Organizacja Euro NCAP sprawdziła niedawno w testach zderzeniowych poziom bezpieczeństwa Mercedesa Citan. To auto bliźniacze do Renault Kangoo. Samochód dostał tylko trzy gwiazdki na pięć możliwych.
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów - wynik 74 proc.
W zderzeniu czołowym kabina pasażerska pozostała stabilna. Jednakże, kontrola pojazdu wykazała, że w momencie uderzenia elementy deski rozdzielczej mogą stanowić zagrożenie dla nóg kierowcy i pasażera. Wystąpiły również duże problemy z pracą poduszek powietrznych. Przednie nie zapewniają dobrej ochrony klatki piersiowej kierowcy, zaś boczne poduszki wchodzą w kolizję z pasami bezpieczeństwa. W przypadku najechania na tyły auta, fotele i zagłówki nie zapewniają dostatecznej ochrony przed urazami kręgów szyjnych.
Przedstawiciele Daimlera już zapowiedzieli montaż nowych poduszek powietrznych w Mercedesie Citan.
Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 69 proc.
Mercedes Citan uzyskał maksymalną liczbę punktów za ochronę dzieci w wieku 3 lat i 1,5 roku. Mankamentem może być brak możliwości wyłączenia poduszki powietrznej pasażera, co wyklucza montaż fotelików dziecięcych z przodu.
Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 56 proc.
Testy dowiodły niedociągnięcia w ochronie pieszych w momencie zderzenia. Specjaliści wskazali na konieczność przeprojektowania fragmentów zderzaka i maski silnika.
Ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 33 proc.
Mercedes Citan najsłabiej wypadł w testach systemów bezpieczeństwa instalowanych seryjnie. Przypomnienie o niezapiętych pasach jest dostępne tylko dla kierowcy, punkty zostały odjęte również za brak akustycznego ostrzeżenia o przekroczeniu ustalonej prędkości.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?