Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Mercedes-Benz G 63 AMG 6x6 - pustynna burza

(ip)
Mercedes-Benz G 63 AMG 6x6, Fot: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz G 63 AMG 6x6, Fot: Mercedes-Benz
Napęd na wszystkie koła 6x6 z pięcioma blokadami dyferencjałów, reduktor, osie portalowe, silnik AMG V8 biturbo o mocy 400 kW (544 KM) i wygląd prawdziwego twardziela: Mercedes-Benz G 63 AMG 6x6 nie pozostawia złudzeń co do swoich terenowych możliwości. Nie jest jednak surową maszyną, stworzoną do zmagań w Rajdzie Dakar. W kabinie sygnowanej przez AMG pasażerowie mogą cieszyć się najwyższym komfortem bez względu na krajobraz i pogodę.

Niemal gotowy do produkcji Mercedes-Benz G 63 AMG 6x6 łączy to, co najlepsze w szerokiej gamie Klasy G. Z odmiany cywilnej

Mercedes-Benz G 63 AMG 6x6, Fot: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz G 63 AMG 6x6, Fot: Mercedes-Benz

czerpie ponad 30 lat doświadczenia na scenie aut terenowych, z niej też pochodzi nowoczesna koncepcja kokpitu z dużym, umieszczonym centralnie wyświetlaczem znane z odmiany cywilnej. Wytrzymałość i praktyczność w terenie to cechy odziedziczone po wersjach wojskowych, a znakomity silnik oraz luksusowe wyposażenie dostarcza sportowy oddział Mercedes-AMG.

Napęd na wszystkie koła, skrzynia rozdzielcza z reduktorem, osie portalowe i pięć blokad mechanizmów różnicowych, a do tego system kontroli ciśnienia w ogumieniu pozwalający w rekordowo krótkim czasie korygować podczas jazdy ciśnienie w ogromnych, 37-calowych oponach. W rezultacie G 63 AMG 6x6 może z łatwością mierzyć się z najwyższymi pustynnymi wydmami. Piaszczyste i górskie szlaki nie są w stanie wytrącić go z równowagi, a przeprawa przez rzekę jest dziecinnie prosta dzięki głębokości brodzenia sięgającej 1 metra.

Pomimo unikalnego układu napędowego G 63 AMG 6x6 nie stanowi technologicznej rewolucji. Po 34 latach produkcji Klasy G w różnych wersjach liczba dostępnych części pozwoliła zaprojektować go niemal wyłącznie w oparciu o seryjne podzespoły. Przykładem jest silnik AMG V8 biturbo o mocy 400 kW (544 KM) i 760 Nm maksymalnego momentu obrotowego oraz przekładnia

Mercedes-Benz G 63 AMG 6x6, Fot: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz G 63 AMG 6x6, Fot: Mercedes-Benz

automatyczna AMG SPEEDSHIFT PLUS 7G-TRONIC połączona z napędem przednich kół wprost z modelu G 63 AMG oraz napęd tylnych osi sprawdzony już w pojazdach przygotowanych dla australijskiej armii. Również osie portalowe, które świętują swój debiut w samochodzie cywilnym, mają wojskowe korzenie.

Konstrukcja podwozia w dużej mierze bazuje na rozwiązaniach fabrycznych. Jedyną różnicą są sprężyny śrubowe i amortyzatory dostosowane do innej charakterystyki trzyosiowego modelu. Sprężyny pochodzą zresztą z palety części Klasy G, obejmującej co najmniej 15 różnych ich rodzajów. Przednia i środkowa oś zostały uzbrojone w sztywniejsze sprężyny z opancerzonej wersji, zaś tylna - w sprężyny o bardziej miękkich nastawach. Zestaw ten, wraz ze sprawdzonymi w rajdach amortyzatorami gazowymi, zapewnia wysoki komfort jazdy i stabilność w każdych warunkach.

Podobnie jak modele G 63 i G 65 AMG, pikap otrzymał charakterystyczną dla AMG osłonę chłodnicy przeciętą podwójnym ostrzem oraz masywny zderzak z trzema wlotami powietrza. Od wersji produkcyjnej różni go dodatkowe boczne okno, wykonane ze stali nierdzewnej pałąki przeciwkapotażowe, osłony nadkoli z włókna węglowego i oczywiście przestrzeń ładunkowa, pokryta wytrzymałym drewnem bambusowym.

Mercedes-Benz G 63 AMG 6x6, Fot: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz G 63 AMG 6x6, Fot: Mercedes-Benz

W kabinie G 63 AMG 6x6 panuje sportowy luksus - znak rozpoznawczy AMG. Na kierowcę i pasażerów czekają tu cztery indywidualne fotele, pokryte skórzaną tapicerką designo w kolorze czerwonym lub jasnobrązowym, ozdobioną diamentowymi przeszyciami. Każde z siedzeń ma funkcję podgrzewania i wentylacji, a całość uzupełnia konsola środkowa z elementami z włókna węglowego oraz podsufitka z Alcantary®.

Dwa zbudowane dotychczas egzemplarze G 63 AMG 6x6 powstały pod przewodnictwem projektantów Mercedes-Benz. O tym, czy model trafi do niskoseryjnej produkcji, zadecydują opinie zebrane podczas prezentacji. Wszystkie projekty spod znaku "G" powstają w dziale rozwoju Klasy G w austriackim Graz. To tam od 1979 roku produkowane są cywilne i użytkowe egzemplarze modelu.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Drożeją motocykle sprowadzane z Niemiec

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty