W rezultacie nabywcy Klasy G mają teraz do wyboru wersje: V8 - G 500 (422 KM) oraz G 63 AMG (585 KM) i nowy wariant G 350 d, który można już zamawiać u dealerów Mercedesa. Pierwsze egzemplarze zostaną dostarczone wiosną br.
Jednostka generuje moc 286 KM, a maksymalny moment obrotowy wynosi 600 Nm i jest dostępny w zakresie 1200-3200 obr./min.
W oszczędzaniu paliwa pomaga funkcja żeglowania, dostępna w trybie jazdy ECO. Gdy kierowca odpuści pedał gazu, następuje rozłączenie sprzęgła przekładni. Prędkość obrotowa silnika spada do prędkości biegu jałowego, a oporów jazdy nie zwiększają w tym czasie siły kompresji i tarcia jednostki napędowej. Klasa G „żegluje” i na pewnej odległości korzysta z własnej, bieżącej energii kinetycznej. Pozwala to dodatkowo zmniejszyć zużycie paliwa. Sprzęgło załącza się, gdy tylko kierowca wciśnie pedał gazu lub hamulca.
Za przeniesienie siły napędowej odpowiada 9-biegowa skrzynia automatyczna 9G-TRONIC. Zaprojektowano ją tak, aby przekazywała 40% momentu obrotowego na przednią oś, a 60% – na tylną.
W standardzie znajdziemy skórzaną tapicerkę, panel wskaźników obszyty syntetyczną skórą ARTICO oraz wykończenie z drewna o otwartych porach. Aby móc w pełni dopasować model do swoich preferencji, do wyboru są nowe opcje wyposażenia. Poza opcjonalnymi dodatkami Mercedes-Benz oferuje elementy z popularnej, fabrycznej oferty manufaktury designo. Po raz pierwszy G 350 d można zamówić z pakietem „Ekskluzywnego wnętrza Plus” z diamentowymi przeszyciami tapicerki.
Zobacz także: Kia Picanto w naszym teście
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?