Mercedes Klasy A. Premiera nowej generacji

Mariusz Michalak
Mercedes Klasy ADebiutująca czwarta generacja Mercedesa Klasy A mierzy 4419 mm długości, 1796 mm szerokości oraz 1440 mm wysokości. Oznacza to, że samochód będzie dłuższy o 120 mm, a także o 16 mm szerszy i o 7 mm wyższy. Rozstaw osi powiększył się o 30 mm do 2729 mm. Standardowo bagażnik pomieści 370 l.Fot. Mercedes-Benz
Mercedes Klasy ADebiutująca czwarta generacja Mercedesa Klasy A mierzy 4419 mm długości, 1796 mm szerokości oraz 1440 mm wysokości. Oznacza to, że samochód będzie dłuższy o 120 mm, a także o 16 mm szerszy i o 7 mm wyższy. Rozstaw osi powiększył się o 30 mm do 2729 mm. Standardowo bagażnik pomieści 370 l.Fot. Mercedes-Benz
Pierwsza generacja modelu została pokazana w 1997 roku. Obecnie debiutuje czwarte wydanie najmniejszego Mercedesa.

Debiutująca czwarta generacja Mercedesa Klasy A mierzy 4419 mm długości, 1796 mm szerokości oraz 1440 mm wysokości. Oznacza to, że samochód będzie dłuższy o 120 mm, a także o 16 mm szerszy i o 7 mm wyższy. Rozstaw osi powiększył się o 30 mm do 2729 mm. Oznacza to więcej miejsca na wysokości ramion (+9 mm z przodu/+22 mm z tyłu), na wysokości łokci (+35/+36 mm) oraz na głowy (+7/+8 mm). Standardowo bagażnik pomieści 370 l.

Wnętrze i wyposażenie nowego Mercedesa Klasy A ma nawiązywać do większych limuzyn marki. Do wyboru przewidziano kilka wariantów deski rozdzielczej. Można wybrać opcję z dwoma wyświetlaczami 7” i 10.25” albo kombinacją 7” i 10.25”. Oferowany jest system sterowania głosem. Nowa Klasa A debiutuje z systemem usuwania wody z tarcz hamulcowych podczas jazdy w trakcie opadów, a w standardzie otrzymamy światła halogenowe oraz LEDy do jazdy dziennej.

Na pokładzie jest m.in. Active Emergency Stop Assist, który w razie konieczności samoczynnie wyhamuje samochód na swoim pasie aktywny asystent zmiany pasa ruchu – Active Lane Change Assist. System Pre-safe Plus potrafi rozpoznać ryzyko uderzenia w tył Klasy A. Jeśli niebezpieczeństwo kolizji narasta, może też uruchomić hamulce w trakcie postoju, zmniejszając w ten sposób wstrząs spowodowany wypadkiem i minimalizując ryzyko odniesienia obrażeń.

Zobacz także: Fiat 500C w naszym teście

Wszystkie silniki są z turbodoładowaniem i filtrem cząstek stałych. Przewidziano następujące wersje: A 200 (1,4 l) o mocy 163 KM (sprint do 100 km/h w 8,2 s) oraz A 250 (2,0 l) o mocy 224 KM (sprint do 100 km/h w 6,2 s). Przedstawicielem jednostek wysokoprężnych został motor A 180 d (1,5 l) o mocy 116 KM (przyspieszenie do 100 km/h w 10,6 s). Skrzynia manualna oferowana będzie na początku tylko w wariancie A 200, natomiast pozostałe wersje otrzymają 7-biegowy automat.

Moc trafi na przednie koła, ale dostępny będzie też napęd 4MATIC. Każdy egzemplarz w niego wyposażony ma z tyłu zawieszenie wielowahaczowe. Słabsze odmiany otrzymają belkę skrętną.

Auto w salonach sprzedaży ma pojawić się wiosną tego roku.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty