Miejsce montowanej wcześniej w Mercedesie-AMG S63 5,5-litrowej jednostki V8 biturbo zajął 4-litrowy silnik V8 biturbo. Pomimo mniejszej pojemności rozwija on 612 KM – o 27 KM więcej niż w poprzedniku. Z przyspieszeniem do 100 km/h w ciągu 3,5 s luksusowa limuzyna może równać się z rasowymi samochodami sportowymi. 7-biegową przekładnię zastąpiła nowa, 9-stopniowa skrzynia AMG SPEEDSHIFT MCT, wyróżniająca się szybszą zmianą przełożeń. Optymalną trakcję zapewnia pełni aktywny napęd na obie osie AMG Performance 4MATIC+.
Zobacz także: Skoda Octavia w naszym teście
Polecamy: Co oferuje Kia Picanto?
Szereg modyfikacji objął również topowy model S 65 – zmiany w stylizacji podkreślają jego flagową pozycję jako wersji z 12-cylindrowym silnikiem. 6-litrowa jednostka V12 biturbo, tak jak dotąd, rozwija moc 630 KM i 1000 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Ten wariant posiada napęd tylko na tylne koła, wyposażona jest w 7-stopniową skrzynię automatyczną.
Ceny wersji AMG S63 4MATIC+ zaczynają się od 769 tys. zł, a S65 AMG od 1 miliona 108 tys. zł.
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?