Mercedes-Benz S 63 AMG

(ip)
Mercedes-Benz S 63 AMG , Fot: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz S 63 AMG , Fot: Mercedes-Benz
Oto najsilniejsza limuzyna w segmencie aut luksusowych - nowy Mercedes-Benz S 63 AMG. Jego 5,5-litrowy silnik AMG V8 biturbo - najmocniejszy członek rodziny jednostek BlueDIRECT - generuje moc 430 kW (585 KM) i 900 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Po raz pierwszy model dostępny jest także z napędem na obie osie 4MATIC.

Za sprawą lekkiej konstrukcji, opartej na koncepcji AMG Lightweight Performance, nowa generacja S 63 AMG jest do 100 kg

Mercedes-Benz S 63 AMG , Fot: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz S 63 AMG , Fot: Mercedes-Benz

lżejsza od poprzedniej. Swoje zasługi mają tutaj kute obręcze kół, lekki akumulator litowo-jonowy czy zoptymalizowany pod kątem masy kompozytowy układ hamulcowy AMG. Do budowy poszycia całego nadwozia, włącznie z dachem i przednim pasem, posłużyło aluminium, a wnęka koła zapasowego wykonana z włókien węglowych pozwoliła zaoszczędzić dodatkowe 4 kg. Nowy S 63 AMG jest też wzorcem, jeśli chodzi o relację masy do mocy. Wynik 3,49 kg/KM przekłada się na znakomite osiągi - sprint od 0 do 100 km/h trwa 4,0 lub 4,4 s, zależnie od wersji. Prędkość maksymalna została ograniczona do 250 km/h.

Jako najmocniejszy członek rodziny BlueDIRECT (oznaczenie wewnętrzne M 157), osiąga on moc 430 kW (585 KM) i 900 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Jak wszystkie jednostki AMG, ośmiocylindrowy silnik biturbo S 63 AMG jest składany ręcznie z zachowaniem najbardziej rygorystycznych standardów jakości. Średnie zużycie paliwa nowego S 63 AMG jest o 0,4 l/100 km niższe od uzyskiwanego przez poprzednika, i to mimo mocy zwiększonej o 30 kW (41 KM).  Wynosi 10,1 - 10,3 l/100 km, w zależności od wersji, Jednostka spełnia już wymogi normy emisji spalin Euro VI, które mają wejść w życie w 2015 roku.

Mercedes-Benz S 63 AMG , Fot: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz S 63 AMG , Fot: Mercedes-Benz

Sportowy wydech AMG zastosowany w S 63 AMG ma w obu tłumikach automatycznie sterowane klapy. Podczas jazdy w trybie skrzyni biegów "C" (Controlled Efficiency) klapy pozostają przez większość czasu zamknięte, a ośmiocylindrowa jednostka brzmi wówczas dyskretnie i subtelnie - w sam raz do długich podróży oraz komfortowej jazdy na tylnej kanapie. W trybach "S" (Sport) i "M" (Manual) klapy otwierają się wcześniej i bardziej spontanicznie, zwłaszcza gdy kierowca preferuje dynamiczny styl jazdy

Po raz pierwszy Mercedes-Benz S 63 AMG dostępny jest także z opcjonalnym napędem na obie osie 4MATIC. Opcjonalny napęd na cztery koła kieruje moment obrotowy do przedniej i tylnej osi w stosunku 33 do 67 procent. Dodatkowe niutonometry na tylnych kołach zapewniają właściwą dla modeli AMG dynamikę i przyjemność z jazdy, a przy okazji pozwalają uzyskać lepsze przyspieszenie ze startu zatrzymanego. Napęd na obie osie sprzyja także większej przyczepności podczas jazdy po mokrej lub śliskiej nawierzchni. Optymalną trakcję gwarantuje sprzęgło wielotarczowe, dysponujące momentem blokującym o wartości 50 Nm. Sercem napędu jest skrzynia rozdzielcza zintegrowana z obudową przekładni AMG SPEEDSHIFT MCT w sposób, który nie wymaga dodatkowej przestrzeni. Moment obrotowy płynie za pośrednictwem skrzyni rozdzielczej i wału napędowego do kół przedniej osi. Przeniesienie siły napędowej z

Mercedes-Benz S 63 AMG , Fot: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz S 63 AMG , Fot: Mercedes-Benz

przedniego dyferencjału do półosi odbywa się poprzez wałek pośredni, biegnący przez kanał w misce olejowej silnika. Kompaktowy mechanizm napędu na obie osie został zoptymalizowany pod kątem masy - całość waży jedynie 70 kg.

Wszystkie warianty S 63 AMG są standardowo zaopatrzone w eliminujący podsterowność system ESP® Curve Dynamic Assist. W trakcie pokonywania zakrętu subtelne przyhamowanie tylnego wewnętrznego koła pozwala jeszcze precyzyjniej podążać obranym torem, zwłaszcza przy wyższych prędkościach.

Mercedes-Benz S 63 AMG 4MATIC wyposażony jest w sportowe zawieszenie AMG RIDE CONTROL. W pełni pneumatyczny system AIRMATIC współpracuje z układem aktywnego tłumienia Adaptive Damping System ADS PLUS. Jedną z nowości jest ciągła regulacja tłumienia, która może być osobno sterowania na etapie sprężania oraz odbicia. Pozwala to na lepszą adaptację do warunków na drodze i stanu nawierzchni. Za naciśnięciem przycisku kierowca może wybrać tryb komfortowy lub sportowy pracy zawieszenia. Kinematyka przedniej osi - włącznie z większym kątem pochylenia kół i grubszym stabilizatorem, a także sztywniejsza rama pomocnicza tylnej osi zostały opracowane specjalnie dla wersji 4MATIC. Nowa Klasa S to pierwszy na

Mercedes-Benz S 63 AMG , Fot: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz S 63 AMG , Fot: Mercedes-Benz

świecie samochód zdolny z wyprzedzeniem rozpoznawać niedoskonałości nawierzchni. Jeśli ROAD SURFACE SCAN wykryje je z pomocą kamery stereoskopowej, system dobierze ustawienie tłumienia dopasowane do sytuacji.

S 63  AMG wyposażony jest w kompozytowy układ hamulcowy AMG, zoptymalizowany pod względem masy i odporny na przegrzanie. Po raz pierwszy w opcji oferowane są także hamulce ceramiczno-kompozytowe, o ponad 20 proc. lżejsze od konwencjonalnych. I tu niższa masa nieresorowana pozwala osiągnąć jeszcze lepszą dynamikę i komfort jazdy. Dodatkowo, rozwiązanie to wyróżnia się dłuższymi interwałami serwisowymi, większą odpornością na korozję oraz wyższą stabilnością termiczną. Ceramiczno-kompozytowy układ hamulcowy AMG występuje z przednimi tarczami o średnicy 420 mm, a jego znakiem rozpoznawczym jest logo "AMG Carbon Ceramic" na specjalnie polakierowanych zaciskach.

Również design i wyposażenie modelu reprezentują najwyższe standardy. Standardy, których synonimem od dekad pozostaje Klasa S. Trójwymiarowy wlot powietrza podkreśla status Klasy S i kontrastuje z muskularnym zderzakiem, zaopatrzonym w trzy szerokie wloty powietrza oraz prowadnice powietrza w kolorze lśniącej czerni. Chromowane listwy progowe obniżają optycznie karoserię samochodu, a design obręczy pozwala bez trudu dostrzec wydajny układ hamulcowy AMG. Potencjał modelu zdradza również emblemat "V8 BIUTRBO" na przednim błotniku, wykonany w nowej dla marki typografii. Sportową naturę S 63 AMG uwalnia wreszcie tylny zderzak z czarnym dyfuzorem, w którym zatopiono dwie podwójne końcówki wydechu.

Nowe przednie fotele AMG z elektryczną regulacją i podgrzewaniem zapewniają lepsze podparcie, a aksamitna skóra nappa z charakterystyczną perforacją i emblematami AMG podkreśla luksusowy nastrój. Lista ekskluzywnych dodatków obejmuje logo manufaktury z Affalterbach wytłoczone na podłokietniku oraz analogowy zegarek IWC - po raz pierwszy z trójwymiarowymi, frezowanymi wskazówkami i tarczą z metalowymi aplikacjami. Oczy kierowcy trafiają na kolorowy wyświetlacz TFT z prędkościomierzem wyskalowanym do 330 km/h. Poza logo AMG i napisem "V8 BITURBO" na życzenie pojawiają się tu wskaźniki temperatury oleju silnikowego i przekładniowego. Sportowa kierownica AMG z charakterystycznym wyprofilowaniem i aluminiowymi łopatkami zmiany biegów zapewnia pełną kontrolę nad samochodem.

Nowy Mercedes-Benz S 63 AMG będzie świętował swoją premierę podczas wrześniowego salonu samochodowego we Frankfurcie. Wtedy też model zadebiutuje na rynku. Jego ceny w Niemczech (z VAT) startują od:S 63 AMG (krótki rozstaw osi) - 679 000,00 PLN, S 63 AMG 4MATIC (długi rozstaw osi) - 691,500,00 PLN.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty