Mercedes C220 BlueTec. Bez gwiazdy nie ma jazdy

Dariusz Wołoszka / Info-Ekspert (www.info-ekspert.pl)
Mercedes C220 BlueTec - testNowoczesny design nadwozia, innowacyjne rozwiązania technologiczne i najwyższa jakość wykonania to nowa recepta producenta ze Stuttgartu na sukces w klasie średniej. fot. Dariusz Wołoszka / Info-Ekspert (www.info-ekspert.pl)
Mercedes C220 BlueTec - testNowoczesny design nadwozia, innowacyjne rozwiązania technologiczne i najwyższa jakość wykonania to nowa recepta producenta ze Stuttgartu na sukces w klasie średniej. fot. Dariusz Wołoszka / Info-Ekspert (www.info-ekspert.pl)
Nowoczesny design nadwozia, innowacyjne rozwiązania technologiczne i najwyższa jakość wykonania to recepta producenta ze Stuttgartu na sukces w klasie średniej. Wszystko to znajdziemy w czwartej generacji klasy C, czyli najpopularniejszym modelu Mercedesa.

Od 1982 roku na zakup Mercedesa klasy średniej zdecydowało się ponad 10 milionów klientów. Najnowsza odsłona niemieckiej limuzyny posiada wszelkie atuty, by skutecznie konkurować o względy klientów w segmencie premium. Zgodnie z panującymi na rynku trendami model jest większy od poprzednika. Klasa C jest dłuższa o 9,5 cm (468,6 cm) i szersza o 4 cm (181 cm). Co najważniejsze dla pasażerów, rozstaw osi zwiększył się aż o 8 cm (284 cm). Dzięki licznym zabiegom redukującym masę karoserii, m.in. zwiększeniu udziału aluminium w konstrukcji pojazdu z 10 do 50%, udało się również zmniejszyć wagę o ok. 100 kg w stosunku do modelu oferowanego w latach 2007-2014.

Mercedes C220 BlueTec - testNowoczesny design nadwozia, innowacyjne rozwiązania technologiczne i najwyższa jakość wykonania to nowa recepta producenta
Mercedes C220 BlueTec - test

Nowoczesny design nadwozia, innowacyjne rozwiązania technologiczne i najwyższa jakość wykonania to nowa recepta producenta ze Stuttgartu na sukces w klasie średniej.

fot. Dariusz Wołoszka / Info-Ekspert (www.info-ekspert.pl)

Wygląd zewnętrzny nowego Mercedesa to niewątpliwie jego duży atut. Połączenie elegancji ze sportową nutą tworzy spójną i uniwersalną kompozycję, która na tle konkurencji wygląda świeżo i nowocześnie. Testowy egzemplarz wyposażony był w opcjonalny pakiet AMG, dodatkowo podnoszący atrakcyjność jego sylwetki. Duży wlot powietrza z centralnie umieszczoną gwiazdą, sportowy zderzak przedni i smukłe reflektory przednie z listwami LED to wizytówka nowej klasy C.

Uwagę zwracają też pięcioramienne 18-calowe felgi z niskoprofilowymi oponami, przyciemniane szyby tylne, poszerzone nadkola i płynnie poprowadzona linia dachu. Z tyłu przestrzeń bagażową (o pojemności 480 litrów) okalają czerwone klosze świateł tylnych, wykonanych w technologii LED oraz wkomponowane w zderzak podwójne poziome końcówki układu wydechowego.

Mercedes C220 BlueTec - testNowoczesny design nadwozia, innowacyjne rozwiązania technologiczne i najwyższa jakość wykonania to nowa recepta producenta
Mercedes C220 BlueTec - test

Nowoczesny design nadwozia, innowacyjne rozwiązania technologiczne i najwyższa jakość wykonania to nowa recepta producenta ze Stuttgartu na sukces w klasie średniej.

fot. Dariusz Wołoszka / Info-Ekspert (www.info-ekspert.pl)

Uzupełnieniem efektownego nadwozia jest ciekawe wnętrze. Czarna, skórzana tapicerka pokrywająca fotele, drzwi, a nawet deskę rozdzielczą, współgra z czarnym lakierem konsoli centralnej i aluminiowymi dodatkami. W tej limuzynie komfortowo będą podróżowały cztery dorosłe osoby. Podróż w pełnym, pięcioosobowym składzie - ze względu na biegnący środkiem kabiny tunel oraz wyprofilowanie tylnej kanapy - zalecana jest raczej na krótkich dystansach. Elektrycznie sterowany fotel kierowcy zapewnia optymalne podparcie boczne i w połączeniu z regulowaną w dwóch płaszczyznach kolumną kierownicy, pozwala zająć wygodną pozycję, niezależnie od wzrostu prowadzącego.

Spłaszczony na dole wieniec trójramiennej kierownicy dobrze leży w dłoniach, a za pomocą kilkunastu przycisków osadzonych na bocznych ramionach możemy sterować systemem audio lub telefonem. Pomiędzy dwoma analogowymi, czytelnymi zegarami prędkościomierza i obrotomierza, osadzono duży kolorowy ekran komputera pokładowego. Opcjonalnie za 5 184 zł możemy doposażyć Mercedesa w wyświetlacz head-up, który na przedniej szybie prezentuje podstawowe parametry jazdy lub wskazówki z nawigacji. W praktyce rozwiązanie to zwiększa bezpieczeństwo jazdy, ponieważ kierowca nie musi odrywać wzroku od drogi, aby zobaczyć najważniejsze informacje.

Mercedes C220 BlueTec - testNowoczesny design nadwozia, innowacyjne rozwiązania technologiczne i najwyższa jakość wykonania to nowa recepta producenta
Mercedes C220 BlueTec - test

Nowoczesny design nadwozia, innowacyjne rozwiązania technologiczne i najwyższa jakość wykonania to nowa recepta producenta ze Stuttgartu na sukces w klasie średniej.

fot. Dariusz Wołoszka / Info-Ekspert (www.info-ekspert.pl)

Na tunelu i konsoli centralnej dominuje czarny, połyskujący fortepianowy lakier. Dźwignię sterowania automatyczną skrzynią biegów przeniesiono na kolumnę kierownicy, dzięki czemu na tunelu centralnym pozostało dużo miejsca na touchpad i multifunkcyjne pokrętło. Ten innowacyjny zestaw pozwala nie tylko zarządzać wszystkimi multimediami w pojeździe, ale również dzięki dotykowemu panelowi umożliwia ręczne wpisywanie liter i cyfr, co zdecydowanie ułatwia np. obsługę telefonu.

Centralnym i najbardziej przykuwającym uwagę elementem w kabinie Mercedesa jest 7-calowy ekran osadzony na szczycie konsoli centralnej. Na kolorowym monitorze prezentowane są informacje z radioodtwarzacza, komputera pokładowego, kamery cofania, podłączonego smartfona lub systemu nawigacji. System nawigacji współpracuje z automatyczną klimatyzacją dzięki czemu np. w tunelach samoczynnie włączany jest zamknięty obieg powietrza. Funkcja ta w połączeniu z aktywnym rozpylaczem zapachów i jonizatorem powietrza gwarantuje odseparowanie podróżujących od nieprzyjemnych zapachów z zewnątrz.

Mercedes klasy C oferowany jest w czterech wersjach stylistycznych, determinujących zarówno wygląd zewnętrzny jak i wykończenie kabiny: Standardowej, Avantgarde, Exclusive oraz AMG. Lista wyposażenia standardowego w każdym wariancie C-klasy jest bogata, a bardzo długa lista wyposażenia dodatkowego pozwoli każdemu skonfigurować pojazd odpowiadający jego oczekiwaniom.

Mercedes C220 BlueTec - testNowoczesny design nadwozia, innowacyjne rozwiązania technologiczne i najwyższa jakość wykonania to nowa recepta producenta
Mercedes C220 BlueTec - test

Nowoczesny design nadwozia, innowacyjne rozwiązania technologiczne i najwyższa jakość wykonania to nowa recepta producenta ze Stuttgartu na sukces w klasie średniej.

fot. Dariusz Wołoszka / Info-Ekspert (www.info-ekspert.pl)

Paleta jednostek napędowych Mercedesa składa się z czterech silników wysokoprężnych, dziewięciu benzynowych i dwóch hybryd. Testowy egzemplarz napędzany był dieslem, który z pojemności 2143 cm3 generuje moc 170 KM i moment 400 Nm. Wartości te pozwalają rozpędzić ważącą 1570 kg limuzynę do pierwszych 100 km/h w 7,5 sekundy i osiągnąć prędkość maksymalną 235 km/h. Czterocylindrowy diesel zapewnia doskonałą dynamikę i elastyczność przy niskim zapotrzebowaniu na paliwo.

W mieście po każdych przejechanych 100 km z niewielkiego, 41-litrowego zbiornika (66 l w opcji) ubywa ok. 7 litrów paliwa, w trasie bez problemu osiągniemy wynik poniżej 6 l/100 km. Wysokoprężny silnik jest dostarczany z manualną przekładnią, ale za dopłacą można otrzymać 9-stopniowy automat 9G-Tronic. Skrzynia biegów pracuje płynnie i szybko, a dzięki systemowi Agility Select (modyfikującemu również charakterystykę zawieszenia i układu kierowniczego) może pracować w pięciu trybach: Eco, Comfort, Sport, Sport+ oraz Individual, które spełnią oczekiwania zarówno kierowców lubiących oszczędne i spokojne podróżowanie jak i miłośników dynamicznej jazdy wykorzystującej pełne możliwości pojazdu. W parze ze świetną skrzynią biegów idzie dobrze zestrojone zawieszenie, będące kompromisem pomiędzy komfortem, a dobrą przyczepnością. Pomimo 18-calowych felg i niskoprofilowych opon zawieszenie dobrze wybiera wszelkie niedoskonałości nawierzchni, a podczas dynamicznej jazdy gwarantuje stabilność i precyzję prowadzenia.

Mercedes C220 BlueTec - testNowoczesny design nadwozia, innowacyjne rozwiązania technologiczne i najwyższa jakość wykonania to nowa recepta producenta
Mercedes C220 BlueTec - test

Nowoczesny design nadwozia, innowacyjne rozwiązania technologiczne i najwyższa jakość wykonania to nowa recepta producenta ze Stuttgartu na sukces w klasie średniej.

fot. Dariusz Wołoszka / Info-Ekspert (www.info-ekspert.pl)

O bezpieczeństwo podróżnych dba siedem poduszek powietrznych oraz zestaw systemów kontroli trakcji. Ponadto każda C-klasa wyposażona jest w system Attention Assist ostrzegający kierowcę przed sennością i nieuwagą oraz układ Collision Prevention Assist Plus – który chroni przed kolizjami przy niskich prędkościach (od 7 km/h), samodzielnie aktywuje proces hamowania w obliczu zagrożenia i braku reakcji przez kierującego (do 200 km/h) oraz zapobiega najechaniu na poprzedzający pojazd (do 40 km/h).

Z dopłatą możemy doposażyć niemiecką limuzynę w system Stop&Go z Distronic Plus i Sterring Assist czyli układ utrzymujący zaprogramowaną odległość od poprzedzającego pojazdu i pomagający pozostać na środku pasa ruchu lub BAS Plus Brake Assist system, który nie tylko zapobiega najechaniu na poprzedzający pojazd, ale również wykrywa i pomaga uniknąć kolizji z pojazdem poruszającym się po drodze poprzecznej. Codzienną eksploatację Mercedesa ułatwi również Active Parking Assist – pomagający w parkowaniu równoległym i prostopadłym, kamera 360° umożliwiająca obserwację otoczenia pojazdu z lotu ptaka, system Traffic Sign Assist rozpoznający znaki drogowe lub System Pre-Safe Brake wykrywający pojazdy i pieszych znajdujących się przed naszym samochodem.

Ceny Mercedesa klasy C 120 500 zł za 129-konne C160. Za 170-konnego diesla z automatyczną skrzynią biegów zapłacimy prawie 181 tys. zł. Nowa klasa C posiada atrakcyjne wnętrze, szeroką gamę oszczędnych silników oraz uniwersalną stylistykę zewnętrzną, która przypadnie do gustu zarówno młodszym jak i starszym miłośnikom marki. Na tle rywali w segmencie – Audi A4 lub BMW serii 3 to konkurencyjna oferta, którą warto rozważyć poszukując kompaktowej limuzyny.

Zobacz też: Mercedes C450 AMG, czyli uniwersalny samochód z pięknym dźwiękiem

Źródło: TVN Turbo / x-news

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty