W przypadku "odświeżonej" Klasy E, Mercedes zdecydował się na gruntowne zmiany w stylistyce. Charakterystyczne dla tego modelu podwójne przednie reflektory, stosowane nieprzerwanie od 1995 roku, zostały zastąpione przez zintegrowane światła, dodatkowo wyposażone w technologię LED. Ponadto, producent zmienił również kształt pokrywy silnika, a także atrapę chłodnicy z dużym, centralnie umieszczonym logo. W zależności od wersji, Klasa E występuje teraz w dwóch wersjach stylistycznych.
Lista jednostek napędowych nie uległa zmianie. Podstawowa wersja Klasy E będzie dostępna z silnikiem benzynowym - 2-litrowym motorem wyposażonym w turbodoładowanie. W zależności od wersji, będzie generowała 185 KM (E200) lub 210 KM (E250). Ponadto, producent przygotował także 2 silniki V6 o mocy od 252 do 333 KM. Topowa jednostka benzynowa V8 będzie oferowana wyłącznie w wersji AMG.
Dla miłośników diesli, Mercedes przygotował natomiast odmiany E200 CDI, E220 CDI, E250 CDI, a także E350 CDI. Najbardziej ekonomiczna jest wersja E220 CDI, wyposażona w 2.1-litrowy motor generujący 170 KM. Według producenta, auto zużywa zaledwie 4,7 l ON/100 km, emitując przy tym 125 g CO/km. Na niektórych rynkach oferowana będzie także wersja E300 BlueTec, czyli hybryda silnika wysokoprężnego i elektrycznego. W przyszłości, gama silników powiększy się także o benzynową jednostkę 1.6-litra z turbodoładowaniem. Prace nad tym silnikiem prowadzone są wspólnie z Renault.
Auto będzie także wyposażone w szereg systemów z zakresu bezpieczeństwa. Będą to m.in. Pre Safe Plus, który potrafi rozpoznać ryzyko najechania na tył samochodu przez kierowcę innego pojazdu. Kierowca tego drugiego zostanie
przedtem ostrzeżony poprzez aktywację tylnych świateł awaryjnych ze zwiększoną częstotliwością migania. Dodatkowo, klienci będą mogli również otrzymać rozwiązanie o nazwie Bas Plus. Wraz z funkcją Junction Assist jest w stanie wykryć pojazdy i pieszych znajdujących się na torze poprzecznym do toru jazdy auta i w razie potrzeby zwiększyć siłę hamowania wywieraną przez kierowcę.
- To bez wątpienia najlepsza Klasa E w historii, co ma zresztą perfekcyjne odzwierciedlenie w jej wyglądzie oraz odnowionej kabinie. Nowy model wpuszcza do klasy luksusowych aut powiew świeżego powietrza - powiedział dr Joachim Schmidt, członek zarządu Mercedes-Benz.
Ceny Klasy E po liftingu nie są jeszcze znane.
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?