Mercedes-Benz. Odnowiona Klasa E gotowa. Wkrótce premiera

Wojciech Frelichowski
Odnowiony Mercedes Klasy E pojawi się na rynku latem tego roku. Fot. Daimler
Odnowiony Mercedes Klasy E pojawi się na rynku latem tego roku. Fot. Daimler
Mercedes zapowiada premierę zmodernizowanego modelu Klasy E. Auto ma zadebiutować latem tego roku. Producent opublikował właśnie pierwsze zdjęcia jeszcze zamaskowanego modelu.

Klasa E jest najlepiej sprzedającą się serią modelową w historii Mercedesa – od 1946 r. wyprodukowano ponad 14 milionów egzemplarzy. Wielu uważa ją za serce marki spod znaku trójramiennej gwiazdy.

W 2016 r. Klasa E zrobiła ważny krok w kierunku przyszłości: dziewiąta generacja modelu wyróżnia się spójnym designem nadwozia i ekskluzywną, wysokiej jakości kabiną. Imponuje też bogactwem dostępnych innowacji, na przykład systemami wspomagającymi. Jak do tej pory na zakup obecnej odsłony Klasy E z nadwoziem Limuzyna lub Kombi na całym świecie zdecydowało się ponad milion klientów.

Odnowiona Klasa E. Wyższy poziom komfortu

Latem 2020 roku Mercedes Klasy E Limuzyna i Kombi pojawi się w europejskich salonach w odnowionej formie, jako pierwsi reprezentanci szeroko zakrojonej modernizacji modelu. Niedługo później dołączy do nich także Coupé i Kabriolet oraz Limuzyna z długim rozstawem osi, która będzie oferowana na rynku chińskim.

Producent zapowiada, że auto będzie mieć jeszcze większy poziom komfortu w kabinie. W wyposażeniu pojawią się m.in. duże ekrany montowane w standardzie (2 x 10,25”), nowa generacja kierownicy z dotykowymi elementami obsługi (sterowanie poprzez przesuwanie opuszkami palców po powierzchni panelu dotykowego), asystent wnętrza (umożliwia intuicyjną obsługę różnych funkcji z zakresu komfortu oraz MBUX za pomocą gestów), Kontrola komfortu ENERGIZING z trenerem ENERGIZING COACH (indywidualne zalecenia służące dobremu samopoczuciu oparte na inteligentnym algorytmie), kontrola komfortu ENERGIZING z funkcją zmian kinetyki siedzenia i „Power Nap” (w połączeniu z instalacją 48 V lub dla hybryd plug-in), nowa funkcja wskaźnika jakości powietrza (dla megamiast).

Wśród jednostek napędowych będą nowe rzędowe silniki oraz siedem hybrydowych odmian plug-in, w tym wersje 4MATIC oraz z nadwoziem Kombi. Po raz pierwszy hybrydowe warianty plug-in trafią do sprzedaży na rynku USA.

Odnowiona Klasa E. Nowe systemy wsparcia kierowcy

Odnowiony Mercedes Klasy E ma się też wyróżniać szeregiem nowoczesnych systemów wspomagających bezpieczeństwo i komfort. Np. aktywnym asystentem odległości (Active Distance Assist) DISTRONIC z funkcją regulacji prędkości na podstawie trasy: dzięki informacjom o ruchu drogowym z LiveTraffic Klasa E może rozpoznawać i reagować na wypadki oraz zatory drogowe jeszcze zanim zauważy je kierowca. Po wykryciu korka (i jeśli kierowca nie zdecyduje się na inną reakcję) DISTRONIC w ramach działań zapobiegawczych zmniejsza prędkość do około 100 km/h.

Przyda się również aktywny asystent jazdy w korku (Active Tailback Assist): w przypadku zatoru drogowego na autostradzie – tam, gdzie występują oznaczenia poziome rozdzielające pasy ruchu – system ten może znacznie wspomóc kierowcę w utrzymaniu pasa i zachowaniu bezpiecznej odległości od innych uczestników ruchu podczas jazdy z prędkościami do około 60 km/h – i to przy wysokim stopniu przydatności.

Aktywny asystent kierowania (Active Steering Assist) może wspomóc kierowcę w tworzeniu korytarza życia na drogach wielopasmowych. Z kolei jeśli podczas skrętu w drogę poprzeczną wystąpi niebezpieczeństwo kolizji z nadjeżdżającym pojazdem, Klasa E dzięki aktywnemu asystentowi hamowania (Active Brake Assist) z funkcją monitorowania ruchu poprzecznego może samoczynnie zahamować (przy prędkościach typowych dla takich manewrów).

Kolejny układ to aktywny asystent martwego pola (Active Blind Spot Assist) z funkcją ostrzegania przy wysiadaniu. Funkcja ta może zmniejszyć ryzyko kolizji z innymi użytkownikami drogi, np. przejeżdżającymi rowerzystami. System monitoruje martwe pole również podczas postoju, dzięki czemu może ostrzegać kierowcę o zbliżających się pojazdach, motocyklach lub rowerach podczas otwierania drzwi.

Pakiet parkingowy z kamerą 360°: widok z boku umożliwił wprowadzenie nowej funkcji, która pozwala kontrolować cały bok pojazdu. Rozszerzony widok z boku ułatwia manewrowanie wzdłuż pobliskich równoległych przeszkód, takich jak krawężniki i ściany garażu.

Odnowiona Klasa E otrzyma też system Mercedes-Benz Urban Guard (wszechstronny nadzór zaparkowanego pojazdu z następującymi funkcjami): ostrzeżenie o uszkodzeniu w wyniku kolizji/szkody parkingowej, ostrzeżenie o odholowaniu, ostrzeżenie o próbie kradzieży, funkcja śledzenia pojazdu w przypadku kradzieży. Ponadto jako środek zapobiegawczy w przypadku zgubienia lub kradzieży kluczyka do samochodu właściciel może dezaktywować go za pomocą smartfona.

Zobacz także: SUV-y Škody. Kodiaq, Karoq i Kamiq. Trojaczki w komplecie

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Parada Motocyklistów w Łodzi

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty