Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36546 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Mercedes Klasy E. Auto nie tylko samo zaparkuje

Data publikacji: Autor: (mm) TVN Turbo/x-news

Mercedes Klasy E 

Wrażenie robi jednak system autonomicznej jazdy - Drive Pilot. Jego działanie polega na koordynacji kilku układów, dzięki którym Mercedes może poruszać się samodzielnie, chociaż nadal to kierowca musi trzymać ręce na kierownicy i to on ma decydujący wpływ na prowadzenie auta. 

Fot. TOmasz Szmandra Klasa E to najpopularniejszy model Mercedesa. Na całym świecie sprzedano łącznie ponad 13 milionów egzemplarzy tej limuzyny.

Długość auta wynosi 4923 mm, co oznacza, że samochód jest o 43 mm dłuższy. Rozstaw osi zwiększono natomiast o 65 mm do 2939 mm. Bazą do zbudowania nowej generacji była platforma MRA. Auta w odmianie AMG maja zmodyfikowaną osłonę chłodnicy, a centralne miejsce zajmie logo producenta. Oprócz standardowego oferowane są trzy różne rodzaje zawieszenia: obniżone o 15 mm, sportowe z adaptacyjnymi amortyzatorami i o tym samym prześwicie lub opcjonalne pneumatyczne z elektrycznie sterowanymi adaptacyjnymi amortyzatorami.

W standardzie kierowcy otrzymają dwa ekrany umiejscowione na konsoli centralnej. Bez dopłat oferowany jest 7-calowy wyświetlacz prędkościomierza i obrotomierza oraz 8,4-calowy systemu multimedialnego. W opcji COMAND Online obydwa ekrany będą miały przekątną 12,3-cala i mogą obsługiwać rozdzielczość 1920 x 720 pikseli. To także nawigacja, dostęp do internetu oraz informację o pogodzie na całym świecie. Przewidziana została również możliwość wyboru jednego z 64 kolorów podświetlenia kabiny. W tym celu wykorzystane zostały diody LED.

Redakcja poleca:

Zmiany w prawie dla kierowców. Jakie i od kiedy?
Volvo V90 Cross Country. Kombi na każdą drogę
Na co diagności kładą nacisk na przeglądzie?

Na początek do wyboru przewidziano cztery wersje silnikowe. Benzynowy model E 200, hybrydowy E 350e oraz dwie odmiany wysokoprężne: 220 d i 350 d. Bazowy Mercedes E 200 napędza czterocylindrowy silnik o pojemności 2.0 l. Doładowana jednostka rozwija moc 184 KM i maksymalny moment obrotowy 300 Nm. Zapewnia to przyspieszenie do 100 km/h w 7,7 s, a średnie zużycie paliwa to 5,9 l/100 km. Warto dodać, że wyposażony w ten sam silnik wariant hybrydowy generuje sumaryczną moc 279 KM.

Model E 220 d dostarcza 195 KM i 400 Nm. Zapotrzebowanie na olej napędowy wynosi 3,9 l/100 km, a przyspieszenie do 100 km/h zajmuje 7,3 s. Większa jednostka o pojemności 3.0 l oferuje natomiast 258 KM i 620 Nm. Model z tym silnikiem do 100 km/h przyspiesza w 5,9 s i jak deklaruje producent zużywa 5,9 l/100 km.

Wrażenie robi jednak system autonomicznej jazdy - Drive Pilot. Jego działanie polega na koordynacji kilku układów, dzięki którym Mercedes może poruszać się samodzielnie, chociaż nadal to kierowca musi trzymać ręce na kierownicy i to on ma decydujący wpływ na prowadzenie auta. W skład Drive Pilota wchodzą m.in. kamery stereo z przodu i z tyłu, radary, czujniki odległości, system rozpoznawania znaków drogowych, aktywny asystent utrzymywania pasa ruchu i wspomagania kierowania. System monitoruje zachowanie kierowcy oraz to co dzieje się na drodze i w razie potrzeby potrafi błyskawicznie zareagować. Kiedy więc jedziemy autostradą przy włączonym aktywnym tempomacie, Mercedes utrzymuje ustawioną przez nas prędkość, zachowuje dystans za poprzedzającym go pojazdem i nawet kiedy nie trzymamy rąk na kierownicy, samoczynnie pokona łuk. Natomiast kiedy chcemy zmienić pas ruchu, wystarczy włączyć kierunkowskaz, a samochód sam zjedzie na pas obok, wykonując ten manewr w taki sposób, żeby nie zajechać drogi innym pojazdom. To jednak nie wszystko. Dzięki odpowiedniej aplikacji na telefon, auto można też zdalnie zaparkować np. na wąskiej przestrzeni lub wjeżdżać i wyjeżdżać z garażu, bez potrzeby zasiadania za kierownicą!

Mercedes Klasy E 

Wrażenie robi jednak system autonomicznej jazdy - Drive Pilot. Jego działanie polega na koordynacji kilku układów, dzięki którym Mercedes może poruszać się samodzielnie, chociaż nadal to kierowca musi trzymać ręce na kierownicy i to on ma decydujący wpływ na prowadzenie auta. 

Fot. TOmasz Szmandra

Mercedes Klasy E

Wrażenie robi jednak system autonomicznej jazdy - Drive Pilot. Jego działanie polega na koordynacji kilku układów, dzięki którym Mercedes może poruszać się samodzielnie, chociaż nadal to kierowca musi trzymać ręce na kierownicy i to on ma decydujący wpływ na prowadzenie auta.

Fot. TOmasz Szmandra

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Mercedes-Benz zdjęcia

Mercedes-Benz dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl

Mercedes-Benz Cena

Części dla marki Mercedes-Benz

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

840 zł