Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36926 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Premiery / Samochody osobowe

Mercedes-Benz G 63 AMG 6x6 - pustynna burza

Data publikacji: Autor: (ip)

Mercedes-Benz G 63 AMG 6x6, Fot: Mercedes-Benz Napęd na wszystkie koła 6x6 z pięcioma blokadami dyferencjałów, reduktor, osie portalowe, silnik AMG V8 biturbo o mocy 400 kW (544 KM) i wygląd prawdziwego twardziela: Mercedes-Benz G 63 AMG 6x6 nie pozostawia złudzeń co do swoich terenowych możliwości. Nie jest jednak surową maszyną, stworzoną do zmagań w Rajdzie Dakar. W kabinie sygnowanej przez AMG pasażerowie mogą cieszyć się najwyższym komfortem bez względu na krajobraz i pogodę.

Niemal gotowy do produkcji Mercedes-Benz G 63 AMG 6x6 łączy to, co najlepsze w szerokiej gamie Klasy G. Z odmiany cywilnej Mercedes-Benz G 63 AMG 6x6, Fot: Mercedes-Benzczerpie ponad 30 lat doświadczenia na scenie aut terenowych, z niej też pochodzi nowoczesna koncepcja kokpitu z dużym, umieszczonym centralnie wyświetlaczem znane z odmiany cywilnej. Wytrzymałość i praktyczność w terenie to cechy odziedziczone po wersjach wojskowych, a znakomity silnik oraz luksusowe wyposażenie dostarcza sportowy oddział Mercedes-AMG.

Napęd na wszystkie koła, skrzynia rozdzielcza z reduktorem, osie portalowe i pięć blokad mechanizmów różnicowych, a do tego system kontroli ciśnienia w ogumieniu pozwalający w rekordowo krótkim czasie korygować podczas jazdy ciśnienie w ogromnych, 37-calowych oponach. W rezultacie G 63 AMG 6x6 może z łatwością mierzyć się z najwyższymi pustynnymi wydmami. Piaszczyste i górskie szlaki nie są w stanie wytrącić go z równowagi, a przeprawa przez rzekę jest dziecinnie prosta dzięki głębokości brodzenia sięgającej 1 metra.

Pomimo unikalnego układu napędowego G 63 AMG 6x6 nie stanowi technologicznej rewolucji. Po 34 latach produkcji Klasy G w różnych wersjach liczba dostępnych części pozwoliła zaprojektować go niemal wyłącznie w oparciu o seryjne podzespoły. Przykładem jest silnik AMG V8 biturbo o mocy 400 kW (544 KM) i 760 Nm maksymalnego momentu obrotowego oraz przekładnia Mercedes-Benz G 63 AMG 6x6, Fot: Mercedes-Benzautomatyczna AMG SPEEDSHIFT PLUS 7G-TRONIC połączona z napędem przednich kół wprost z modelu G 63 AMG oraz napęd tylnych osi sprawdzony już w pojazdach przygotowanych dla australijskiej armii. Również osie portalowe, które świętują swój debiut w samochodzie cywilnym, mają wojskowe korzenie.

Konstrukcja podwozia w dużej mierze bazuje na rozwiązaniach fabrycznych. Jedyną różnicą są sprężyny śrubowe i amortyzatory dostosowane do innej charakterystyki trzyosiowego modelu. Sprężyny pochodzą zresztą z palety części Klasy G, obejmującej co najmniej 15 różnych ich rodzajów. Przednia i środkowa oś zostały uzbrojone w sztywniejsze sprężyny z opancerzonej wersji, zaś tylna - w sprężyny o bardziej miękkich nastawach. Zestaw ten, wraz ze sprawdzonymi w rajdach amortyzatorami gazowymi, zapewnia wysoki komfort jazdy i stabilność w każdych warunkach.

Podobnie jak modele G 63 i G 65 AMG, pikap otrzymał charakterystyczną dla AMG osłonę chłodnicy przeciętą podwójnym ostrzem oraz masywny zderzak z trzema wlotami powietrza. Od wersji produkcyjnej różni go dodatkowe boczne okno, wykonane ze stali nierdzewnej pałąki przeciwkapotażowe, osłony nadkoli z włókna węglowego i oczywiście przestrzeń ładunkowa, pokryta wytrzymałym drewnem bambusowym.Mercedes-Benz G 63 AMG 6x6, Fot: Mercedes-Benz

W kabinie G 63 AMG 6x6 panuje sportowy luksus - znak rozpoznawczy AMG. Na kierowcę i pasażerów czekają tu cztery indywidualne fotele, pokryte skórzaną tapicerką designo w kolorze czerwonym lub jasnobrązowym, ozdobioną diamentowymi przeszyciami. Każde z siedzeń ma funkcję podgrzewania i wentylacji, a całość uzupełnia konsola środkowa z elementami z włókna węglowego oraz podsufitka z Alcantary®.

Dwa zbudowane dotychczas egzemplarze G 63 AMG 6x6 powstały pod przewodnictwem projektantów Mercedes-Benz. O tym, czy model trafi do niskoseryjnej produkcji, zadecydują opinie zebrane podczas prezentacji. Wszystkie projekty spod znaku "G" powstają w dziale rozwoju Klasy G w austriackim Graz. To tam od 1979 roku produkowane są cywilne i użytkowe egzemplarze modelu.

Mercedes-Benz G 63 AMG 6x6, Fot: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz G 63 AMG 6x6, Fot: Mercedes-Benz

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • Paweł (gość)

    Fajne auto :) Ciekawe, czy nadaje się do miasta. Nie wiem jak miałbym nim jeździć po ... Pozdrawiam Edytowany przez moderatora 2013-03-26 17:36

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Mercedes-Benz Klasa G zdjęcia

Mercedes-Benz Klasa G dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Mercedes-Benz Klasa G opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

Mercedes-Benz Klasa G Cena

Części dla marki Mercedes-Benz

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

840 zł