wyposażenie standardowe, obejmujące m.in.:

Zawieszenie AMG RIDE CONTROL+, które za sprawą bezstopniowo regulowanych nadciśnieniowych zaworów bezpieczeństwa  w ciągu kilku milisekund dostosowuje siłę tłumienia każdego koła do aktualnej sytuacji. Do wyboru bazowych ustawień służą programy jazdy AMG DYNAMIC SELECT – od trybu Sport+, służącego do szczególnie dynamicznej jazdy, po ustawienie Comfort, zapewniające łagodne tłumienie. Ponadto zestrojenie podwozia można zmieniać osobno, niezależnie od wybranego trybu jazdy, za pomocą przełącznika. Do wyboru są trzy konfiguracje.

Mercedes-AMG GT 63 S E PerformanceCzterodrzwiowe coupé to pierwsza hybryda o wysokich osiągach, a jednocześnie najmocniejszy do tej pory seryjny model
Mercedes-AMG GT 63 S E Performance

Czterodrzwiowe coupé to pierwsza hybryda o wysokich osiągach, a jednocześnie najmocniejszy do tej pory seryjny model z Affalterbach.

Fot. Mercedes

• Zintegrowany system kontroli dynamiki jazdy AMG DYNAMICS wpływa m.in. na strategię działania elektronicznego systemu kontroli stabilności ESP®, napędu na wszystkie koła i elektronicznie sterowanego tylnego mechanizmu różnicowego o ograniczonym poślizgu. Efekt: większa zwinność bez negatywnego wpływu na stabilność.

Ceramiczno-kompozytowy, wysokowydajny układ hamulcowy – lekki, o długiej żywotności i wyjątkowo wysokiej stabilności działania.

Podobnie jak pozostałe odmiany AMG GT 4-drzwiowego Coupé nowa hybryda jest oferowana z szeroką gamą opcji. Oto wybrane elementy:

• Ekskluzywna edycja AMG Special Edition (103 312 zł) z lakierem AMG green hell magno, 21-calowymi kutymi obręczami AMG z pięcioma podwójnymi ramionami w kolorze czarnym, z polerowanym rantem, a także z pakietami AMG Night i AMG Night II (wybrane elementy zewnętrzne w kolorze czarnym lub ciemnym chromie plus czarna folia ponad progami). Do wyboru są pakiet aerodynamiczny AMG lub pakiet zewnętrznych elementów nadwozia z włókien węglowych AMG Karbon. W kabinie panuje atmosfera typowa dla świata motorsportu – dzięki elementom takim jak sportowe fotele obszyte dwukolorową skórą nappa (czarna/perłowa szarość tytanu) z żółtymi, kontrastowymi przeszyciami lub fotele AMG Performance (opcja), a także elementy ozdobne AMG wykończone lakierem fortepianowym albo, na życzenie, z włókien węglowych. Ekskluzywność edycji podkreślają emblemat Edition we wnętrzu oraz podświetlane nakładki progów.

• Dla AMG GT 63 S E PERFORMANCE dostępna jest również luksusowa edycja Special Edition (79 827 zł) z lakierem w kolorze czerwieni rubelitu. Obejmuje ona m.in. pakiet elementów nadwozia z błyszczącym, chromowanym wykończeniem oraz srebrne, wykończone na wysoki połysk 21-calowe kute felgi AMG z pięcioma podwójnymi ramionami.

Mercedes-AMG GT 63 S E PerformanceCzterodrzwiowe coupé to pierwsza hybryda o wysokich osiągach, a jednocześnie najmocniejszy do tej pory seryjny model
Mercedes-AMG GT 63 S E Performance

Czterodrzwiowe coupé to pierwsza hybryda o wysokich osiągach, a jednocześnie najmocniejszy do tej pory seryjny model z Affalterbach.

Fot. Mercedes

Program MANUFAKTUR oferuje najwyższy stopień indywidualności i luksusu. To między innymi zasługa wyselekcjonowanych materiałów, które w większości są wykańczane ręcznie, a także specjalnych lakierów. W przypadku Mercedesa-AMG GT 4-drzwiowego Coupé oferta obejmuje lakiery takie jak MANUFAKTUR szary uni (33 308 zł), MANUFAKTUR oliwkowy metalik (33 308 zł) lub MANUFAKTUR miedziany pomarańczowy magno (mat; 33 308 zł), a także różne odcienie skóry. Ponadto nabywcy mogą zamówić kierownicę obszytą skórą w dwóch kolorach, dywaniki podłogowe z długim włosiem i wyhaftowanym napisem AMG oraz zestawy bocznych naklejek w trzech wariantach kolorystycznych.

Wlory nowej hybrydy AMG o wysokich osiągach mogą podkreślać m.in. sportowe opony (3387 zł), pasy bezpieczeństwa w kolorze żółtym lub czerwonym (2258 zł) oraz podsufitka z mikrofibry DINAMICA w kolorze czarnym (9033 zł). Ponadto nabywcy mają do wyboru dwa atrakcyjnie skomponowane pakiety wyposażenia: Premium za 5736 zł (obejmuje pakiet pamięci ustawień przednich foteli, pakiet ochrony przed kradzieżą URBAN GUARD Plus, tapicerkę z czarnej skóry nappa i nagłośnienie Burmester® surround) oraz Premium Plus za 34 720 zł (elementy pakietu Premium plus dach panoramiczny, pakiet wielokonturowych przednich foteli, wyświetlacz head-up, klimatyzacja automatyczna THERMOTRONIC, wentylowane przednie fotele, asystent wnętrza MBUX).

Mercedes-AMG GT 63 S E PERFORMANCE jest już dostępny w sprzedaży w Polsce, w cenie od 993 900 zł; seria AMG Special Edition wymaga 103 312 zł dopłaty. Pierwsze egzemplarze pojawią się w europejskich salonach w kwietniu 2022 r.**

Dane techniczne w skrócie:

 Mercedes-AMG GT 63 S E PERFORMANCE
Moc systemowa620 kW (843 KM)
Systemowy maksymalny moment obrotowy1010-1470 Nm (zależnie od kombinacji przełożeń)
Silnik spalinowy4.0 V8 biturbo
Pojemność skokowa3982 ccm
Moc maksymalna silnika spalinowego470 kW (639 KM) przy 5500-6500 obr./min
Maks. moment obr. silnika spalinowego900 Nm przy 2500-4500 obr./min
Moc maksymalna silnika elektrycznego150 kW (204 KM)
Maks. moment obr. silnika elektrycznego320 Nm
Układ napędowynapęd na obie osie AMG Performance 4MATIC+ z w pełni zmiennym rozdziałem momentu obrotowego i trybem Drift
PrzekładniaAMG SPEEDSHIFT MCT 9G
Ważone zużycie paliwa w cyklu mieszanym*7,9 l/100 km
Ważone emisje CO2 w cyklu mieszanym*180 g/km
Ważone zużycie energii el. w cyklu miesz.*12,0 kWh/100 km
Klasa efektywnościB
Pojemność akumulatora6,1 kWh
Zasięg w trybie elektrycznym*12 km
Przyspieszenie 0-100 km/h2,9 s
Prędkość maksymalna316 km/h
Masa własna (EC)2380 kg

* wartości WLTP CO2, (EU) 2017/1153; zużycie energii i zasięg określono na bazie (EU) 2017/1151

Zobacz także: Mercedes EQA - prezentacja modelu

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty