Wszystko
o samochodach

Samochody / Testy

Mercedes CLK cabrio

Data publikacji: Autor: (w)

Rok po debiucie mercedesa CLK coupe, na Genewskim Salonie Samochodowym zostanie zaprezentowany CLK cabrio.

Seria CLK bazuje na modelu C. Pierwsza otwarta wersja CLK, zaprezentowana w 1998 roku, wciąż cieszy się powodzeniem (110.000 nabywców), mimo że jest oparta na poprzednim modelu mercedesa klasy C.

Największą atrakcją cabrio jest oczywiście składany dach i możliwość jazdy w otwartym nadwoziu. W nowym CLK dach otwiera się automatycznie i po kilku sekundach chowa się pod pokrywą z tyłu. Jego wielowarstwowa struktura zapewnia dobrą izolację cieplną i dźwiękową. Wąskie słupki, duże szyby po bokach i z tyłu gwarantują kierowcy dobrą widoczność do tyłu.

Mimo że schowany dach zajmuje sporo miejsca, pojemność bagażnika wynosi 390 litrów, o 40 litrów więcej niż w poprzednim modelu. Podobnie jak dach, również i bagażnik można otwierać za pomocą pilota.

W nowym CLK został zastosowany sterowany czujnikami pałąk przeciwkapotażowy, wysuwający się w razie zagrożenia. Do tego dochodzą przednie poduszki powietrzne, które napełniają się w stopniu uwzględniającym wagę kierowcy i pasażera oraz wielkopowierzchniowe boczne poduszki powietrzne zabezpieczające głowę i klatkę piersiową. Do seryjnego wyposażenia należą napinacze pasów i ograniczniki siły napięcia na wszystkich fotelach, automatyczne naprowadzacze pasów dla kierowcy i pasażera z przodu, które przyciągają ich do oparcia fotela w razie zagrożenia.

Dzięki powiększeniu nadwozia we wszystkich wymiarach i powiększonemu rozstawowi osi, samochód oferuje większą przestrzeń i komfort. Pasażerowie z tyłu mają wygodne, kubełkowe pojedyncze fotele, wyposażone w zagłówki o regulowanej wysokości. Kiedy tylnych siedzeń nikt nie zajmuje, kierowca może opuścić zagłówki przyciskiem z deski rozdzielczej, zapewniając sobie lepszą widoczność do tyłu.

Cabrio CLK oferuje do wyboru pięć benzynowych jednostek napędowych. Od silników montowanych w poprzednim modelu różnią się większą mocą i wyższym momentem obrotowym oraz mniejszym zużyciem paliwa.

Najmocniejsze są dwa ośmiocylindrowe silniki: CLK 500 rozwija moc 306 KM i przyspiesza w 6,2 sekundy do 100 km/h. Od dotychczasowego CLK 430 jest o 27 KM mocniejszy i przyspiesza o 1,2 sekundy szybciej. Mimo to CLK 500 zużywa mniej paliwa niż poprzedni V8.
Silnik V8 o mocy 367 KM, montowany w wersji CLK 55 AMG, osiąga o 20 KM więcej niż poprzednik. Z tym silnikiem kabriolet potrzebuje 5,4 sekundy, żeby osiągnąć prędkość do 100 km/h (poprzednik 6,2 sekundy).
Ponadto cabrio otrzymał nową 2,6-litrową jednostkę o mocy 170 KM. Jednostka V6 (218 KM) pozostaje bez zmian.

Najmniejsze, czterocylindrowe silniki wspomagane są systemem twinpulse, łączącym doładowanie sprężarką mechaniczną, wałki wyrównoważające, chłodzenie powietrza doładowania, zmienny rozrząd i technikę czterozaworową. Dzięki temu nowy 2-litrowy CLK 200 Kompressor uzyskuje moc 163 KM, zużywając 8,8 litrów benzyny na 100 km.

Seryjnie montowane 16-calowe felgi z lekkiego metalu oraz mieszane ogumienie na przedniej i tylnej osi (205/55 R16 lub 225/50 R16) podkreślają sportowy charakter nowego kabrioletu Mercedesa. Model CLK 500 z silnikiem V8 jeździ na oponach 17-calowych, a CLK 55 AMG akcentuje swój elitarny charakter felgami 18-calowymi.

Na zamówienie CLK cabrio może być uzbrojony w sztywniejsze, sportowe zawieszenie.

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości