Nowe kompaktowe modele Mercedes-Benz z hybrydowym napędem plug-in EQ Power są ważnym elementem transformacji w kierunku do bezemisyjnej jazdy. Ich zasięg w trybie elektrycznym wynosi 70-79 km (NEDC). Do 2039 r. Mercedes-Benz Cars chce oferować flotę nowych samochodów neutralną pod względem emisji CO2. Firma zakłada, że już w 2030 r. ponad 50% sprzedaży aut osobowych będą stanowić hybrydy plug-in lub pojazdy wyłącznie na prąd.
To samo dotyczy samego procesu produkcyjnego. Mercedes informuje, że już od 2011 r. fabryka w Rastatt wdraża różne środki, które jak dotąd pozwoliły zmniejszyć emisję CO2 na jeden wyprodukowany samochód niemal o połowę – zarówno dzięki efektywniejszemu wytarzaniu energii, jak i zmniejszeniu jej zużycia. To zasługa rozwiązań takich jak kogeneracja ciepła i prądu, systemy wymienników ciepła czy odzyskiwanie ciepła. Według zapowiedzi do 2022 r. prąd w fabryce w Rastatt, a także w innych europejskich fabrykach Mercedesa, będzie w całości pochodzić ze źródeł odnawialnych.
Klasa A z hybrydowym napędem plug-in powstaje na tej samej linii montażowej, co odmiany z tradycyjnymi układami napędowymi. Produkcja aut z różnymi typami napędów może być elastycznie dostosowywana do zapotrzebowania, a fabryka pracuje z optymalną wydajnością.
- Zakłady są już przygotowane na nadchodzące rozpoczęcie produkcji hybrydowej Klasy B – powiedział Jörg Burzer, członek zarządu Mercedes-Benz AG odpowiedzialny za produkcję i zarządzanie łańcuchem dostaw.
Swoje pierwsze doświadczenia w budowie pojazdów elektrycznych zakłady w Rastatt zdobyły w latach 2014-2017, przy okazji produkcji elektrycznej Klasy B250e, o zasięgu do 230 km.
Zobacz także: Taki jest Opel Corsa szóstej generacji.__
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?