Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36554 opinie. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Mercedes-Benz C 220 Blue Tec

Data publikacji: Autor: Dariusz Wołoszka Info-Ekspert

Mercedes-Benz C 220 Blue Tec / Fot. Dariusz Wołoszka Info-Ekspert Nowoczesny design nadwozia, innowacyjne rozwiązania technologiczne i najwyższa jakość wykonania to atuty nowej Klasy C. Ceny czwartej generacji najpopularniejszego Mercedesa zaczynają się od 125 900 zł.

Mercedes-Benz C 220 Blue Tec / Fot. Dariusz Wołoszka Info-EkspertZgodnie z panującymi na rynku trendami nowy model jest większy od poprzednika. Klasa C jest dłuższa o 9.5 cm (468,6 cm), szersza o 4 cm (181 cm) i co najważniejsze dla pasażerów, rozstaw osi zwiększył się aż o 8 cm (284 cm). Dzięki licznym zabiegom redukującym masę karoserii, m.in. zwiększeniu udziału aluminium w konstrukcji pojazdu z 10 do 50% udało się również zmniejszyć wagę pojazdu o ok. 100 kg w stosunku do modelu oferowanego od 2007 roku. Wygląd zewnętrzny nowego Mercedesa to niewątpliwie jego duży atut. Połączenie elegancji ze sportową nutą tworzy spójną i uniwersalną kompozycję, która na tle konkurencji wygląda świeżo i nowocześnie. Testowy egzemplarz wyposażony był w opcjonalny pakiet AMG dodatkowo podnoszący atrakcyjność jego sylwetki.

Uzupełnieniem efektownego nadwozia jest ciekawe wnętrze. Czarna skórzana tapicerka pokrywająca fotele, drzwi, a nawet deskę rozdzielczą współgra z czarnym lakierem konsoli centralnej i aluminiowymi dodatkami. W kompaktowej limuzynie komfortowo będą podróżowały cztery dorosłe osoby. Podróż w pełnym pięcioosobowym składzie ze względu na biegnący środkiem kabiny tunel oraz wyprofilowanie tylnej kanapy zalecana jest raczej na krótkich dystansach. Elektrycznie sterowany fotel kierowcy zapewnia optymalne podparcie boczne i w połączeniu z regulowaną w dwóch płaszczyznach kolumną kierownicy pozwala zająć wygodną pozycję niezależnie od wzrostu prowadzącego. Spłaszczony na dole wieniec trójramiennej kierownicy dobrze leży w dłoniach, a za pomocą kilkunastu przycisków osadzonych na bocznych ramionach możemy sterować systemem audio lub telefonem. Pomiędzy dwoma analogowymi, czytelnymi zegarami prędkościomierza i obrotomierza, osadzono duży kolorowy ekran komputera pokładowego. Opcjonalnie za 5 184 zł możemy doposażyć Mercedesa w wyświetlacz head-up, który na przedniej szybie prezentuje podstawowe parametry jazdy lub wskazówki z nawigacji. W praktyce rozwiązanie to zwiększa bezpieczeństwo jazdy ponieważ, kierowca nie musi odrywać wzroku od drogi, aby zobaczyć najważniejsze informacje.

Mercedes-Benz C 220 Blue Tec / Fot. Dariusz Wołoszka Info-Ekspert Na tunelu i konsoli centralnej dominuje czarny, połyskujący fortepianowy lakier. Dźwignię sterowania automatyczną skrzynią biegów przeniesiono na kolumnę kierownicy, dzięki czemu na tunelu centralnym pozostało dużo miejsca na touchpad i multifunkcyjne pokrętło. Ten innowacyjny zestaw pozwala nie tylko zarządzać wszystkimi multimediami w pojeździe, ale również dzięki dotykowemu panelowi umożliwia ręczne wpisywanie liter i cyfr, co zdecydowanie ułatwia np. obsługę telefonu. Centralnym i najbardziej przykuwającym uwagę elementem w kabinie Mercedesa jest 7-calowy ekran osadzony na szczycie konsoli centralnej. Na kolorowym monitorze prezentowane są informacje z radioodtwarzacza, komputera pokładowego, kamery cofania, podłączonego smartfona lub systemu nawigacji. System nawigacji współpracuje z automatyczną klimatyzacją dzięki czemu np. w tunelach samoczynnie włączany jest zamknięty obieg powietrza. Funkcja ta w połączeniu z aktywnym rozpylaczem zapachów i jonizatorem powietrza gwarantuje odseparowanie podróżujących od nieprzyjemnych zapachów z zewnątrz.

Paleta jednostek napędowych Mercedesa składa się z czterech silników wysokoprężnych, trzech benzynowych i jednej hybrydy. Testowy egzemplarz napędzany był dieslem, który z pojemności 2143 cm3 generuje moc 170 KM i moment 400 Nm. Wartości te pozwalają rozpędzić ważącą 1570 kg limuzynę do pierwszych 100 km/h w 7,8 sekundy i osiągnąć prędkość maksymalną 233 km/h. Czterocylindrowy diesel zapewnia doskonałą dynamikę i elastyczność przy niskim zapotrzebowaniu na paliwo. W mieście po każdych przejechanych 100 km z niewielkiego 41 litrowego zbiornika paliwa ubywa ok. 7 litrów paliwa, w trasie bez problemu osiągniemy wynik poniżej 6 litrów/ 100 km. Wysokoprężny silnik współpracuje z siedmiostopniową automatyczną przekładnią 7G-Tronic Plus. Skrzynia biegów pracuje płynnie i szybko, a dzięki systemowi Agility Select (modyfikującemu również charakterystykę zawieszenia i układu kierowniczego) może pracować w pięciu trybach: Eco, Comfort, Sport, Sport+ oraz Individual, które spełnią oczekiwania zarówno kierowców lubiących oszczędne i spokojne podróżowanie jak i miłośników dynamicznej jazdy wykorzystującej pełne możliwości pojazdu. W parze ze świetną skrzynią biegów idzie dobrze zestrojone zawieszenie będące kompromisem pomiędzy komfortem, a dobrą przyczepnością. Pomimo 18-calowych felg i niskoprofilowych opon zawieszenie dobrze wybiera wszelkie niedoskonałości nawierzchni, a podczas dynamicznej jazdy gwarantuje stabilność i precyzję prowadzenia.Mercedes-Benz C 220 Blue Tec / Fot. Dariusz Wołoszka Info-Ekspert

Kompaktowy Mercedes oferowany jest w czterech wersjach stylistycznych determinujących zarówno wygląd zewnętrzny jak i wykończenie kabiny: Standardowej, Avantgarde, Exclusive oraz AMG. Lista wyposażenia standardowego w każdym wariancie C-Klasy jest bogata, a bardzo długa lista wyposażenia dodatkowego pozwoli każdemu skonfigurować pojazd odpowiadający jego oczekiwaniom.

Wybrane dane techniczne Mercedesa C 220 Blue Tec i konkurentów:

Marka/model

Mercedes C 220   Blue Tec Aut.

BMW 3 320d Aut.

Audi A4 Aut.

 

Wersja

 

 

 

cena (zł)

174 500

159 250

154 800

Silnik

Diesel

Diesel

Diesel

Pojemność (cm3)

2143

1995

1968

Moc (KM)

170

184

177

Moment obrotowy (Nm)

400

380

380

Przyspieszenie 0 – 100 km/h (s)

7,8

7,6

7,9

Prędkość maksymalna (km/h)

233

230

222

Średnie spalanie (l/100 km)

4,3

4,5

4,8

Emisja CO2 (g/km)

109

118

127

Skrzynia biegów

Automatyczna         7-stopniowa

Automatyczna         8-stopniowa

Automatyczna                bezstopniowa

Pojemność bagażnika (l)

480

480

480

Fot. Info-Expert

Mercedes-Benz C 220 Blue Tec / Fot. Dariusz Wołoszka Info-Ekspert

Mercedes-Benz C 220 Blue Tec / Fot. Dariusz Wołoszka Info-Ekspert

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • Automaniak (gość)

    Wszystko jest fajne w nowej C klasie tylko nie ekran nawigacji który wygląda jak z marketu: http://mercedes-c.com.pl/porady-i-testy/uklon-do-mlodszych-klientow-test-mercedesa-c-klasy/

  • WIKS (gość)

    W segmencie marek premium niewiele aut może się równać z C klasą, chociaż osobiście wolałbym Bemke 3.

  • ddeenniiss (gość)

    przyspieszenie 7,8 w automacie / 400 NM przy emisji 109gCO2/km :O Jednak nie płaci się za znaczek... to po prostu technologia z kosmosu. Jak raz jeszcze zobaczę, że ktoś porównuje markę premium do VW to emigruję :)

  • bryan (gość)

    Opisywałem n.t.t.wcześniej,jedynie co mi się najbardziej podoba to doskonała dopracowana praca skrzyni automatycznej i wcale taka szybka nie jest jak w artykule jest tylko,że o niebo lepiej"przekłada"biegiBEZ SZARPNIĘĆ(szkoda,że nie jest dostępna9-stopniowa,która jest w kolejnej klasie.Jak na komfortową benzynówkę nie będzie oszczędnie dla kierowcy z ciężką nogą i tu może niwelować wersją hybrydowa.Minusy:brakNAWETdojazdówki,mały bagażnik i lepiej mieć wersję zgrabnego kombi(dostępny już),przesadzili z cenami doposażeń i gdyby"upakować"wszystkie dodatki to kosztowałoby niemal co wersja podstawowa/bazowa!,niezbyt przyjemnie pracują zawieszenia,obojętnie które,po dziurawych i pofałdowań asfaltu bez względu na wysokość profilu opon(nie radziłbym pneumatyki brać).A najbardziej wkurzające jest"polityka"firmy w listach poszczególnych pakietów tzn.NIE DAJEswobodę wyboru klientowi w szerszych pojedynczych opcji de facto albo wybierasz pakiet ten albo ten lub zmuszony jest wybrać"wyższy"pakiet.

  • gość (gość)

    do "bryan": próbowałem kilka razy przeczytać to co napisałeś ale tego bełkotu nie da się zrozumieć.... to się nazywa analfabetyzm!!!!!

  • WIKS (gość)

    @ddeenniiss - VW to bardzo dobra marka, fakt, że popularna dużo jej nie ujmuje. Robią świetne auta w dobrej cenie. Ale faktycznie porównywanie Merca do VW jest śmieszne, nawet Audi A4 trochę brakuje do C klasy. A co do emigracji - to dziwie się, że jeszcze tutaj siedzisz. Uwierzyłeś propagandowym mediom, ze tu jest zielona wyspa?? :)

  • bryan (gość)

    Do @gość - jak na razie jesteś p-szym forumowiczem piszącym słowo "bełkotu" pod moim adresem, to po pierwsze. Po drugie nie mam tu obowiązku "ortograficznie" pisać. Po trzecie nie ja ponoć jeden apelowałem nie raz do administratora MOTOFAKTÓW by umożliwiono forumowiczom o zwiększenie "powierzchni" do napisania postów (przynajmniej nie dla żółtodziobów) i stąd być może interpretujesz brak np spacji. Po czwarte piszę dość szybko prosto z myśli mej głowy możliwie streściwie i bez wulgaryzmów. Po piąte iż wielu Czytelników czytają me posty wiedząc, że mam życiowe doświadczenie z prawie 40-letnim obyciem w świecie motoryzacji i nie piszę czegoś czego nie wiem do końca i nie sprawdzę osobiście oraz nie biorę od zasłyszanych czy z opisanych sytuacjach de facto nie czerpię coś w rodzaju plagiatu. Po szóste, mam wielu w życiu pochwał w realu i wirtualnie i miło mi jest, że oni uważają, że jestem NIEZALEŻNY w mych wpisach i nawet dziękują za np. rady czy me spotrzeżenia. I po siódme, pozdrawiam.

  • Janusz (gość)

    Zdjęcia pierwsza klasa!!!

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Mercedes-Benz Klasa C zdjęcia

Mercedes-Benz Klasa C dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl

Mercedes-Benz Klasa C Cena

Części dla marki Mercedes-Benz

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

840 zł