Według Automotive News, Mercedes zapowiedział, że do czerwca zakończy produkcję Klasy X w swoim zakładzie w Barcelonie w Hiszpanii. Klasa X została wprowadzona na rynek w 2017 roku jako rywal do pojazdów takich jak Volkswagen Amarok, Ford Ranger i Toyota Hilux, a jej aspiracjami było zajęcie dużej części tego rynku, która wzrośnie do 3,2 miliona sztuk w ciągu następnych 10 lat.
Klasa X skierowana było do zróżnicowanej grupy klientów, od rolników w Ameryce Południowej, przez branże budowlaną w Australii, rodziny w Brazylii i osoby nastawione na trendy w Europie i Afryce Południowej.
Ale kupujący nie byli gotowi zapłacić wyższych cen za pojazd oznaczony marką Mercedes, który powstał w oparciu o Nissana Navarę w ramach przemysłowej współpracy Daimlera z Renault-Nissan. Nabywcy na rynku Ameryki Południowej nie byli skłonni kupować pickupa wycenionego jako auto premium. Z kolei analitycy JATO Dynamics stwierdzili, że klasa X będzie trudna do sprzedania w Europie, gdzie klienci uważają pickupy za pojazdy robocze. To pozostawiło Australię i Południową Afrykę jako główne źródło popytu.
Globalna sprzedaż Klasy X w 2018 roku, jej pierwszym pełnym roku na rynku, wyniosła w Europie, Australii i Afryce Południowej zaledwie 16 700 sztuk. W pierwszych dziewięciu miesiącach 2019 roku sprzedano około 10 000 sztuk.
Zobacz także: Renault Megane R.S. w naszym teście
Wybory samorządowe 2024 - II tura
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?