Mercedes-Benz. Model GLA w wersji AMG 35 4MATIC

Wojciech Frelichowski
Wizualnie GLA 35 bazuje na linii AMG. We wnętrzu sportowa atmosfera łączy się z cyfrowymi interfejsami. Fot. Daimler
Wizualnie GLA 35 bazuje na linii AMG. We wnętrzu sportowa atmosfera łączy się z cyfrowymi interfejsami. Fot. Daimler
Mercedes uzupełnił gamę nowego modelu GLA o wersję AMG 35 4MATIC. Tym samym oferta aut Mercedes-AMG z serii 35 jest już kompletna. Łącznie liczy siedem modeli – od Klasy A hatchback i Limuzyna przez CLA Coupé i Shooting Brake aż po 7-miejscowego GLB.

Wizualnie GLA 35 bazuje na linii AMG, ale uzupełnionej o charakterystyczne elementy, takie jak specjalna osłona chłodnicy AMG, która podkreśla przynależność modelu do rodziny pojazdów z Affalterbach (siedziba działu AMG).

We wnętrzu GLA 35 sportowa atmosfera łączy się z cyfrowymi interfejsami. Uwagę zwracają fotele pokryte skórą syntetyczną Artico i mikrofibrą Dinamica w kolorze czarnym, uzupełnione czerwonymi przeszyciami oraz pasami bezpieczeństwa w tym samym kolorze, a także elementy ozdobne o strukturze włókna węglowego i otwory wentylacyjne z czerwonymi pierścieniami. Sportową kierownicę obszyta skórą nappa.

Wizualnie GLA 35 bazuje na linii AMG. We wnętrzu sportowa atmosfera łączy się z cyfrowymi interfejsami. Fot. Daimler
Wizualnie GLA 35 bazuje na linii AMG. We wnętrzu sportowa atmosfera łączy się z cyfrowymi interfejsami. Fot. Daimler

Nabywca może zamówić rejestrator danych do użytku na torze wyścigowym: AMG Track Pace. Rejestrator jest zintegrowany z systemem multimedialnym MBUX. Aplikacja ta pozwala na doskonalenie umiejętności prowadzenia samochodu i szczegółową analizę uzyskiwanych wyników. Korzysta w tym celu z satelitarnego systemu pozycjonowania GPS oraz danych takich jak przyspieszenie poprzeczne i wzdłużne, położenie pedałów gazu i hamulca oraz kąt skrętu kół.

Pod maską AMG GLA 35 4MATIC znalazł się sprawdzony 4-cylindrowy turbodoładowany benzynowy silnik 2.0 turbo o mocy 306 KM, który generuje moment obrotowy 400 Nm przy 3000 obr./min. Układ turbodoładowania korzysta z turbosprężarki typu twin-scroll, która łączy optymalną reakcję przy niskich prędkościach obrotowych ze znacznym przyrostem mocy przy tych wyższych. Ta jednostka zapewnia sportowe osiągi - przyspieszenie od 0-100 km/h w 5,1 s. Prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 250 km/h.

Wizualnie GLA 35 bazuje na linii AMG. We wnętrzu sportowa atmosfera łączy się z cyfrowymi interfejsami. Fot. Daimler
Wizualnie GLA 35 bazuje na linii AMG. We wnętrzu sportowa atmosfera łączy się z cyfrowymi interfejsami. Fot. Daimler

Silnik skonfigurowano z 8-biegową przekładnią dwusprzęgłową AMG Speedshift DCT 8G i napędem na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC. Rozkład momentu obrotowego jest bezstopniowo dobierany zgodnie z warunkami i waha się od konfiguracji całkowicie przednionapędowej do 50:50 (przód:tył). Za zmienny rozkład momentu obrotowego pomiędzy osiami odpowiada elektromechanicznie sterowane sprzęgło wielotarczowe zintegrowane z tylnym mechanizmem różnicowym.

Pięć programów jazdy AMG Dynamic Select – Slippery, Comfort, Sport, Sport+ oraz Individual – zapewnia szeroki zakres wyboru, od komfortowego po dynamiczny. Dodatkowo kierowca ma do dyspozycji zaawansowane programy regulacji dynamiki jazdy AMG Dynamics współpracujące z 3-stopniowym ESP.

Producent zapewnia, że układ hamulcowy ma wysoką odporność na zmęczenie i krótkie drogi hamowania. Z przodu zamontowano 4-tłoczkowe stałe zaciski oraz 350-milimetrowe tarcze, a z tyłu – 1-tłoczkowe przesuwne zaciski i tarcze o średnicy 330 mm. Tarcze są wentylowane wewnętrznie i perforowane, tak aby lepiej odprowadzać ciepło i zapobiegać osłabieniu skuteczności hamowania nawet przy ekstremalnym użytkowaniu. Polakierowane na srebrno zaciski hamulcowe mają czarny napis „AMG”.

Sportowy charakter GLA 35 4MATIC podkreśla specjalnie dobrany układ wydechowy. W zależności od wybranego trybu jazdy charakterystyka jego brzmienia waha się od emocjonalnej (Sport+) do dyskretnej (Slippery, Comfort, Sport). Do jej regulacji dźwięku służy aktywna klapa sterowana w zależności od prędkości obrotowej silnika i obciążenia.

Zobacz także: Testujmy Skodę Kamiq - najmniejszego SUV-a Skody

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty