Mercedes Klasy E po faceliftingu

(pp)
Po tym, jak do sieci przedostały się nieoficjalne zdjęcia Mercedesa Klasy E po liftingu, niemiecki producent postanowił przedstawić szczegóły dotyczące zmian, jakie zaszły w tym modelu. Auto wejdzie do sprzedaży w I kwartale 2013 roku.
Fot. Mercedes-Benz
Fot. Mercedes-Benz

W przypadku "odświeżonej" Klasy E, Mercedes zdecydował się na gruntowne zmiany w stylistyce. Charakterystyczne dla tego modelu podwójne przednie reflektory, stosowane nieprzerwanie od 1995 roku, zostały zastąpione przez zintegrowane światła, dodatkowo wyposażone w technologię LED. Ponadto, producent zmienił również kształt pokrywy silnika, a także atrapę chłodnicy z dużym, centralnie umieszczonym logo. W zależności od wersji, Klasa E występuje teraz w dwóch wersjach stylistycznych.

Lista jednostek napędowych nie uległa zmianie. Podstawowa wersja Klasy E będzie dostępna z silnikiem benzynowym - 2-litrowym motorem wyposażonym w turbodoładowanie. W zależności od wersji, będzie generowała 185 KM (E200) lub 210 KM (E250). Ponadto, producent przygotował także 2 silniki V6 o mocy od 252 do 333 KM. Topowa jednostka benzynowa V8 będzie oferowana wyłącznie w wersji AMG.

Dla miłośników diesli, Mercedes przygotował natomiast odmiany E200 CDI, E220 CDI, E250 CDI, a także E350 CDI. Najbardziej ekonomiczna jest wersja E220 CDI, wyposażona w 2.1-litrowy motor generujący 170 KM. Według producenta, auto zużywa zaledwie 4,7 l ON/100 km, emitując przy tym 125 g CO/km. Na niektórych rynkach oferowana będzie także wersja E300 BlueTec, czyli hybryda silnika wysokoprężnego i elektrycznego. W przyszłości, gama silników powiększy się także o benzynową jednostkę 1.6-litra z turbodoładowaniem. Prace nad tym silnikiem prowadzone są wspólnie z Renault.

Auto będzie także wyposażone w szereg systemów z zakresu bezpieczeństwa. Będą to m.in. Pre Safe Plus, który potrafi rozpoznać ryzyko najechania na tył samochodu przez kierowcę innego pojazdu. Kierowca tego drugiego zostanie

Fot. Mercedes-Benz
Fot. Mercedes-Benz

przedtem ostrzeżony poprzez aktywację tylnych świateł awaryjnych ze zwiększoną częstotliwością migania. Dodatkowo, klienci będą mogli również otrzymać rozwiązanie o nazwie Bas Plus. Wraz z funkcją Junction Assist jest w stanie wykryć pojazdy i pieszych znajdujących się na torze poprzecznym do toru jazdy auta i w razie potrzeby zwiększyć siłę hamowania wywieraną przez kierowcę.

- To bez wątpienia najlepsza Klasa E w historii, co ma zresztą perfekcyjne odzwierciedlenie w jej wyglądzie oraz odnowionej kabinie. Nowy model wpuszcza do klasy luksusowych aut powiew świeżego powietrza - powiedział dr Joachim Schmidt, członek zarządu Mercedes-Benz.

Ceny Klasy E po liftingu nie są jeszcze znane.

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty