Oba auta mają ten sam zespół napędowy, który składa się z silnika elektrycznego o mocy 75 kW połączonego z jednostką benzynową o pojemności 1,3 litra o mocy 136 KM, o daje moc systemową 218 KM i maksymalny moment obrotowy 450 Nm. Ciekawostką jest to, że po raz pierwszy w aucie marki Mercedes-Benz silnik spalinowy uruchamia silnik elektryczny - kompaktowe hybrydy nie mają osobnego rozrusznika 12 V.
Jak informuje producent, model A 250 e hatchback w trybie elektrycznym ma zasięg do 68 km, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,6 sekundy, zaś jego prędkość maksymalna to 235 km/h. Wersja sedan może przejechać na napędzie elektrycznym do 69 km, przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 6,7 sekundy, a prędkość maksymalna to 240 km/h.
Mercedes B 250 e w trybie elektrycznym ma zasięg do 67 km, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,8 sekundy, prędkość maksymalna to 235 km/h.
Mercedesy A i B w wersacjach EQ Power są wyposażone w wysokonapięciową baterię litowo-jonową o łącznej pojemności ok. 15,6 kWh. Można ją ładować prądem zmiennym lub stałym. Za pomocą ładowarki Wallbox ładowanie prądem zmiennym trwa 1 godzinę i 45 minut (od 10 do 100 procent naładowania). W przypadku ładowania prądem stałym baterię można naładować w zakresie 10–80 procent w około 25 minut.
Mercedes Klasy A i B w wersjach EQ Power mają się pojawić w sprzedaży jeszcze w tym roku.
Zobacz także: Porsche Macan w naszym teście
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?