Mercedes AMG GT wkrótce w Polsce - coupe za pół miliona

(DKO)
Mercedes AMG GT/fot. Daimler
Mercedes AMG GT/fot. Daimler
Czterolitrowy silnik o mocy 462 KM, sylwetka klasycznego gran turismo, wygodna kabina i pojemny bagażnik. Mercedes AMG GT wydaje się być autem stworzonym do dalekich podróży. Można go już zamawiać w polskich salonach. Ceny starują od 552 tys. zł.
Mercedes AMG GT/fot. Daimler
Mercedes AMG GT/fot. Daimler

GT ma łączyć wyczynowe osiągi z komfortem i stylowym wyglądem. To ostatnie się udało. Klasyczna sylwetka z długą maską i przesuniętą do tyłu kabiną rzuca się w oczy. W środku są dwa miejsca i bagażnik o pojemności 350 l. Inżynierowie AMG zrobili sporo, by GT było nie tylko wygodne, ale i szybkie - tak na prostych, jak i na zakrętach. Nisko położony środek ciężkości i stosunkowo niewielka masa własna (od 1540 kg), skrzynia biegów w układzie transaxle, aktywne zawieszenie z podwójnymi wahaczami, blokada tylnego dyferencjału czy wreszcie czterolitrowy silnik V8 biturbo o mocy 462 lub 510 KM (odpowiednio, 600 lub 650 Nm maksymalnego momentu obrotowego) – wszystko podporządkowano tu sprawnemu przyspieszeniu i dobrej trakcji. W mocniejszej wersji S samochód ma przyspieszać od 0 do 100 km/h w 3,8 s, jego prędkość maksymalna sięgać 310 km/h. Deklarowane przez producenta średnie zużycie paliwa wynosi 9,4 l/100 km.

Mercedes AMG GT S/fot. Daimler
Mercedes AMG GT S/fot. Daimler

Ceny Mercedes-AMG GT (typoszereg C 190) startują w Polsce od 552 500 zł za wersję o mocy 462 KM. Standardowe wyposażenie modelu obejmuje m.in. LED-owe oświetlenie, 19-calowe obręcze, tapicerkę z elementami ze skóry, system multimedialny z 7-calowym ekranem, automatyczny hamulce, system wykrywający zmęcznie kierowcy oraz zestaw poduszek powietrznych – czołowych, kolanowych, bocznych oraz kurtyn okiennych dla kierownicy i pasażera.

Mocniejszy wariant GT S (510 KM) kosztuje od 642 500 zł. Lista seryjnych elementów wyposażenia obejmuje tu m.in. elektronicznie sterowaną blokadę tylnego mechanizmu różnicowego, kierownicę pokrytą skórą nappa oraz mikrofibrą, sportowy wydech AMG z aktywnymi klapami, zawieszenie AMG RIDE CONTROL z elektroniczną regulacją siły tłumienia, układ trybów jazdy AMG DYNAMIC SELECT z dodatkowym, torowym programem "Race" oraz felgi o średnicy 19 cali z przodu i 20 cali z tyłu.

Mercedes AMG GT S/fot. Daimler
Mercedes AMG GT S/fot. Daimler

Na życzenie Mercedes-AMG GT dostępny jest m.in. z pakietem AMG DYNAMIC PLUS, który potęguje sportowe walory pojazdu (obejmuje m.in. aktywne poduszki silnika i skrzyni biegów oraz sztywniejsze nastawy zawieszenia), wydajniejsze, karbonowo-ceramiczne hamulce oraz innowacyjne systemy aktywnego bezpieczeństwa znane już z Klas E i S, w tym adaptacyjne światła drogowe czy asystentów pasa ruchu i martwego pola.

Mercedesa-AMG GT można zamawiać w polskich salonach marki Mercedes-Benz. Pierwsze samochody trafią do odbiorców w kwietniu przyszłego roku.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty