W porównaniu ze standardowym modelem, największą innowacją zastosowaną w odmianie E-Cell jest zastosowanie napędu wyłącznie elektrycznego. Silnik wraz z akumulatorami zostały umieszczone w podłodze auta, dzięki czemu udało się zachować niski środek ciężkości.
Do napędu SLS'a E-Cell zastosowano potężny motor, który generuje aż 525 KM i 880 Nm maksymalnego momentu obrotowego. W połączeniu z napędem na obie osie, pozwala to na osiągnięcie prędkości 100 km/h w czasie 4 sekund, zaledwie 0,2 sekundy wolniej niż odmiana benzynowa.
Producent nie podał jednak zasięgu tego auta. W przypadku prototypu, zaprezentowanego w 2011 roku wynosił on ok. 200 km, co powinno wystarczyć w codziennej eksploatacji samochodu.
Mercedes wyprodukuje tylko kilkanaście egzemplarzy SLS'a AMG E-Cell. Ceny tego modelu poznamy w drugiej połowie roku.
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?