Mercedes-AMG. Pierwszy europejski salon. I to w Polsce

Wojciech Frelichowski
Fot. Mercedes-Benz Polska
Fot. Mercedes-Benz Polska
W Gdańsku otwarto salon AMG Brand Center. To pierwszy taki obiekt w Europie i piąty na świecie.

Salon AMG Brand Center Gdańsk prowadzi firma Witman, trójmiejski dealer marki Mercedes-Benz. Jest zlokalizowany przy al. Grunwaldzkiej w Gdańsku Oliwie, Zewnętrzny oraz wewnętrzny wystrój placówki nawiązuje do sportowej symboliki Mercedes-AMG. Samochody i akcesoria są prezentowane na na dwóch kondygnacjach. Na dole eksponowanych jest kilkanaście aut, od bazowych modeli z serii 35 aż po mocarne SUV-y.

Drugie piętro zagospodarowano z myślą o organizacji wydarzeń i prezentacji maszyn o najwyższych osiągach, takich jak AMG GT 4-drzwiowe Coupé. Znajduje się tam również charakterystyczny element salonu – okno wystawowe (tzw. oko AMG – AMG Eye), w którym można zobaczyć najbardziej efektowne modele Mercedes-AMG.

AMG Brand Center Gdańsk jest pierwszym w Europie i piątym na świecie takim obiektem. Obecnie takie placówki działają w Tokio, Sydney, Pekinie i Szanghaju. W 2018 roku polski rynek był czwartym w Europie pod względem sprzedaży dla samochodów sygnowanych przez AMG.

Firma AMG zaczynała w 1967 r. jako mały warsztat. Przez długi czas swej działalności firma przerabiała niektóre modele Mercedesa. W 1990 r. AMG rozpoczęło stałą współpracę z marką Mercedes-Benz, a w 2005 r. w firma całości przeszła w ręce koncernu Daimler AG.

Zobacz także: Renault Megane R.S. w naszym teście

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty