Wersja 5-osobowa mierzy 4684 mm długości, 1834 mm szerokości (bez lusterek) i 1667 mm wysokości. Pojemność bagażnika wynosi od 495 do 1710 lub od 465 do 1620 l (odpowiednio, dla odmiany 5- albo 7-miejscowej) – wyniki te plasują EQB na poziomie kompaktowych kombi. Oparcia siedzeń w drugim rzędzie są standardowo regulowane (kilka położeń do wyboru), a całe fotele można na życzenie przesuwać w zakresie 140 mm, co pozwala na powiększenie bagażnika nawet o 190 l.
Opcjonalnie EQB oferuje trzeci rząd siedzeń złożony z dwóch dodatkowych pojedynczych foteli, zapewniających komfortową ilość miejsca osobom o wzroście do 1,65 m. Rozbudowane wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa obejmuje chowane zagłówki, pasy bezpieczeństwa z napinaczami i ogranicznikami siły napięcia na wszystkich zewnętrznych miejscach oraz boczną poduszkę, która chroni wszystkich podróżujących. W drugim i trzecim rzędzie można zamontować łącznie do czterech fotelików dziecięcych plus jeszcze jeden na przednim siedzeniu pasażera.
W Europie w pełni elektryczny kompaktowy SUV początkowo trafi na rynek w dwóch wersjach: EQB 300 4MATIC o mocy 168 kW/228 KM oraz EQB 350 4MATIC o mocy 215 kW/292 KM. Zasięgi według WLTP w obu przypadkach wynoszą 419 km. Z czasem pojawią się kolejne warianty, w tym wersja o szczególnie dużym zasięgu.
W domu lub na publicznych stacjach ładowania EQB można, za pomocą pokładowej ładowarki, ładować prądem przemiennym (AC) z mocą do 11 kW. Czas potrzebny do pełnego naładowania zależy od dostępnej infrastruktury i wyposażenia pojazdu w danym kraju. Ładowanie ze ściennej ładowarki Mercedes-Benz Wallbox jest znacznie szybsze niż z domowego gniazdka.
Jeszcze krótszy czas osiągnąć można na stacjach szybkiego ładowania prądem stałym (DC). W zależności od stanu i temperatury wysokonapięciowego akumulatora oraz rodzaju stacji EQB ładuje się z mocą do 100 kW. W optymalnych warunkach czas ładowania wynosi od 10 do 80% stanu wynosi nieco ponad 30 minut.
EQB jest wyposażony w inteligentne systemy wspomagające. Standardowe wyposażenie obejmuje Aktywnego asystenta pasa ruchu i Aktywnego asystenta hamowania. Ten drugi dzięki autonomicznemu hamowaniu pozwala uniknąć kolizji lub ogranicza jej skutki w wielu krytycznych sytuacjach. Przy typowych prędkościach miejskich system może również wykrywać stojące pojazdy i przechodzących pieszych. Udoskonalone funkcje pakietu bezpieczeństwa jazdy obejmują np. funkcję manewru skrętu, funkcję tworzenia korytarza awaryjnego, funkcję ostrzegania przy wysiadaniu (ostrzega o zbliżających się rowerzystach lub innych pojazdach), a także ostrzeganie o wykryciu pieszych w pobliżu przejść dla pieszych.
Produkcja EQB rozpocznie się we wrześniu 2021 r. w dwóch lokalizacjach w ramach globalnej sieci produkcyjnej Mercedes-Benz Cars: w węgierskiej fabryce Mercedes-Benz w Kecskemét (egzemplarze na rynek globalny) oraz w zakładzie niemiecko-chińskiej spółki joint venture BBAC w Pekinie (auta na rynek chiński).
| | EQB 300 4MATIC | EQB 350 4MATIC |
Napęd | | 4x4 | |
Silnik elektryczny z przodu/z tyłu | Rodzaj | Asynchroniczny (ASM)/Synchroniczny z magnesami trwałymi (PSM) | |
Moc maksymalna | kW | 168 | 215 |
Maksymalny moment obrotowy | Nm | 390 | 520 |
Przyspieszenie 0-100 km/h | s | 8,0 | 6,2 |
Prędkość maksymalna (ogr. elektronicznie) | km/h | 160 | |
Pojemność akumulatora netto | kWh | 66,5 | |
Zużycie prądu w cyklu mieszanym (WLTP) | kWh/100 km | 19,2 | 19,2 |
Zasięg (WLTP) | km | 419 | 419 |
Czas ładowania AC (10-100%, 11 kW) | h | 5:45 | 5:45 |
Czas ładowania DC (10-80%, 400 V, 300 A) | min | 32 | 32 |
Zobacz także: Elektryczny Fiat 500
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?