Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 38178 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Premiery / Samochody osobowe

Mercedes nowa klasa S. Luksus w nowym wydaniu

Data publikacji: Autor: Konrad Grobel

Już dwa tygodnie po światowej premierze nowej klasy S odbyła się polska prezentacja tego modelu. Mercedes tworząc najlepszą swoją limuzynę ponownie podszedł do niej indywidualnie, tak by najlepsze jej komponenty w przyszłości znalazły się w innych klasach tej marki. 

Fot. Konrad Grobel Już dwa tygodnie po światowej premierze nowej klasy S odbyła się polska prezentacja tego modelu. Mercedes tworząc najlepszą swoją limuzynę ponownie podszedł do niej indywidualnie, tak by najlepsze jej komponenty w przyszłości znalazły się w innych klasach tej marki.

Mercedes nowa klasa S. Mniej znaczy więcej

Już dwa tygodnie po światowej premierze nowej klasy S odbyła się polska prezentacja tego modelu. Mercedes tworząc najlepszą swoją limuzynę ponownie podszedł do niej indywidualnie, tak by najlepsze jej komponenty w przyszłości znalazły się w innych klasach tej marki. 

Fot. Konrad GrobelPatrząc z zewnątrz nowa S klasa jest spokojniejsza od poprzedniczki. Mniej przetłoczeń po bokach, inne światła, węższe nadają autu większej gracji. Projektanci właśnie dzięki światłom chcieli spowodować wrażenie bardziej „przyziemnego” auta. W szczególności, jeśli spojrzymy na tylne lampy, które w tej generacji mają orientację poziomą, a nie tak jak to było wcześniej. Jednak to co od razu rzuci się w oczy to masywny przedni grill. Mercedes chwali się, że słucha opinii swoich klientów i po poprzedniej, delikatniejszej generacji auto zyskało cięży wygląd. Zasługą tego ma być również słupek „C”, który ma wyróżniać nową S-kę od innych modeli marki.

Wrażenie większej elegancji dodają również 21-calowe felgi. Chociaż na karoserii mało się dzieje, w myśl nowej zasady czystszych linii to tym razem bardziej będzie czuć cenę auta i trudniej będzie pomylić je z innymi modelami, co czasem się zdarzało przy poprzedniej generacji.

Wzrok również mogą przyciągnąć przednie światła, w nowej technologii Digital Light.

Redakcja poleca: Prawo jazdy. Co oznaczają kody w dokumencie?

Jako ciekawostkę warto podać, że w nowej S-ce mamy chowane klamki (obecnie co raz częściej wykorzystywany gadżet przez innych producentów), które w niektórych częściach świata będą występowały jako opcja, w Polsce natomiast będzie to standardem.

Mercedes nowa klasa S. Wnętrze jak zwykle wygodne

Już dwa tygodnie po światowej premierze nowej klasy S odbyła się polska prezentacja tego modelu. Mercedes tworząc najlepszą swoją limuzynę ponownie podszedł do niej indywidualnie, tak by najlepsze jej komponenty w przyszłości znalazły się w innych klasach tej marki. 

Fot. Konrad GrobelPatrząc na wnętrze, to bardziej dojrzali fani marki mogą znaleźć wiele podobieństw do pierwszej S klasy – modelu W116. Mamy więc podobne uchwyty w drzwiach, podobny kształt głównej konsoli, nawiewy na szczycie deski rozdzielczej i inne, oczywiście wszystko stworzone na miarę XXI wieku.

Jednak gdy przypatrzymy się bardziej dostrzec możemy nawiązania do aut innych marek. Duży ekran w orientacji pionowej na samym środku pojazdu (obsługujący wszystkie systemy) przywodzi na myśl ten z Tesli, Renault czy Volvo. Zresztą przestrzeń za ekranem przypomina pozostawioną półkę chociażby w starym modelu XC60 od Volvo.

Niemniej wnętrze nowej S klasy jest wyjątkowo komfortowe i rzeczywiście siadając do niego można poczuć pieniądze i klasę. Tutaj również zastosowano idee mniej znaczy więcej. Inżynierowie przemyśleli również problem osób niższych np. Azjatów w porównaniu do Europejczyków. S-ka ma być komfortowa dla wszystkich, bez względu na to skąd pochodzi.

W przedłużanej wersji, jak ta, która została zaprezentowana na premierze z tyłu można wygodnie się rozłożyć, a przed pasażerami znajdują się ekrany do obsługi multimediów, a także, na których wyświetlają się informacje o pojeździe. Każdy można indywidualnie konfigurować. Po środku przebiega konsola z tabletem i podłokietnikiem oraz przystawka do bezprzewodowego ładowania telefonu. Oczywiście siedzenia mogą się rozkładać.

Z nowości Mercedes wypuszcza całkowicie nowy design pilota do auta, który będzie tylko dostępny dla nowej klasy S i dla wersji Maybach.

Mercedes nowa klasa S. Technologia to przyszłość

Już dwa tygodnie po światowej premierze nowej klasy S odbyła się polska prezentacja tego modelu. Mercedes tworząc najlepszą swoją limuzynę ponownie podszedł do niej indywidualnie, tak by najlepsze jej komponenty w przyszłości znalazły się w innych klasach tej marki. 

Fot. Konrad GrobelNowy Mercedes klasy S jest praktycznie naszpikowany technologią. Poza skrętną tylną osią (koła skręcają się o 10 stopni), która ułatwia jazdę i manewrowanie czy poduszkami powietrznymi czołowymi dla pasażerów z tyłu, które już były dostępne w poprzedniej wersji mamy tutaj wiele nowych systemów lub udoskonalonych. Pierwszym elementem wartym uwagi są wcześniej wspomniane światła, które dostosowują się do sytuacji na drodze – skracają, wydłużają promień, obcinają gdy ktoś nadjeżdża czy zmieniają wysokość, by światło za bardzo nie odbijało się na znakach przy drodze. Jest to technologia, która może niektórym przywodzić skojarzenia ze światłami Laserowymi od BMW. Kolejnym wartym odnotowania systemem jest Pre-Safe Impuls, który to jeszcze przed kolizją podnosi nadwozie o 8 cm, aby zmniejszyć ryzyko większych obrażeń u podróżujących.

We wnętrzu pojawiło się kilka nowinek technologicznych. Kierowcy rzuci się w oczy przede wszystkim ekran przed nim w technologii 3D bez potrzeby noszenia okularów. Również Head-up zyskał rzeczywistość rozszerzoną i teraz np. podczas skrętu będą wyświetlane informacje i strzałki aby nie ominąć zjazdu, który nas interesuje. Jednak sercem nowej S klasy jest nowy system MBUX. System ten obsługuje praktycznie wszystkie podzespoły w samochodzie, a w przyszłości ma również obsługiwać więcej funkcji poza autem. Pilotażowym krajem, który będzie odkrywał nowe możliwości MBUX są Chiny. To właśnie użytkownicy z tego kraju będą mogli za pomocą auta płacić online za zakupy, zamawiać bilety czy rezerwować stoliki. Wszystko to będzie można zrobić za pomocą czytnika linii papilarnych, który też służy do odblokowywania auta. Warto tutaj zauważyć, że za pomocą tej funkcji, wszystkie nasze dane dotyczące ustawień samochodu powędrują do chmury i kiedy przesiądziemy się do innego Mercedesa, który będzie wyposażony w czytnik to nasze ustawienia zostaną przesłane do drugiego auta.

Mercedes nowa klasa S. Już niedługo, już za chwilę

Już dwa tygodnie po światowej premierze nowej klasy S odbyła się polska prezentacja tego modelu. Mercedes tworząc najlepszą swoją limuzynę ponownie podszedł do niej indywidualnie, tak by najlepsze jej komponenty w przyszłości znalazły się w innych klasach tej marki. 

Fot. Konrad GrobelNowa S-ka trafi do salonów na przełomie listopada i grudnia tego roku. Pierwsze egzemplarze mają trafić do klientów jeszcze w grudniu. Widać, że jest to nowy rozdział tego modelu, jednak czuć też jaki rynek będzie priorytetowy dla niemieckiej marki – Chiny. Podczas prezentacji nie raz był wspominany ten fragment świata, lecz bez jasnej deklaracji.

Na rynku polskim nowa klasa S zaczynać się będzie od 434 200 zł, natomiast egzemplarz ze zdjęć w wersji Long z oznaczeniem S500 zaczyna się od 552 500 zł. Mercedes będzie też promował wersje hybrydowe swojego pojazdu.

Dane techniczne nowego Mercedesa klasy S i jego bezpośrednich konkurentów:

Marka i Model Mercedes-Benz S400d LONG 4Matic Audi A8 L 50 TDI quatrro tiptronic BMW serii 740 Ld xDrive
Długość/szerokość 5289/2109 5302/1945 5260/1902
Rozstaw osi 3216 3128 3070
Wysokość 1503 1485 1479
Rozstaw kół przód 1660 1644 1618
Rozstaw kół tył 1688 1633 1646
Dane
Cena (zł) od 525.261 od 444.100 od 494.400
Liczba miejsc/drzwi 5.4 5.4 5.4
Typ nadwozia Limuzyna Limuzyna Limuzyna
Masa własna (kg) 2070 2075 2075
Poj. Bagażnika (l) 540 505 515
Poj. Zbiornika paliwa (l) 73 82 78
Układ napędowy
Rodzaj paliwa diesel diesel benzyna
Pojemność (ccm) 2925 2967 2993
Liczba cylindrów 6 6 6
Napędzana oś 4x4 4x4 4x4
Skrzynia bieg. L. przełożeń Automatyczna/9 Automatyczna/8 Automatyczna/8
Osiągi
Moc (KM) przy obr./min. 330 przy 3600-4200 286 przy 3700 320 przy 4400
Mom. Obr. (Nm) przy obr./min. 700 przy 1200-3200 600 przy 1250-3250 700 przy 1750-2250
Przys. 0-100 km/h (s) 5,4 5,9 5,1
Pręd. Maks. (km/h) 250 250 250
Śr. Spalanie (l/100 km) 7,9 7,6 6,1
Emisja CO2 (g/km) 209 198 159

Zobacz także: Kierunkowskazy. Jak poprawnie z nich korzystać? 

Już dwa tygodnie po światowej premierze nowej klasy S odbyła się polska prezentacja tego modelu. Mercedes tworząc najlepszą swoją limuzynę ponownie podszedł do niej indywidualnie, tak by najlepsze jej komponenty w przyszłości znalazły się w innych klasach tej marki. 

Fot. Konrad Grobel

Już dwa tygodnie po światowej premierze nowej klasy S odbyła się polska prezentacja tego modelu. Mercedes tworząc najlepszą swoją limuzynę ponownie podszedł do niej indywidualnie, tak by najlepsze jej komponenty w przyszłości znalazły się w innych klasach tej marki.

Fot. Konrad Grobel

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Zobacz także

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Mercedes-Benz Klasa S zdjęcia

Mercedes-Benz Klasa S dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Mercedes-Benz Klasa S Cena

Części dla marki Mercedes-Benz

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

840 zł