Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Mercedes Klasy S. Luksusowa limuzyna w nowym wydaniu. Dane techniczne, wyposażenie, najważniejsze zmiany

Mariusz Michalak
Mercedes Klasy SW Niemczech nową Klasę S będzie można zamawiać od połowy września 2020 r., a pierwsze samochody pojawią się u dealerów w grudniu 2020 r. Wprowadzenie na rynku USA i Chin rozpocznie się w lutym 2021 r.Fot. Mercedes-Benz
Mercedes Klasy SW Niemczech nową Klasę S będzie można zamawiać od połowy września 2020 r., a pierwsze samochody pojawią się u dealerów w grudniu 2020 r. Wprowadzenie na rynku USA i Chin rozpocznie się w lutym 2021 r.Fot. Mercedes-Benz
W Niemczech nową Klasę S będzie można zamawiać od połowy września 2020 r., a pierwsze samochody pojawią się u dealerów w grudniu 2020 r. Wprowadzenie na rynku USA i Chin rozpocznie się w lutym 2021 r. Kiedy pojawią się w Polsce? Tego jeszcze nie wiemy.

Mercedes Klasy S. Zmiany w wyglądzie

Mercedes Klasy SW Niemczech nową Klasę S będzie można zamawiać od połowy września 2020 r., a pierwsze samochody pojawią się u dealerów w grudniu 2020
Mercedes Klasy S

W Niemczech nową Klasę S będzie można zamawiać od połowy września 2020 r., a pierwsze samochody pojawią się u dealerów w grudniu 2020 r. Wprowadzenie na rynku USA i Chin rozpocznie się w lutym 2021 r.

Fot. Mercedes-Benz

Krótki przedni zwis, duży rozstaw osi i wyważony zwis tylny to główne cechy stylistyczne nowej Klasy S. Z przodu w oczy rzuca się imponująca osłona chłodnicy oraz reflektory z typową dla Klasy S trzypunktową „sygnaturą” w postaci świateł do jazdy dziennej typową – ale subtelniejszą niż dotąd. Zupełnie nowym rozwiązaniem są zintegrowane z płaszczyzną drzwi klamki (opcja), elektrycznie wysuwane, gdy do samochodu zbliża się kierowca lub po dotknięciu powierzchni klamki.

Mercedes Klasy S. Jeszcze bardziej inteligentny

W nowej Klasie S debiutuje druga generacja systemu informacyjno-rozrywkowego MBUX (Mercedes-Benz User Experience). Wyświetlacze (we wnętrzu może znajdować się do pięciu ekranów), częściowo w technice OLED, jeszcze bardziej ułatwiają sterowanie pojazdem oraz funkcjami z zakresu komfortu. Znacząco poszerzono możliwości personalizacji, a obsługa stała się jeszcze bardziej intuicyjna – np. nowy trójwymiarowy wyświetlacz kierowcy po raz pierwszy widok, za dotknięciem przycisku, oferuje widok przestrzenny.

Na życzenie dostępne są dwa różne wyświetlacze head-up. Większy z nich oferuje treści z wykorzystaniem rozszerzonej rzeczywistości (AR) – np. w trybie nawigacji na pasie jezdni wyświetla animowane strzałki skrętu. Obraz pojawia się w wirtualnej przestrzeni, w odległości 10 metrów przed kierowcą, a jego powierzchnia odpowiada monitorowi o przekątnej 77 cali.

Dzięki aktywacji usług online w aplikacji Mercedes me asystent głosowy „Hej Mercedes” dysponuje jeszcze bardziej rozbudowanymi zdolnościami uczenia się zwyczajów użytkownika i prowadzenia z nim dialogu. Co więcej, niektóre działania można przeprowadzić nawet bez wypowiadania hasła aktywacyjnego „Hej Mercedes” (np. odebranie połączenia telefonicznego). „Hej Mercedes” objaśni też funkcje pojazdu i odpowie na pytania dotyczące wiedzy ogólnej. W Klasie S z obsługi głosowej można korzystać także z tyłu.

W obu wariantach – z krótkim i długim rozstawem osi – niemal wszystkie wymiary związane z komfortem są większe niż w poprzedniku, zarówno dla przednich, jak i tylnych siedzeń.

Oto najważniejsze wymiary nowej generacji Klasy S (223):

Klasa S z…

…krótkim rozstawem osi

Poprzednik

Różnica

…długim rozstawem osi

Poprzednik

Różnica

Wymiary zewnętrzne (mm)

 

 

 

 

 

 

Długość

5179

5125

+54

5289

5255

+34

Szerokość

1954/1921*

1899

+55/+22*

1954/1921*

1899

+55/+22*

Szerokość z lusterkami

2109

2130

-21

2109

2130

-21

Wysokość

1503

1493

+10

1503

1491

+12

Rozstaw osi

3106

3035

+71

3216

3165

+51

Rozstaw kół, przód

1660

1624

+36

1660

1624

+36

Rozstaw kół, tył

1688

1637

+51

1688

1637

+51

Wymiary wewnętrzne (mm)

 

 

 

 

 

 

Maks. miejsce nad głową, przód

1070

1069

+1

1070

1069

+1

Ilość miejsca nad głową, tył**

974/1003

958/995

+16/+8

974/1003

958/995

+16/+8

Miejsce na nogi, przód

1051

1051

0

1051

1051

0

Miejsce na nogi, tył

1004

963

+41

1115

1091

+24

Miejsce na wys. łokci, przód

1592

1554

+38

1592

1554

+38

Miejsce na wys. łokci, tył

1583

1560

+23

1572

1561

+11

Miejsce na wys. ramion, przód

1516

1516

0

1516

1516

0

Miejsce na wys. ramion, tył

1469

1499

-30

1469

1501

-32

Poj. bagażnika*** VDA (l)

550

530

+20

550

530

+20

* z wystającymi/zintegrowanymi klamkami; ** z/bez panoramicznego dachu; *** poj. bagażnika ogranicza opcjonalne wyposażenie (np. lodówka), jest też mniejsza w hybrydzie plug-in

Mercedes Klasy SW Niemczech nową Klasę S będzie można zamawiać od połowy września 2020 r., a pierwsze samochody pojawią się u dealerów w grudniu 2020
Mercedes Klasy S

W Niemczech nową Klasę S będzie można zamawiać od połowy września 2020 r., a pierwsze samochody pojawią się u dealerów w grudniu 2020 r. Wprowadzenie na rynku USA i Chin rozpocznie się w lutym 2021 r.

Fot. Mercedes-Benz

Dotknięcie przycisku lub polecenie głosowe wystarczy, by uruchomić jeden z programów kontroli komfortu ENERGIZING – element całościowej koncepcji mającej na celu zachowanie podróżujących w dobrej formie, nawet na dalekich trasach. Programy te pozwalają stworzyć we wnętrzu Klasy S odpowiednią atmosferę – np. orzeźwiającą, w przypadku pokonywania monotonnych odcinków, lub relaksującą, w przypadku podwyższonego poziomu stresu. Wirtualny trener ENERGIZING COACH może nawet zasugerować odpowiedni program rewitalizacji lub odnowy biologicznej w oparciu o dane pojazdu oraz podróży. Jeśli kierowca nosi odpowiednie urządzenie ubieralne, w swoim inteligentnym algorytmie trener uwzględnia też informacje o jakości snu i poziomie stresu. W nowej „esce” Mercedes-Benz zasadniczo udoskonalił działanie kontroli komfortu ENERGIZING – obejmuje ona m.in. innowacje takie jak masaż z wykorzystaniem wibrujących silników w fotelu czy transmisja rezonansu dzięki zastosowaniu wysokiej klasy nagłośnienia przestrzennego Burmester® 4D. Dzięki temu basy są jeszcze bardziej odczuwalne. Bezpośrednia reprodukcja rezonansu akustycznego w siedzeniach reprezentuje kolejny poziom „trójwymiarowości” nagłośnienia – to tzw. dźwięk 4D, inspirowany masażem akustycznym, regulowany osobno dla każdego miejsca w samochodzie. Aby uzyskać odpowiedni efekt, w każde oparcie wbudowano po dwa wzbudniki.

Mercedes Klasy S. Jeszcze większe wsparcie kierowcy

Przewiduje się, że od drugiej połowy 2021 r. nowy system DRIVE PILOT (z ang. Pilot jazdy) w sytuacjach dużego natężenia ruchu lub w korkach, na odpowiednich odcinkach autostrad w Niemczech, pozwoli Klasie S poruszać się w trybie warunkowo zautomatyzowanym. Odciąży w ten sposób kierowcę, który będzie mógł wykonywać w tym czasie dodatkowe czynności, takie jak przeglądanie internetu czy porządki w poczcie elektronicznej za pośrednictwem samochodowego biura – In-Car Office, i zyska dzięki temu dodatkowy czas.

Mercedes Klasy SW Niemczech nową Klasę S będzie można zamawiać od połowy września 2020 r., a pierwsze samochody pojawią się u dealerów w grudniu 2020
Mercedes Klasy S

W Niemczech nową Klasę S będzie można zamawiać od połowy września 2020 r., a pierwsze samochody pojawią się u dealerów w grudniu 2020 r. Wprowadzenie na rynku USA i Chin rozpocznie się w lutym 2021 r.

Fot. Mercedes-Benz

Dzięki ulepszonym czujnikom otoczenia systemy parkowania zapewniają kierowcy jeszcze lepsze wsparcie podczas manewrowania, a integracja z MBUX-em sprawia, że ich obsługa jest szybsza i bardziej intuicyjna. Korzystając z asystenta zdalnego parkowania, kierowca może zaparkować lub opuścić miejsce parkingowe za pomocą smartfona – także w tym przypadku obsługa interfejsu została znacznie uproszczona. W przypadku wstępnej instalacji INTELLIGENT PARK PILOT (z ang. inteligentny pilot parkowania) nowa Klasa S jest przygotowana do automatycznego parkowania (AVP – Automated Valet Parking, SAE poziom 4). W połączeniu z niezbędnym wyposażeniem opcjonalnym i odpowiednią usługą Connect (w zależności od kraju) samochód dysponuje techniką pozwalającą na wjazd i wyjazd z parkingów wielopoziomowych wyposażonych w infrastrukturę AVP w trybie wysoce zautomatyzowanym, bez udziału kierowcy – pod warunkiem, że krajowe ustawodawstwo zezwala na takie działanie.

[b]Mercedes Klasy S. Zmiany, zmiany, zmiany

[/b]

Skrętna tylna oś (opcja) z kątem skrętu kół do 10° sprawia, że limuzyna jest równie zwrotna, co samochód kompaktowy. Nawet w przypadku Klasy S z długim rozstawem osi i napędem na wszystkie koła średnica zawracania jest o 1,9 m mniejsza i wnosi poniżej 10,9 m.

Standardowe wyposażenie obejmuje pneumatyczne zawieszenie AIRMATIC z płynną regulacją tłumienia ADS+. Opcjonalne, w pełni aktywne zawieszenie E-ACTIVE BODY CONTROL na bazie instalacji 48 V oferuje wyjątkową syntezę komfortu i zwinności. Dodatkową ochronę w przypadku zagrożenia uderzeniem w bok zapewnia funkcja PRE-SAFE® Impulse Side, która w ciągu kilku dziesiątych sekundy może podnieść nadwozie pojazdu nawet o 80 mm. Zmniejsza to obciążenie konstrukcji drzwi – dzięki swojemu wyższemu położeniu próg może pochłonąć bowiem więcej energii. Efekt: mniejsza deformacja kabiny pasażerskiej i ograniczenie obciążeń działających na podróżujących. Do rozpoznawania potencjalnej kolizji bocznej służą czujniki radarowe.

Nowa Klasa S to pierwszy seryjny Mercedes-Benz z opcjonalnymi reflektorami DIGITAL LIGHT, które mogą rzutować na nawierzchnię drogi określone symbole (np. ostrzeżenie przed rozpoznanymi robotami drogowymi w postaci symbolu koparki), ostrzegawczo kierować punktowe światło na pieszych wykrytych na poboczu drogi lub wspomagać poruszanie się wąskimi pasami w obszarach robót drogowych poprzez rzutowanie na nawierzchni odpowiednich krawędzi.

Każdy reflektor DIGITAL LIGHT dysponuje modułem świetlnym z trzema niezwykle mocnymi diodami LED, które są załamywane i kierowane przez 1,3 mln mikroluster. Rozdzielczość oświetlenia wynosi zatem ponad 2,6 mln pikseli na jeden samochód, co pozwala na bardzo precyzyjną dystrybucję światła. W rezultacie asystent świateł drogowych przy „wycinaniu” nadjeżdżających pojazdów lub znaków drogowych z wiązki światła działa ponad 100 razy precyzyjniej niż w przypadku reflektorów 84-pikselowych.

Dzięki technice LED nowa Klasa S robi również krok naprzód w dziedzinie oświetlenia wnętrza: Mercedes-Benz po raz pierwszy wprowadza tu interaktywne oświetlenie kabiny. Aktywne oświetlenie nastrojowe (opcja) jest teraz zintegrowane z systemami wspomagającymi i może wizualnie wzmocnić emitowane ostrzeżenia, a także wysyłać informacje zwrotne od systemów komfortu.

[b][b]Mercedes Klasy S.[/b] Gama jednostek napędowych

[/b]

Pierwsze warianty silnikowe nowej Klasy S to 6-cylindrowe rzędowe silniki benzynowe i wysokoprężne o różnych mocach. Wkrótce dołączy do nich jednostka V8 ze zintegrowanym rozrusznikoalternatorem (ISG) i 48-woltową instalacją elektryczną, a w 2021 r. pojawi się hybryda plug-in o zasięgu w trybie elektrycznym wynoszącym około 100 kilometrów.

Gama nowej Klasy S w chwili premiery:

 

 

S 450 4MATIC

S 500 4MATIC

S 350 d

S 350 d 4MATIC

S 400 d 4MATIC

Przekładnia

automatyczna

9G-TRONIC

Silnik (seria, układ i liczba cyl.,)

M 256, R6

OM 656, R6

Pojemność skokowa

Ccm

2999

2999

2925

2925

2925

Moc maks.

kW/KM

270/367

320/435

210/286

210/286

243/330

przy

obr./min

5500-6100

5900-6100

3400-4600

3400-4600

3600-4200

Dodatkowa moc z EQ Boost

kW/KM

16/22

16/22

-

-

-

Maksymalny moment obrotowy

Nm

500

520

600

600

700

przy

obr./min

1600-4500

1800-5.500

1200-3200

1200-3200

1200-3200

Dodatkowy moment obr. z EQ Boost

Nm

250

250

-

-

-

Przyspieszenie 0-100 km/h

s

5,1

4,9

6,4

6,2

5,4

Prędkość maksymalna

km/h

250

250

250

250

250

        
    • Wartości zużycia paliwa według cyklu WLTP

 

 

S 450 4MATIC

S 500 4MATIC

S 350 d

S 350 d 4MATIC

S 400 d 4MATIC

Zużycie paliwa w cyklu łączonym WLTP

l/100 km

7,8-9,5

8,0-9,5

6,4-7,7

6,5-8,0

6,7-8,0

Emisje CO2 w cyklu łączonym WLTP

g/km

177-215

181-216

168-204

171-211

175-211

Zobacz także:Tak prezentuje się nowy Volkswagen Golf GTI

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty