Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Mercedes klasy V - następca Viano wiosną na polskich drogach (WIDEO, ZDJĘCIA)

redakcja.regiomoto
Nowy Mercedes klasy V W 447
Nowy Mercedes klasy V W 447
Daimler przygotował nową generację swojego osobowego vana. Następca Mercedesa Viano to klasa V. Ma napęd na tył, mieści nawet osiem osób, i to w komfortowych warunkach, potrafi samemu zaparkować i zareagować na powiewy bocznego wiatru.
Nowy Mercedes klasy V W 447
Nowy Mercedes klasy V W 447

Nowy Mercedes klasy V (typoszereg W 447) w polskich salonach pojawi się w marcu. Zastąpi produkowanego od 2003 r. Mercedesa Viano/Vito (typoszereg W 639). Nowy model pozostaje przestronnym vanem z charakterystycznym, pudełkowatym kształtem nadwozia, ale kształt przodu i boczne przetłoczenia upodobniają go do osobowych Mercedesów. Przednie reflektory niemal żywcem przejęto z nowej klasy S, można zamówić lampy, wykorzystujące wyłącznie technologię LED.

Mercedes klasy V na początku będzie dostępny w wersji długiej z nadwoziem o długości 5,14 m i rozstawem osi wynoszącym 3,2 m. Wersje kompaktowa (długość 4,89 m, rozstaw osi 3,2 m) i ekstradługa (długość 5,37 m, rozstaw osi 3,43 m) trafią do salonów w późniejszym terminie. Podobnie jak odmiana z napędem na wszystkie koła. Niezależnie od długości nadwozia wysokość auta to 1,88 m.

Źródło: TVN Turbo/x-news

Wnętrze wyłożono dobrymi materiałami i zaprojektowano z wykorzystaniem elementów z osobowych Mercedesów - głównie klasy C. Na konsoli środkowej umieszczono centraly wyświetlacz, niżej znajduje się m.in. gładzik, służący do sterowania pokładową elektroniką. W Mercedesie V można zamontować system dźwięku przestrzennego firmy Burmester z 15 głośnikami.

Zobacz też:

Standardowo klasa V jest wyposażona w trzy rzędy po dwa osobne siedzenia, ale można je zastąpić dwu- lub trzyosobowymi kanapami. Fotele lub kanapy w tylnych rzędach mogą być ustawione na przeciwko siebie. W środkowym rzędzie, między fotelami, można też zamontować rozkładany stół. Korzystanie z bagażnika ułatwia otwierane tylne okno.

Kliknij, aby przejść do galerii zdjęć nowego Mercedesa klasy V W 447

Nowy Mercedes klasy V W 447
Nowy Mercedes klasy V W 447

Mercedes klasy V może być wyposażony aż w 11 systemów wspomagających kierowcę. Standardem są dwa - attention assist, który wykrywa i ostrzega przed zmęczeniem kierowcy oraz crosswind assist, który reaguje na uderzenia bocznego wiatru, ułatwiając utrzymanie zadanego kierunku jazdy. Można zamówić asystenta parkowania, który wykrywa wolne przestrzennie parkingowe i sterując kierownicą, a w wersjach z automatyczną skrzynią biegów także hamulcami, sam parkuje równolegle lub prostopadle.

Pod maską Mercedesa klasy V będzie pracował nowy, czterocylindrowy silnik wysokoprężny o pojemności 2143 ccm z dwiema turbosprężarkami. Jednostka napędowa będzie dostępna w trzech wersjach mocy - 136, 163 i 190 KM. W bazowej V 200 CDI odmianie turbodiesel osiąga moc 100 kW (136 KM) i 350 Nm maksymalnego momentu obrotowego, zużywając wg producenta średnio 6,0 l/100 km. Wariant V 220 CDI generuje moc 120 kW (163 KM) i maksymalny moment obrotowy o wartości 380 Nm i ma zużywać 5,7 l/100 km. Topową wersję V 250 BlueTEC napędza jednostka o mocy 140 kW (190 KM) i 440 Nm maksymalnego momentu obrotowego - takimi samymi parametrami legitymował się stosowany wcześniej motor V6. Deklarowane zużycie paliwa to 6 l/100 km. W wersjach V 200 CDI i V 220 CDI standardem jest ręczna skrzynia biegów o sześciu przełożeniach, w odmianie V 250 CDI za przeniesienie napędu odpowiada siedmiobiegowy automat 7G-TRONIC PLUS.

Wersje ze skrzynią automatyczną mogą być wyposażone w system Agility Select, który pozwala na zmianę trybu pracy silnika, przepustnicy i przekładni. Do wyboru są cztery tryby jazdy: ekonomiczny, komfortowy, sportowy i indywidualny, w którym ustawienia dobiera kierowca. W Mercedesach klasy V ze skrzynią automatyczną standardem jest system start-stop, automatycznie wyłączający silnik na postoju.

Napędzana na tył klasa V ma w pełni niezależne zawieszenie. Z przodu są to kolumny MacPhersona, z tyłu wahacze skośne. Można też zamówić amortyzatory ze zmienną siłą tłumienia. Standardem jest elektromechaniczne wspomaganie kierownicy z siłą dostosowaną do prędkości.

W Polsce auto pojawi się w marcu, jego ceny nie są jeszcze znane. W Niemczech za nowego Mercedesa klasy V trzeba będzie zapłacić co najmniej 42,9 tys. euro, czyli ponad 180 tys. zł.

(DKO) 

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty