Mercedes Klasy S W222 - pierwsze zdjęcia

(pp)
Mercedes Klasy S W222 / Fot. Mercedes-Benz
Mercedes Klasy S W222 / Fot. Mercedes-Benz
Po wielu tygodniach oczekiwań i zapowiedzi, Mercedes zaprezentował w końcu najnowszą generację swojego flagowego modelu, Klasy S. Pojazd ten otrzymał nazwę kodową W222.
Mercedes Klasy S W222 / Fot. Mercedes-Benz
Mercedes Klasy S W222 / Fot. Mercedes-Benz

Opisywana przez producenta ze Stuttgartu jako "najlepszy samochód na świecie", nowa Klasa S jest o 20 mm dłuższa, 28 mm szersza i 25 mm niższa od poprzednika. W odmianie ze standardowym rozstawem osi, pojazd ten mierzy zatem 5116 mm długości, 1899 mm szerokości i 1496 mm wysokości. Z kolei wersja Long może się pochwalić długością 5246 mm.

Pomimo większych wymiarów zewnętrznych, inżynierom Mercedesa udało się zredukować masę tego auta o ok. 100 kg, w porównaniu do poprzednika. To wszystko przy jednoczesnym wzroście sztywności karoserii o 50%. Konstrukcja nowej Klasy S składa się w połowie z aluminium, a w połowie z "ultra lekkiej stali".

Podczas projektowania karoserii W222, styliści postawili na redukcję oporu aerodynamicznego. Uzyskany kształt pozwolił na osiągnięcie wyniku Cx na poziomie 0.24, czyli jednego z najlepszych w tej klasie pojazdów.

Nowa Klasa S stanowi także pokaz obecnych możliwości technologicznych Mercedesa. Jest to pierwszy na świecie samochód, który nie posiada ani jednej żarówki. Ustąpiły one miejsca 500 diodom LED, z czego aż 300 z nich znajduje się w kabinie pasażerskiej. Ponadto, auto wyposażono w sześć kamer oraz sześć radarów, które na bieżąco monitorują otoczenie pojazdu, dbając przy tym o bezpieczeństwo kierującego i pasażerów.

Mercedes Klasy S W222 / Fot. Mercedes-Benz
Mercedes Klasy S W222 / Fot. Mercedes-Benz

Kamery są również zintegrowane z układem zawieszenia. Wykrywają one przeszkody na drodze, jak np. nierówności, dzięki czemu komputer może dostosować sztywność całego systemu do aktualnie panującej sytuacji.

W Europie, model ten będzie oferowany początkowo z czterema silnikami. Podstawowa wersja Klasy S, S350 BlueTEC, będzie wyposażona w 3-litrowego diesla V6 generującego 260 KM i 620 Nm. Wartości te pozwolą osiągnąć 100 km/h w czasie 6,8 sekundy. Z kolei odmiana S500 będzie napędzana przez 4.7-litrowy motor V8, wytwarzający imponujące 460 KM i 700 Nm. Pomimo dużych wymiarów tej limuzyny, silnik ten rozpędzi Klasę S do 100 km/h w czasie 4,8 sekundy.

Pozostałe dwie wersje powstały z myślą o klientach ceniących sobie ekologię. Model S300 Hybrid został wyposażony w 2.1-litrowego diesla wspomaganego przez jednostkę elektryczną. 205 KM i 500 Nm wystarczą, by pierwsze 100 km/h pojawiło się na prędkościomierzu po upływie 7,6 sekundy. Dla zwolenników lepszych osiągów, Mercedes przygotował wersje S400 Hybrid, której 3.5-litrowy silnik benzynowy V6 wytwarza już 306 KM i 370 Nm.

Jak podaje producent, wersja S350 jest w stanie pokonać 100 km zużywając przy tym zaledwie 5,7 l oleju napędowego. Z kolei hybrydowa odmiana S400 potrzebuje do przejechania tego dystansu 6,5 l benzyny. Dla porównania, poprzednia generacja wyposażona w ten układ napędowy zadowalała się 8 litrami.

Auto pojawi się w salonach sprzedaży Mercedesa we wrześniu. Ceny nowej Klasy S nie są jeszcze znane.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty