Mercedes-AMG GT4. Lepsze chłodzenie silnika i hamulców
Do zalet nowego Mercedesa-AMG GT4 należy zoptymalizowane chłodzenie hamulców przedniej osi, a także skuteczniejszy układ chłodzenia jednostki napędowej. Przed przegrzaniem elementów układu hamulcowego zapobiegają zarówno powiększony wlot powietrza chłodzącego hamulce, jak i przewody pneumatyczne o większej średnicy. Efekt: lepsze właściwości jezdne oraz ograniczone zużycie eksploatacyjne, co jest szczególnie istotne podczas wyścigów wytrzymałościowych.
Mercedes-AMG GT4. Nowa koncepcja oświetlenia
Aktualizacja Mercedesa-AMG GT4 obejmuje również zmodyfikowane przednie i tylne światła, odpowiadające modułom zastosowanym w Mercedesie-AMG GT3. Ich konstrukcja jest zgodna z obecnymi drogowymi wersjami Mercedesa-AMG GT. Poza odświeżonym wzornictwem nowa koncepcja oświetlenia ma również walory praktyczne: nowe, wysokowydajne reflektory LED zapewniają znacznie lepszą iluminację toru. W ciemności lub przy słabej widoczności zapewnia to decydujące korzyści w zakresie bezpieczeństwa i osiągów.
Za napęd odpowiada silnik 4.0 V8 biturbo AMG o mocy maksymalnej 476 KM.
Mercedes-AMG GT4. Zoptymalizowane prowadzenie
Kolejna przeprowadzona optymalizacja dotyczy modyfikacji tylnych wahaczy, które również są podobne do tych stosowanych w nowym GT3. Wyróżnia je znacznie dłuższa żywotność. W efekcie Mercedes-AMG GT4, który ma na koncie m.in. już trzy klasowe zwycięstwa w 24-godzinnym wyścigu na torze Nürburgring, jest jeszcze lepiej przygotowany do udziału w „maratonach” wytrzymałościowych. Inną nowością w modelu GT4 na rok 2020 jest zastosowanie powiększonego zbiornika płynu hamulcowego, zoptymalizowanego pod kątem szczególnych wymagań panujących w wyścigach długodystansowych.
Mercedes-AMG GT4. Najwyższe standardy bezpieczeństwa
Klatka bezpieczeństwa wykonana z wysokowytrzymałej stali jest tu przykręcona do aluminiowej ramy przestrzennej, a w dachu znajduje się luk dachowy. Karbonowa klatka bezpieczeństwa kierowcy ze zintegrowanym zagłówkiem zapewnia znacznie wyższy poziom ochrony niż tradycyjne fotele wyścigowe. Kompleksową koncepcję bezpieczeństwa uzupełnia wydajny system gaśniczy. Samochód został wyposażony w specjalną kontrolę trakcji oraz wielofunkcyjny ABS. Układy te bazują na technice modelu GT3, podobnie jak sekwencyjna wyczynowa skrzynia biegów z regulowanym mechanizmem różnicowym.
Zobacz także: Testujmy Skodę Kamiq - najmniejszego SUV-a Skody
Wybory samorządowe 2024 - II tura
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?