Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Mercedes GLS. Oto Klasa S wśród SUV-ów

Mariusz Michalak
Mercedes GLS Nowy Mercedes-Benz GLS to największy luksusowy SUV spod znaku trójramiennej gwiazdy. Nowością jest m.in. zelektryfikowany silnik V8 z układem EQ Boost. Fot. Mercedes
Mercedes GLS Nowy Mercedes-Benz GLS to największy luksusowy SUV spod znaku trójramiennej gwiazdy. Nowością jest m.in. zelektryfikowany silnik V8 z układem EQ Boost. Fot. Mercedes
Nowy Mercedes-Benz GLS to największy luksusowy SUV spod znaku trójramiennej gwiazdy. Nowością jest m.in. zelektryfikowany silnik V8 z układem EQ Boost.

Pojazd dłuższy od poprzedniego modelu o 77 milimetrów (5207 mm) i szerszy o 22 (1956 mm). Rozstaw osi wydłużono o 60 mm (3135 mm), co pozwoliło dodatkowo zwiększyć przestronność

Trzy rzędy w pełni elektrycznie regulowanych foteli zapewniają wszystkim podróżującym dużą przestrzeń. Siedzenia w trzecim  rzędzie można schować w podłodze, a te w środkowym złożyć, zwiększając w ten sposób przestrzeń bagażową (maksymalnie 2400 litrów). Po raz pierwszy GLS jest dostępny w wersji 6-miejscowej, z dwoma luksusowymi fotelami w środkowym rzędzie.

Samochód posiada standardowo montowane matrycowe reflektory Miltibeam LED, wytwarzające maksymalne natężenie światła dozwolone przez prawo. Jasność świateł drogowych nie spada poniżej wartości 1 luksa na dystansie ponad 650 m,
Posiada także system rozrywki MBUX dla tylnych siedzeń. Tworzą go dwa 11,6-calowe ekrany dotykowe.

Mercedes GLS Nowy Mercedes-Benz GLS to największy luksusowy SUV spod znaku trójramiennej gwiazdy. Nowością jest m.in. zelektryfikowany silnik V8 z układem
Mercedes GLS

Nowy Mercedes-Benz GLS to największy luksusowy SUV spod znaku trójramiennej gwiazdy. Nowością jest m.in. zelektryfikowany silnik V8 z układem EQ Boost.


Fot. Mercedes

W wariancie GLS 580 4MATIC (zużycie paliwa w cyklu łączonym: 9,8-10,0 l/100 km; emisja CO2 w cyklu łączonym: 224-229 g/km; dane wstępne) debiutuje nowy, zelektryfikowany silnik benzynowy V8 z 48-woltową instalacją elektryczną i zintegrowanym rozrusznikoalternatorem. Jednostka osiąga moc 360 kW (489 KM) i 700 Nm maksymalnego momentu obrotowego, a system EQ Boost krótkotrwale generuje dodatkowe 250 Nm momentu obrotowego i 16 kW (22 KM). Zintegrowany rozrusznikoalternator (ISG) odpowiada za realizację hybrydowych funkcji napędu, takich jak „doładowanie” podczas przyspieszania lub rekuperacja energii, a jednocześnie pozwala na zmniejszenie zużycia paliwa w stopniu zarezerwowanym wcześniej dla techniki hybrydowej wysokiego napięcia.

Poza krajami Unii Europejskiej dostępny będzie wariant GLS 450 4MATIC, napędzany przez zelektryfikowany, 6-cylindrowy silnik rzędowy współpracujący z instalacją 48 V (moc 270 kW/367 KM i 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego + krótkookresowo 250 Nm i 16 kW/22 KM w ramach EQ Boost).

Obie wysokoprężne wersje GLS napędza 6-cylindrowy silnik rzędowy OM 656. Pierwsza z nich to GLS 350 d 4MATIC o mocy 210 kW (286 KM) i 600 Nm maksymalnego momentu obrotowego (zużycie paliwa w cyklu łączonym: 7,6-7,9 l/100 km; emisja CO2 w cyklu łączonym: 200-208 g/km). Druga – GLS 400 d 4MATIC – rozwija 243 kW (330 KM) i 700 Nm (zużycie paliwa w cyklu łączonym: 7,6-7,9 l/100 km; emisja CO2 w cyklu łączonym: 201-208 g/km). Oba warianty są już zgodne ze standardem Euro 6d (RDE/Real Driving Emissions, etap II), który nie wejdzie w życie przed 1 stycznia 2020 r. dla nowych modeli i rok później dla wszystkich pojazdów.

We wszystkich wariantach nowego GLS-a za przekazywanie siły napędowej odpowiada 9-stopniowa skrzynia automatyczna 9G-TRONIC. Nowością jest opcjonalnie dostępna skrzynia rozdzielcza skonfigurowana specjalnie dla lepszej charakterystyki off-roadowej.

Nowy Mercedes-Benz GLS seryjnie otrzymuje udoskonalone zawieszenie pneumatyczne AIRMATIC z adaptacyjnym systemem tłumienia Adaptive Damping System Plus. Korzystając z zaawansowanych systemów czujnikówi algorytmów, w czasie rzeczywistym dopasowuje ono charakterystykę resorowania do warunków i sytuacji na drodze. i W porównaniu z zawieszeniem poprzedniej generacji ulepszono wszystkie elementy i zoptymalizowano mocowania zawieszenia kół.

W salonach dealerskich w USA i Europie Zachodniej model pojawi się przed końcem roku. Model jest produkowany w fabryce w Tuscaloosa (Alabama/USA).

Zobacz także: To musisz wiedzieć o akumulatorze

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Droga księżycowa w Gdyni, czyli Marszewska Góra

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty