Mercedes EQV. Pierwszy, w pełni elektryczny pojazd MPV klasy premium
Data publikacji: Autor: Mariusz Michalak

Podstawowe elementy stylistyki to czarny grill z chromowanymi żebrami, profil boczny w charakterystycznym stylu EQ oraz lekkie, 18-calowe obręcze kół.
Elektryczny układ napędowy (eATS) Mercedes-Benz EQV znajduje się na przedniej osi pod dynamicznym przodem samochodu, a gniazdo ładowania znajduje się w zderzaku. Maksymalna moc wynosi 150 kW. Standardowo Mercedes-Benz EQV jest wyposażony w chłodzoną wodą ładowarkę pokładową (OBC) o mocy 11 kW, dzięki czemu samochód można ładować prądem zmiennym w domu lub na publicznych stacjach ładowania.
Zobacz także: Pierwszy samochód hybrydowy Opla
Akumulator o pojemności użytkowej 90 kWh zapewnia maksymalny zasięg 405 kilometrów (dane wstępne). Zainstalowanie go pod podłogą powoduje, że nie ma on wpływu na wnętrze pojazdu i cała przestrzeń jest dostępna.
Sercem interakcji między kierowcą a maszyną jest intuicyjnie obsługiwany Mercedes-Benz User Experience (MBUX). Łączy on dziesięciocalowy ekran dotykowy z uczącym się systemem obsługi głosowej i innowacyjnymi funkcjami łączności.
Zobacz także: Porsche Macan w naszym teście

- Poprzednie zdjęcie
- 1 / 8
- Następne zdjęcie
Mercedes EQV
Akumulator o pojemności użytkowej 90 kWh zapewnia maksymalny zasięg 405 kilometrów (dane wstępne). Zainstalowanie go pod podłogą powoduje, że nie ma on wpływu na wnętrze pojazdu i cała przestrzeń jest dostępna.
Fot. Mercedes-Benz