Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Mercedes - Benz W 210

(LM)
Modele serii W 210, popularnie nazywane "okularnikami" wprowadzono na rynek w 1995 roku. Kilkanaście miesięcy później do limuzyny dołączyła odmiana kombi.

Mercedes do perfekcji opanował produkcję limuzyn, tak uniwersalnych, że chyba na całym świecie nie znajdzie się drugiego samochodu, który byłby wykorzystywany do równie wielu celów, co modele klasy E. Pojazdy te "służą" jako auta rodzinne, taksówki, reprezentacyjne limuzyny, radiowozy policyjne, a po drobnych przeróbkach np. jako ambulansy.

Modele serii W 210, popularnie nazywane "okularnikami" wprowadzono na rynek w 1995 roku. Kilkanaście miesięcy później do limuzyny dołączyła odmiana kombi, dysponująca bagażnikiem o imponującej objętości 600 l (1975 l po rozłożeniu tylnych oparć). Modernizację stylistyczną niemieckiego samochodu przeprowadzono w 1999 roku, poza drobnymi zmianami stylistycznymi podniesiono poziom wyposażenia standardowego, dodając do wszystkich modeli system stabilizacji toru jazdy ESP.

Poziom komfortu we wnętrzu przedziału pasażerskiego w mercedesie, nawet bez oferowanych w opcji udogodnień, należy ocenić wysoko. Fotele są bardzo wygodne, materiały wykończeniowe wysokiej jakości, a do tego kierowca ma do dyspozycji funkcjonalny układ czytelnych wskaźników i przełączników.

Zawieszenie samochodu jest sprężyste i sztywne, swoje niezrównane zalety co do komfortu jazdy - mało zauważalne podczas ruchu po zatłoczonych wielkomiejskich ulicach - wykazuje ono na długich trasach. Prowadzenie auta ułatwia lekko i precyzyjnie działający układ kierowniczy.

Mercedes W 210 dostępny jest w wielu wersjach silnikowych. Podstawowa jednostka o mocy 136 KM montowana w modelu E 200 jest oszczędna, ale nieco za słaba dla dużej limuzyny. Dużo lepszy okazuje się - również czterocylindrowy - silnik o pojemności 2,3 litra, zresztą dość często spotykany na rynku samochodów z drugiej ręki. Ten 150-konny motor łączy zadowalającą dynamikę ze względną oszczędnością. Tę ostatnią cechę trudno natomiast przypisać jego następcy - 2,4-litrowemu V6. Mocniejsze modele - E 280, E 320, E 430 i E 55 AMG - to już oferta dla zdecydowanie bardziej wymagających klientów. Osoby pokonujące duże odległości powinny rozważyć zakup auta z jedną z nowoczesnych jednostek wysokoprężnych, oznaczonych jako CDI.

Ceny części w ASO
klocki hamulcowe - 296 zł;
tarcza hamulcowa przednia - (1 szt.) 213 zł;
amortyzator przedni - (1 szt.) 561 zł;
amortyzator tylny - (1 szt.) 561 zł;
tłumik końcowy - 1.703 zł;
maska silnika - 1.617 zł;
błotnik przedni - 880 zł;
szyba czołowa - 1.144 zł;
reflektor przedni (z żarówką H7) - 1.138 zł;

O modelu W 210
Andrzej Tetla, kierownik serwisu w ASO Mercedesa w Sosnowcu:
- Samochody klasy E należą do niezwykle trwałych i niezawodnych. Jeśli dołożymy do tego elegancki wygląd i komfortowe wnętrze, to mamy gotową odpowiedź na pytanie o źródła popularności tego modelu.
W autach serii W 210 instalowany jest już system assyst, podający na specjalnym wyświetlaczu informację o konieczności odbycia przeglądu technicznego; zazwyczaj okresy pomiędzy przeglądami wynoszą ok. 20 tys. km. Do napędu rozrządu we wszystkich silnikach wykorzystano łańcuchy, które bez najmniejszych problemów służą przez ponad 200 tys. km.

Zalety i wady
- przestronne wnętrze;
- wysoki poziom bezpieczeństwa;
- bardzo wysoka jakość wykonania;
- komfortowe resorowanie.
- ograniczona poręczność ze względu na wymiary;
- stosunkowo skromne wyposażenie modeli podstawowych;
- dużo aut powypadkowych z nieznaną historią

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Drożeją motocykle sprowadzane z Niemiec

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty