Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 37748 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Premiery / Samochody osobowe

Mercedes-AMG. Nowy model E53 4MATIC+. Jaki silnik i wyposażenie?

Data publikacji: Autor: Wojciech Frelichowski

Mercedes-AMG E 53 4MATIC+ wchodzi na rynek w dwóch odmianach nadwoziowych - jako limuzyna oraz kombi. Fot. Daimler Mercedes wprowadził niedawno na rynek Klasę E po modernizacji. Teraz przyszedł czas na wersję AMG tego modelu. Ma bardziej wyrazisty design, rozbudowane opcje indywidualizacji oraz system informacyjno-rozrywkowy MBUX.

Mercedes-AMG E 53 4MATIC+ wchodzi na rynek w dwóch odmianach nadwoziowych - jako limuzyna oraz kombi. Z zewnątrz obie wersje wyróżniają się pokrywą silnika z dwoma charakterystycznymi, masywnymi wybrzuszeniami, a także duże, przedzielone dwiema listwami wloty powietrza po bokach zderzaka oraz nowy przedni spojler ze srebrnym, chromowanym wykończeniem. Aerodynamikę poprawiają prowadnice powietrza lakierowane na kolor lśniącej czerni.

Z tyłu E 53 identyfikują podwójne, okrągłe elementy ozdobne rur wydechowych, dostępne z czarnym lub chromowanym wykończeniem. W wersji limuzyna auto otrzymuje nowe, dwuczęściowe tylne światła, w całości w technice LED, a w kombi – nowe wkłady lamp.

Dynamiczną prezencję podkreślają przeprojektowane 19-calowe obręcze kół z lekkich stopów, o zoptymalizowanym aerodynamicznie kształcie z pięcioma podwójnymi ramionami. Opcjonalnie dostępne są 20-calowe lekkie obręcze kół, także o aerodynamicznie zoptymalizowanym wzorze z pięcioma podwójnymi ramionami oraz z szerszym rantem, lakierowane na kolor czarny (mat) lub tytanowoszary (lśniące wykończenie). Bardziej sportowy wygląd E 53 zyskują za sprawą pakietu AMG Night z szeregiem czarnych dodatków, w tym z opcjonalnym przyciemnionym grillem.

Mercedes-AMG. Wnętrze z innowacyjnym systemem MBUX

Kabinę nowego E 53 4MATIC+ wyposażono w sportowe siedzenia obite mieszanką czarnej skóry syntetycznej ARTICO oraz mikrofibry DINAMICA, z kontrastowymi, czerwonymi przeszyciami i emblematami AMG. Dla wszystkich dostępnych tapicerek można zamówić opcjonalnie pakiety foteli AMG Performance. Do wyboru są też czerwone pasy bezpieczeństwa i różne elementy ozdobne.

Zobacz także; Koronawirus. Co czeka branżę motoryzacyjną w Polsce?

Dwa wyświetlacze (lewy odpowiada za panel wskaźników, a prawy za ekran systemu operacyjnego) łączą się pod wspólną szklaną taflą, tworząc panoramiczny kokpit. W przypadku zegarów użytkownik ma do wyboru jedną z trzech wersji graficznych interfejsu: Modern Classic, Sport oraz Supersport. Poprzez menu AMG kierowca może wywoływać różne specjalne widoki, takie jak aktualne parametry silnika, wskaźnik zmiany biegu, rozgrzewanie, miernik przeciążeń czy Racetimer.

Mercedes-AMG E 53 4MATIC+ wchodzi na rynek w dwóch odmianach nadwoziowych - jako limuzyna oraz kombi. Fot. Daimler

Nowością jest kierownica AMG Performance. Nabywca ma do wyboru obszycie ze skóry, mikrofibry Dinamica lub połączenie skóry i mikrofibry (na życzenie z funkcją ogrzewania). W kole kierownicy znajduje się mata z czujnikiem pojemnościowym, który rozpoznaje, czy kierowca trzyma swoje dłonie na wieńcu. Jeśli system wykryje, że przez pewien czas tego nie robi, uruchamia szereg ostrzeżeń, a w razie konieczności aktywuje Asystenta awaryjnego hamowania (Emergency Brake Assist).

Za pomocą metalowych manetek zmiany biegów, umieszczonych po lewej i prawej stronie za obręczą kierownicy, przekładnia AMG Speedshift TCT 9G może być obsługiwana ręcznie. Zmodernizowane łopatki zostały ergonomicznie dostosowane do kształtu nowej kierownicy AMG Performance – są nieco większe niż poprzednio i umieszczono je niżej.

 

Mercedes-AMG. Silnik z rozrusznikiem-alternatorem EQ Boost

Rzędowy 6-cylindrowy silnik benzynowy o pojemności 3 litrów pod maską E 53 charakteryzuje się inteligentną elektryfikacją. Rozrusznik-alternator EQ Boost łączy rozrusznik i alternator w jedną mocną jednostkę elektryczną umieszczoną pomiędzy silnikiem spalinowym a przekładnią. Działa ona nie tylko jako alternator, ale realizuje też funkcje hybrydowe, takie jak „boost” (dodatkowa moc 16 kW mocy i 250 Nm momentu obrotowego), rekuperacja, zmiana punktu obciążenia, tryb „żeglowania” oraz praktycznie niedostrzegalne ponowne uruchomienie silnika w ramach działania funkcji start/stop.

Mercedes-AMG E 53 4MATIC+ wchodzi na rynek w dwóch odmianach nadwoziowych - jako limuzyna oraz kombi. Fot. Daimler

Jak informuje producent, EQ Boost, a także inteligentne doładowanie za pomocą turbosprężarki oraz dodatkowej sprężarki elektrycznej mają na celu polepszenie osiągów i dynamiki jazdy przy jednoczesnym zmniejszeniu zużycia paliwa i ograniczeniu emisji spalin. Rozrusznik-alternator zapewnia wsparcie podczas ruszania, a dodatkowa elektryczna sprężarka bezzwłocznie wytwarza wysokie ciśnienie doładowania dla szybszego zwiększenia momentu obrotowego na potrzeby przyspieszania – aż do chwili „rozkręcenia się” dużej turbosprężarki, zasilanej strumieniem spalin. W rezultacie 3-litrowy silnik odznacza się spontaniczną reakcją i zapewnia bardzo dynamiczną reakcję bez zjawiska tzw. turbodziury. Pakiet kierowcy AMG pozwala na zwiększenie elektronicznie ograniczonej prędkości maksymalnej nowych wariantów E 53 do 270 km/h (standard: 250 km/h).

W układzie hamulcowym na przedniej osi zastosowano nawiercane, wentylowane tarcze o wymiarach 370 x 36 mm, z 4-tłoczkowymi zaciskami stałymi i napisem „AMG”, a oś tylną wyposażono w wentylowane tarcze 360 x 26 mmz pływającymi zaciskami 1-tłoczkowmi.

Mercedes-AMG. Przekładnia AMG Speedshift TCT 9G

Silnik jest skonfigurowany ze skrzynią biegów AMG Speedshift TCT 9G, która - jak podaje producent - ma wyjątkowo krótkimi czasami zmiany biegów, szybką reakcją na polecenia wydawane manetkami, funkcją podwójnego wysprzęglenia i możliwością wielokrotnych redukcji. Przekładani przekazuje napęd na oie osie (system AMG Performance 4MATIC+). Niezależnie od tego, czy kierowca korzysta z trybu automatycznego, czy sam wybiera przełożenia za pomocą łopatek przy kierownicy, zmiany biegów w górę lub w dół odbywają się natychmiast.

Korzystając z pięciu trybów jazdy Dynamic Select (Slippery, Comfort, Sport, Sport+ i Individual), można jednym ruchem dłoni zmienić charakterystykę jazdy – od efektywnej i komfortowej aż do bardzo sportowej. Tryby modyfikują kluczowe parametry pojazdu, takie jak reakcja silnika czy praca skrzyni biegów, zawieszenia oraz układu kierowniczego. Z trybami jazdy zintegrowano kontrolę dynamiki pojazdu AMG Dynamic z trzema poziomami do wyboru (Basic, Advanced, Pro); każdyz nich wpływa np. na strategię działania ESP® lub napędu 4x4.

Mercedes-AMG. Zawieszenie AMG Ride Control+

Wielokomorowe zawieszenie pneumatyczne AMG Ride Control+, ze szczególnie sportowym zestrojeniem sprężyn/amortyzatorów i płynną regulacją tłumienia ADS+ (Adaptive Damping System) łączy dynamikę jazdy z wysokim komfortem. Twardsza charakterystyka sprężyn, na przykład podczas pokonywania zakrętów i hamowania, skutecznie zmniejsza przechyły nadwozia.Mercedes-AMG E 53 4MATIC+ wchodzi na rynek w dwóch odmianach nadwoziowych - jako limuzyna oraz kombi. Fot. Daimler

Amortyzacja każdego koła jest dostosowywana do aktualnej sytuacji na drodze i stanu nawierzchni. Odbywa się to szybko i precyzyjnie, przy użyciu dwóch oddzielnych zaworów w amortyzatorach – jednym dla sił odbicia, drugim dla sił ugięcia. Kierowca ma do wyboru trzy różne tryby tłumienia (Comfort, Sport, Sport+).

W nowych wariantach E 53 debiutuje opcjonalny pakiet AMG Dynamic Plus, łączący techniczne i wizualne dodatki wyposażenia zarezerwowane dotąd dla wersji 8-cylindrowych.

Najważniejsze z nich to program jazdy Race z trybem Drift, kierownica AMG Performance obszyta mikrofibrą Dinamica lub skórąz przyciskami do szybkiej zmiany programu i funkcji dynamiki jazdy, oraz polakierowane na czerwono zaciski hamulcowe, które optycznie podkreślają sportowy charakter samochodu.

Zobacz także: Testujmy Skodę Kamiq - najmniejszego SUV-a Skody

Mercedes-AMG E 53 4MATIC+ wchodzi na rynek w dwóch odmianach nadwoziowych - jako limuzyna oraz kombi. Fot. Daimler

Mercedes-AMG E 53 4MATIC+ wchodzi na rynek w dwóch odmianach nadwoziowych - jako limuzyna oraz kombi. Fot. Daimler

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Mercedes-Benz Klasa E zdjęcia

Mercedes-Benz Klasa E dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl

Mercedes-Benz Klasa E Cena

Części dla marki Mercedes-Benz

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

840 zł