Studyjna wersja CLS'a Shooting Brake została zaprezentowana po raz pierwszy w 2010 roku. Model produkcyjny nie różni się znacząco od tamtego prototypu. Mercedes zachował charakterystyczne cechy konceptu, jak np. opadająca linia dachu, czy też design tylnej części nadwozia z charakterystycznym spoilerem na pokrywie bagażnika.
W kabinie pasażerskiej Shooting Brake nie różni się od odmiany sedan. Jedyne zmiany odnajdziemy otwierając pokrywę bagażnika. Jest on teraz w stanie pomieścić 590 litrów ładunku, zaś po złożeniu tylnych siedzeń wartość ta wzrasta do 1550 litrów. Podłoga przestrzeni bagażowej została wykończona drewnem oraz aluminium.
Klienci będą mieli do wyboru cztery wersje silnikowe. Podstawowy model, 250 CDI, będzie napędzany przez 2.1-litrowy wysokoprężny motor czterocylindrowy generujący 205 KM i 500 Nm. Drugim dieslem w ofercie będzie odmiana 350 CDI, wyposażona w 3-litrowy silnik V6 o mocy 265 KM.
Jeśli chodzi o silniki benzynowe, dla CLS'a Shooting Brake Mercedes przewidział
jednostki V6 oraz V8, które generują odpowiednio 306 oraz 402 KM. Ta druga pozwala na osiągnięcie 100 km/h po upływie zaledwie 5,3 sekundy. W późniejszym czasie na rynku z pewnością pojawi się również topowa odmiana AMG.
Oficjalna premiera CLS'a Shooting Brake będzie miała miejsce podczas wrześniowych targów samochodowych w Paryżu. Wówczas poznamy także ceny tego auta.
Wersja | Silnik | Moc (KM) | Moment obr. (Nm) | Przyspieszenie 0-100 km/h (s.) | Prędkość maksymalna (km/h) |
250 CDI | wysokoprężny | 205 | 500 | 7,8 | 235 |
350 CDI | wysokoprężny | 265 | 620 | 6,6 | 250* |
350 | benzynowy | 306 | 370 | 6,7 | 250* |
500 | benzynowy | 402 | 600 | 5,3 | 250* |
* ograniczona elektronicznie
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?