Wszystko
o samochodach

Aktualności / Informacje

Miasta nocą, czyli kto jeździ najszybciej

Data publikacji: Autor: (ip)

Fot: Archiwum Polskapresse Wydawać by się mogło, że w godzinach nocnych kierowcy szaleją na ulicach miast wolnych od korków i czerwonych świateł. Okazuje się jednak, że w niektórych miejscach auta jeżdżą wolno nawet po zmroku.

Specjaliści z serwisu Korkowo.pl tym razem postanowili sprawdzić średnią prędkość poruszania się po ulicach sześciu Fot: Archiwum Polskapressenajwiększych polskich miast w nocy. Pod uwagę wzięto: Wrocław, Poznań, Kraków, Warszawę, Gdańsk i Łódź. Okazało się, że nocą prędkość w miastach nie przekracza 50 km/h. Średnia prędkość w polskich miastach to jedynie... 45,8 km/h.

Wrocław najwolniejszy, Łódź gazuje
Najwolniejszym miastem w badaniu okazał się Wrocław, w którym średnia prędkość w nocy nie przekraczała 41,5 km/h. Nieco szybciej poruszać można się w Poznaniu, gdzie prędkość mobilnych nocnych marków sięgnęła 43 km/h. W Warszawie, Krakowie i Gdańsku prędkości w nocy osiągały kolejno – 46,6 km/h, 47,4 km/h i 47,8 km/h. Najszybszym miastem okazała się Łódź, która w nocy porusza się 48,5 km/h.

Tabela 1: Średnie prędkości w największych miastach polski w nocy

 Odległość od centrum

Maj 2014

Wrocław

41,5 km/h

Poznań

43 km/h

Warszawa

46,6 km/h

Kraków

47,4 km/h

Gdańsk

47,8 km/h

Łódź

48,5 km/h

                                      Źródło: Korkowo.pl

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • bryan (gość)

    Po prostu sporo kierowców z mych obserwacji czują się nie pewnie i z własnych ich podświadomości jezdzą wolniej co jest normalną reakcją samozachowawczą w czynnościach reakcji psychotechnicznych od każdego indywidualnego kierującego de facto działa tu jakby samoistne bezpieczeństwo, a to w kolei dowodzi iż nie ma SENSU na likwidację"dwóch prędkości dobowych"iż powinniśmy napawać DUMĄ iż taki jeszcze obowiązujący przepis powinien być WZORCEM dla innych krajów, a nie ODWROTNIE w konkretnym przypadku i nasza władza ustawodawcza zwyczajnie "małpuje" przepisy od innych krajów jakby nie miała nic lepszego do roboty, które nie rzadko inne kraje w przeszłości, między sobą licytowały coraz, poniektóre bezsensowne przepisy tylko po to by m.in.mieć wyższe wpływy do budżetów, a Polska idzie tym tropem na wielbłąda, choć nie w takim stopniu tyle pieniędzy jak w proporcji do naszych urągających niskich zarobków na tle całej unii in.sł.nasze mandaty na tle zarobków mamy jedno z najwyższych w Europie!

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości