Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Mercedes-Benz. Klasa A plug-in w sprzedaży w Polsce. Ile kosztuje?

Wojciech Frelichowski
Mercedes-Benz A 250 e to kolejny samochód spod znaku trójramiennej gwiazdy z rodziny zelektryfikowanych modeli EQ Power. Fot. Daimler
Mercedes-Benz A 250 e to kolejny samochód spod znaku trójramiennej gwiazdy z rodziny zelektryfikowanych modeli EQ Power. Fot. Daimler
W polskich salonach Mercedesa można zamawiać model A 250 e, czyli Klasę A z hybrydowym napędem plug-in z możliwością ładowania akumulatora z zewnętrznego źródła prądu, np. z domowego gniazdka. Ceny rozpoczynają się od kwoty 150 tys. zł.

Mercedes-Benz A 250 e to kolejny samochód spod znaku trójramiennej gwiazdy z rodziny zelektryfikowanych modeli EQ Power. Do jego napędu służy tandem dwóch silników: 4-cylindrowej benzynowej jednostki 1.3 turbo o mocy 160 KM i 102-konnego silnika elektrycznego. Łącznie generuje on moc systemową 218 KM oraz moment obrotowy o wartości 450 Nm.

Napęd trafia do przednich kół za pośrednictwem 8-biegowej przekładni dwusprzęgłowej 8F-DCT. Według danych fabrycznych 5-drzwiowa odmiana Klasy A 250 e przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,6 s, a jej maksymalna prędkość wynosi 235 km/h.

Energia zgromadzona w akumulatorze litowo-jonowym o pojemności 15,6 kWh wystarczy na jednorazowe pokonanie w trybie całkowicie elektrycznym odcinka 68 km. Akumulator można ładować prądem zmiennym (AC) lub stałym (DC). Przy pomocy ładowarki AC o mocy 7,4 kW proces ten trwa 1:45 h (od 10 do 100%), a korzystając ze źródła prądu DC – 25 min (od 10 do 80%).

Zużycie prądu można obniżyć, korzystając z regulacji stopnia rekuperacji (manetkami przy kierownicy). Zastosowanie akumulatora nie rzutuje na przestrzeń wewnątrz kabiny, a pojemność bagażnika jest tylko nieznacznie mniejsza niż w odmianach stricte spalinowych.

Ceny Mercedesa A 250 e rozpoczynają się od 150 000 zł za odmianę z nadwoziem 5-drzwiowymi. Standardowe wyposażenie obejmuje m.in. alarm, 17-calowe obręcze z lekkich stopów, reflektory LED, wielofunkcyjną kierownicę wykończoną skórą, innowacyjny system multimedialny MBUX, kamerę cofania, czujnik deszczu, tempomat, komfortowe fotele częściowo obszyte syntetyczną skórą Artico, klimatyzację automatyczną Thermatic, aktywnego asystenta pasa ruchu oraz system zapobiegający kolizjom.

Na życzenie nabywcy mają do wyboru liczne zaawansowane systemy wspomagające, m.in. aktywny tempomat Distronic w połączeniu z predykcyjnym systemem bezpieczeństwa Pre-Safe (7411 zł), reflektory Multibeam LED (2061 zł), ekran head-up (4859 zł), a także korzystnie wycenione pakiety wyposażenia (np. Premium, m.in. z nawigacją, powiększonymi wyświetlaczami, bezkluczykowym dostępem Keyless-GO i podgrzewanymi siedzeniami, za 16 470 zł).

Zobacz także: Renault Megane R.S. w naszym teście

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty