Mercedes EQB. Rodzinny SUV na prąd

Mariusz Michalak
Mercedes EQBEQB wzbogaca cenioną rodzinę kompaktowych Mercedesów. Konstrukcyjnie jest ściśle powiązany w szczególności z dwoma modelami: z EQA, po którym „odziedziczył” technikę napędu, oraz z kompaktowym SUV-em GLB, z którym dzieli duży rozstaw osi (2829 mm).Fot. Mercedes-Benz
Mercedes EQBEQB wzbogaca cenioną rodzinę kompaktowych Mercedesów. Konstrukcyjnie jest ściśle powiązany w szczególności z dwoma modelami: z EQA, po którym „odziedziczył” technikę napędu, oraz z kompaktowym SUV-em GLB, z którym dzieli duży rozstaw osi (2829 mm).Fot. Mercedes-Benz
EQB wzbogaca cenioną rodzinę kompaktowych Mercedesów. Konstrukcyjnie jest ściśle powiązany w szczególności z dwoma modelami: z EQA, po którym „odziedziczył” technikę napędu, oraz z kompaktowym SUV-em GLB, z którym dzieli duży rozstaw osi (2829 mm).

Wersja 5-osobowa mierzy 4684 mm długości, 1834 mm szerokości (bez lusterek) i 1667 mm wysokości. Pojemność bagażnika wynosi od 495 do 1710 lub od 465 do 1620 l (odpowiednio, dla odmiany 5- albo 7-miejscowej) – wyniki te plasują EQB na poziomie kompaktowych kombi. Oparcia siedzeń w drugim rzędzie są standardowo regulowane (kilka położeń do wyboru), a całe fotele można na życzenie przesuwać w zakresie 140 mm, co pozwala na powiększenie bagażnika nawet o 190 l.

Opcjonalnie EQB oferuje trzeci rząd siedzeń złożony z dwóch dodatkowych pojedynczych foteli, zapewniających komfortową ilość miejsca osobom o wzroście do 1,65 m. Rozbudowane wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa obejmuje chowane zagłówki, pasy bezpieczeństwa z napinaczami i ogranicznikami siły napięcia na wszystkich zewnętrznych miejscach oraz boczną poduszkę, która chroni wszystkich podróżujących. W drugim i trzecim rzędzie można zamontować łącznie do czterech fotelików dziecięcych plus jeszcze jeden na przednim siedzeniu pasażera.

Mercedes EQBEQB wzbogaca cenioną rodzinę kompaktowych Mercedesów. Konstrukcyjnie jest ściśle powiązany w szczególności z dwoma modelami: z EQA, po którym
Mercedes EQB

EQB wzbogaca cenioną rodzinę kompaktowych Mercedesów. Konstrukcyjnie jest ściśle powiązany w szczególności z dwoma modelami: z EQA, po którym „odziedziczył” technikę napędu, oraz z kompaktowym SUV-em GLB, z którym dzieli duży rozstaw osi (2829 mm).

Fot. Mercedes-Benz

W Europie w pełni elektryczny kompaktowy SUV początkowo trafi na rynek w dwóch wersjach: EQB 300 4MATIC o mocy 168 kW/228 KM oraz EQB 350 4MATIC o mocy 215 kW/292 KM. Zasięgi według WLTP w obu przypadkach wynoszą 419 km. Z czasem pojawią się kolejne warianty, w tym wersja o szczególnie dużym zasięgu.

W domu lub na publicznych stacjach ładowania EQB można, za pomocą pokładowej ładowarki, ładować prądem przemiennym (AC) z mocą do 11 kW. Czas potrzebny do pełnego naładowania zależy od dostępnej infrastruktury i wyposażenia pojazdu w danym kraju. Ładowanie ze ściennej ładowarki Mercedes-Benz Wallbox jest znacznie szybsze niż z domowego gniazdka.

Mercedes EQBEQB wzbogaca cenioną rodzinę kompaktowych Mercedesów. Konstrukcyjnie jest ściśle powiązany w szczególności z dwoma modelami: z EQA, po którym
Mercedes EQB

EQB wzbogaca cenioną rodzinę kompaktowych Mercedesów. Konstrukcyjnie jest ściśle powiązany w szczególności z dwoma modelami: z EQA, po którym „odziedziczył” technikę napędu, oraz z kompaktowym SUV-em GLB, z którym dzieli duży rozstaw osi (2829 mm).

Fot. Mercedes-Benz

Jeszcze krótszy czas osiągnąć można na stacjach szybkiego ładowania prądem stałym (DC). W zależności od stanu i temperatury wysokonapięciowego akumulatora oraz rodzaju stacji EQB ładuje się z mocą do 100 kW. W optymalnych warunkach czas ładowania wynosi od 10 do 80% stanu wynosi nieco ponad 30 minut.

EQB jest wyposażony w inteligentne systemy wspomagające. Standardowe wyposażenie obejmuje Aktywnego asystenta pasa ruchu i Aktywnego asystenta hamowania. Ten drugi dzięki autonomicznemu hamowaniu pozwala uniknąć kolizji lub ogranicza jej skutki w wielu krytycznych sytuacjach. Przy typowych prędkościach miejskich system może również wykrywać stojące pojazdy i przechodzących pieszych. Udoskonalone funkcje pakietu bezpieczeństwa jazdy obejmują np. funkcję manewru skrętu, funkcję tworzenia korytarza awaryjnego, funkcję ostrzegania przy wysiadaniu (ostrzega o zbliżających się rowerzystach lub innych pojazdach), a także ostrzeganie o wykryciu pieszych w pobliżu przejść dla pieszych.

Produkcja EQB rozpocznie się we wrześniu 2021 r. w dwóch lokalizacjach w ramach globalnej sieci produkcyjnej Mercedes-Benz Cars: w węgierskiej fabryce Mercedes-Benz w Kecskemét (egzemplarze na rynek globalny) oraz w zakładzie niemiecko-chińskiej spółki joint venture BBAC w Pekinie (auta na rynek chiński).

 

 

EQB 300 4MATIC

EQB 350 4MATIC

Napęd

 

4x4

Silnik elektryczny z przodu/z tyłu

Rodzaj

Asynchroniczny (ASM)/Synchroniczny z magnesami trwałymi (PSM)

Moc maksymalna

kW

168

215

Maksymalny moment obrotowy

Nm

390

520

Przyspieszenie 0-100 km/h

s

8,0

6,2

Prędkość maksymalna (ogr. elektronicznie)

km/h

160

Pojemność akumulatora netto

kWh

66,5

Zużycie prądu w cyklu mieszanym (WLTP)

kWh/100 km

19,2

19,2

Zasięg (WLTP)

km

419

419

Czas ładowania AC (10-100%, 11 kW)

h

5:45

5:45

Czas ładowania DC (10-80%, 400 V, 300 A)

min

32

32

Zobacz także: Elektryczny Fiat 500

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty