Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36204 opinie. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Mercedes-Benz klasy C

Data publikacji: Autor: Andrzej Kryński

Fot. Mercedes-Benz: Mercedes-Benz klasy C produkowany w latach 1993- 1997. Rzadko która marka cieszy się w Polsce tak dobrą opinią jak Mercedes-Benz. Ma to swoje odzwierciedlenie w cenach, które nie są niskie.

Mimo to nabywcy używanych Mercedesów są przekonani, że zrobili dobry interes. Fot. Mercedes-Benz: Mercedes-Benz klasy C produkowany w latach 1993- 1997.

 

Wyjątkiem od tej reguły są egzemplarze wyeksploatowane i powypadkowe sprowadzane zza zachodniej granicy. Takich, niestety, jest we wtórnym obiegu najwięcej.

 Fot. Mercedes-Benz: Model produkowany w latach 1997- 2000.

Trudne początki

 

Klasa C zadebiutowała w 1993 r. Dość przestronne wnętrze spełniało oczekiwania użytkowników. Tylko niektórzy narzekali za skromny bagażnik o objętości 430 l i tanie plastiki użyte do wykończenia wnętrza. Na początku model oferowano z benzynowymi silnikami o mocy od 122 do 193 KM oraz dieslami z wtryskiem pośrednim, o mocach od 95 do 113 KM. Krytykowano słabą dynamikę auta, szczególnie z silnikami Fot. Mercedes-Benz: Model kombi wytwarzany w latach 1997- 2000. wysokoprężnymi, na co firma zareagowała wprowadzeniem w 1995 r. modelu C 250 TD napędzanego doładowanym turbosprężarką dieslem o mocy 150 KM, a dla zwolenników silników benzynowych – modelem C 230 Kompressor. Do dynamiki tych aut już nikt nie miał zastrzeżeń. Za to narzekano na szybko zużywające się świece żarowe w dieslach. Rok później wprowadzono wersję kombi, tradycyjnie oznaczaną u Mercedesa literą „T”, której bagażnik miał objętość 465 l, a po złożeniu tylnej kanapy – 1510 l. Wielowahaczowe zawieszenie z przodu i z tyłu dawało wysoki Fot. Mercedes-Benz: Model produkowany od 2000 r. komfort jazdy, jednak na złych nawierzchniach auto zachowywało się dość nerwowo.

 

Modyfikacja

 

W 1997 r. przeprowadzono modyfikację modelu, wprowadzając w wyposażeniu seryjnym poduszki boczne (obok przednich). Na naszym rynku wszystkie oferowane modele miały także 4 poduszki powietrzne, układ ABS, wspomaganie układu kierowniczego, centralny zamek i elektrycznie sterowane szyby. Jednak prawdziwym przełomem okazało się wprowadzenie silników wysokoprężnych z wtryskiem bezpośrednim zFot. Mercedes-Benz: Wersja kombi produkowana od 2001 r. układem common rail (oznaczanych jako CDI), co nastąpiło w 1998 roku. Nowe silniki wysokoprężne były oszczędniejsze i żwawsze od dotychczasowych.

Godne polecenia są samochody wyprodukowane po 1997 r., nie mają bowiem większości usterek występujących na początku produkcji. W pojazdach z 1997 r. wyposażonych w układ wspomagania awaryjnego hamowania warto sprawdzić jego funkcjonowanie. Z wersji napędzanych silnikami Fot. Mercedes-Benz: Legendarna ju¿ tablica przyrz±dów modelu produkowanego do 2000 r. benzynowymi największą popularnością cieszą się: C 180 (1,8 l/122 KM), C 200 (2,0 l/136 KM), C 230 (2,3 l/193 KM). Uznanie zdobyły sobie również jednostki wysokoprężne CDI.

 

Awaryjność

 Fot. Mercedes-Benz: Nowoczesna tablica przyrz±dów modelu wytwarzanego od 2000 r.

W ramach akcji naprawczych producenta w egzemplarzach napędzanych dieslami CDI wymieniono tłumik końcowy. Pojazdy wyprodukowane w 2001 r. były wzywane do serwisu w związku z usterką poduszek powietrznych. Jednak Mercedes-Benz klasy C jest samochodem solidnym i psuje się stosunkowo rzadko. Problemów może dostarczać osprzęt elektryczny. Silniki, skrzynie biegów, a nawet elementy układu zawieszenia są dość wytrzymałe. Wysokie ceny oryginalnych części zamiennych powodują, że na rynku jest wiele znacznie tańszych „zamienników”. Wbrew nawoływaniom polskiego przedstawicielstwa Mercedesa znajdują wielu nabywców.

  

Historia modelu

 

1993 r. – wprowadzenie modelu na rynek

1995 r. – modernizacja wnętrza i nowe silniki

1996 r. – wprowadzenie wersji kombi

1997 r. – face lifting

1998 r. – wprowadzenie silników wysokoprężnych common rail

2000 r. – nowy model typu sedan

2001 r. – nowy model kombi

 

Przykładowe ceny części zamiennych w złotych modelu C 180

 

Reflektor przedni        

1300

Błotnik przedni

600

Sprzęgło kompletne    

1800

Klocki hamulcowe      

360

Rozrząd

1400

 

 

Przykładowe ceny wybranych modeli w tysiącach złotych

 

Model

1998

1999

2000

2001

2002

2003

C 180

35,4 – 52,4

38,3 – 62,7

64,1 – 70,6

78,5

-

-

C 200

37,8 – 55,6

40,6 – 60,4

68,9 – 79,0

108,9

113,0

156,0

C 220 CDI

42,0 – 57,6

43,6 –59,7

75,2 – 86,2

-

98,0

113,0

C 25O TD

42,9

-

-

-

-

-

270 CDI

-

-

-

103,0- 110,0

132,0

165,0

 

 

Wbrane dane techniczne modeli z 1999 r. 

 

Model

C 180

C 240

C 250 TD

C220 CDI

Typ silnika

benzynowy

benzynowy

wysokoprężny

wysokoprężny

Liczba cylindrów/zaworów

R4/16

V6/18

R5/20

R4/16

Pojemność skokowa (cm3)

1799

2398

2497

2151

Moc (KM/obr/min)

122/5500

170/5900

150/4400

125/4200

Maks. moment obrotowy

(Nm/obr/min)

170/3700

225/3000

280/1800

300/1800

Przyspieszenie

0-100 km/h (s)

12,0

9,3

9,9

10,5

Prędkość

maksymalna (km/h)

193

218

203

198

Zużycie paliwa trasa/miasto

(dm3/100 km)

7,2/12,7

7,5/14,3

6,2/11,0

5,0/8,2

Długość x szerokość x

wysokość (cm)

451 x 172 x 143 (146)

Objętość bagażnika (l)

430 (465)

w nawiasach dane dla wersji kombi

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Tagi:

Komentarze

  • kat (gość)

    A gdzie w opisie wersja C 43 AMG?

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Mercedes-Benz Klasa C zdjęcia

Mercedes-Benz Klasa C dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl

Mercedes-Benz Klasa C Cena

Części dla marki Mercedes-Benz

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

840 zł