Mercedes Klasy S po liftingu. Rewolucja pod maską

(mm)
Mercedes Klasy S Pod względem stylistycznym odświeżony samochód niewiele różni się od poprzedniego wydania. Zdecydowano się na przemodelowane zderzaki oraz zamontowano nowe reflektory Multibeam LED. Modernizacji poddane zostały tylne światła.Fot. Mercedes-Benz
Mercedes Klasy S Pod względem stylistycznym odświeżony samochód niewiele różni się od poprzedniego wydania. Zdecydowano się na przemodelowane zderzaki oraz zamontowano nowe reflektory Multibeam LED. Modernizacji poddane zostały tylne światła.Fot. Mercedes-Benz
Jesienią w sprzedaży pojawi się odświeżona Klasa S, a najważniejszą ze zmian są nowe silniki. Na pokładzie pojawią się także kolejne systemy.

Pod względem stylistycznym odświeżony samochód niewiele różni się od poprzedniego wydania. Zdecydowano się na przemodelowane zderzaki oraz zamontowano nowe reflektory Multibeam LED. Modernizacji poddane zostały tylne światła.

Wnętrze to m.in. nowa kierownica, a do dyspozycji kierowcy będą dwa ekrany po 12,3 cala, które znane są z Klasy E. Nowym rozwiązaniem jest tryb wellnes łączący masaż foteli z ustawieniami klimatyzacji, muzyki, rozpylacza zapachów oraz oświetlenia.

W odświeżonej Klasie S pojawiła się najnowsza wersja systemu poprawiającego komfort jazdy – Magic Body Control. Uzupełnia ją  system neutralizujący siłę odśrodkową na zakrętach. Systemy Active Distance Assist Distronic i Active Steering Assist pozwolą jeszcze wygodniej utrzymywać bezpieczną odległość oraz właściwy tor jazdy, a układ automatycznej regulacji prędkości pojazdu uwzględni mijane zakręty i skrzyżowania. Na pokładzie znajdzie się też system Active Emergency Stop Assist oraz znacząco udoskonalony asystent zmiany pasa ruchu Active Lane Change Assist.

Udoskonalone kamera i systemy radarowe sprawią, że nowa Klasa S będzie miała jeszcze lepszy ogląd sytuacji na drodze, a w dodatku, po raz pierwszy, do oceny zachowania kierowcy wykorzysta dane z map oraz nawigacji. Jednocześnie kierowca będzie mógł błyskawicznie sprawdzić, które funkcje wspomagające są aktywne i w których sytuacjach reagują. Informacji tych dostarczą wyraźne oznaczenia pokazywane na ekranie oraz wyświetlaczu head-up – np. ikona kierownicy z dłońmi po obu stronach wieńca. Do obsługi wszystkich funkcji będą służyły teraz klawisze na kierownicy.

Duże zmiany znajdziemy w gamie silników. Pojawią się nowe, rzędowe silniki o sześciu cylindrach, które będą wykorzystywać architekturę stosowanych obecnie przez Mercedesa jednostek czterocylindrowych. Pojawi się 3-litrowy diesel w dwóch wariantach mocy: 286 KM (350 d) oraz 340 KM (400 d). W ofercie ma być również benzynowa jednostka R6, również w wersji hybrydowej plug-in, a także wspomaganą elektrycznym kompresorem.

Do historii przechodzi 5,4-litrowy silnik V8 biturbo, który zastępuje 4-litrowa jednostka. Nowość ma być oferowana w dwóch odmianach - S 560 (469 KM) oraz AMG S 63 o mocy 612 KM. Ta druga zapewnia sprint do 100 km/h w 3,5 s.

Warto wiedzieć: Jak zmniejszyć zużycie paliwa? Proste ale skuteczne sztuczki Źródło: TVN Turbo/x-news

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty