Mercedes Citan słabo wypadł w testach zderzeniowych Euro NCAP. Zobacz filmy

maciej.mitula
Mercedes Citan dostał trzy gwiazdki w testach zderzeniowych Euro NCAP
Mercedes Citan dostał trzy gwiazdki w testach zderzeniowych Euro NCAP
Samochód otrzymał zaledwie trzy gwiazdki na pięć możliwych. Punkty stracił m.in. za wadliwe działanie kurtyn powietrznych, kiepską ochronę klatki piersiowej kierowcy i wystające elementy deski rozdzielczej, które mogą poranić nogi.
Mercedes Citan dostał trzy gwiazdki w testach zderzeniowych Euro NCAP
Mercedes Citan dostał trzy gwiazdki w testach zderzeniowych Euro NCAP

Organizacja Euro NCAP sprawdziła niedawno w testach zderzeniowych poziom bezpieczeństwa Mercedesa Citan. To auto bliźniacze do Renault Kangoo. Samochód dostał tylko trzy gwiazdki na pięć możliwych.

 

Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów - wynik 74 proc.

W zderzeniu czołowym kabina pasażerska pozostała stabilna. Jednakże, kontrola pojazdu wykazała, że w momencie uderzenia elementy deski rozdzielczej mogą stanowić zagrożenie dla nóg kierowcy i pasażera. Wystąpiły również duże problemy z pracą poduszek powietrznych. Przednie nie zapewniają dobrej ochrony klatki piersiowej kierowcy, zaś boczne poduszki wchodzą w kolizję z pasami bezpieczeństwa. W przypadku najechania na tyły auta, fotele i zagłówki nie zapewniają dostatecznej ochrony przed urazami kręgów szyjnych.

Przedstawiciele Daimlera już zapowiedzieli montaż nowych poduszek powietrznych w Mercedesie Citan.

Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 69 proc.

Mercedes Citan uzyskał maksymalną liczbę punktów za ochronę dzieci w wieku 3 lat i 1,5 roku. Mankamentem może być brak możliwości wyłączenia poduszki powietrznej pasażera, co wyklucza montaż fotelików dziecięcych z przodu.

 

Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 56 proc.

Testy dowiodły niedociągnięcia w ochronie pieszych w momencie zderzenia. Specjaliści wskazali na konieczność przeprojektowania fragmentów zderzaka i maski silnika.

Ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 33 proc.

Mercedes Citan najsłabiej wypadł w testach systemów bezpieczeństwa instalowanych seryjnie. Przypomnienie o niezapiętych pasach jest dostępne tylko dla kierowcy, punkty zostały odjęte również za brak akustycznego ostrzeżenia o przekroczeniu ustalonej prędkości.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na motofakty.pl Motofakty