Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36832 opinie. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Miejski podróżnik

Data publikacji: Autor: Tomasz Szmandra

Fot. KIA Kia Venga ma podbić europejskie rynki, z myślą o których została zaprojektowana.

Jej głównym atutem mają być nowoczesna konstrukcja, bogate wyposażenie i oszczędne silniki.

 

Fot. KIA Premiera nowego modelu firmy Kia miała miejsce w czasie salonu  samochodowego we Frankfurcie. Venga w prostej linii wywodzi się z modelu koncepcyjnego o tajemniczej nazwie No3, który zaprezentowano m.in.  na początku roku podczas targów motoryzacyjnych w Genewie. 

 

Model ten został zaprojektowany w Europie, ale jego konstrukcję oparto na płycie podłogowej Kii Soul. Nowy hatchback  ma 4068 mm długości, 1600 mm wysokość oraz 1765 szerokości.  Do wybranych odmian modelowych oferowane będzie uchylne i odsuwane panoramiczne okno dachowe ze szkła, które znacznie zwiększy dopływ światła dziennego do wnętrza auta.

Co jest ciekawe, model ten nie będzie sprzedawany w Korei, ponieważ zgodnie z założeniami Venga przeznaczona jest wyłącznie na rynki europejskie.

 

Do napędu tego samochodu wybrano dwa silniki benzynowe: 1,4 l o mocy 90 KM i 1,6 l rozwijający 126 KM oraz dwa wysokoprężne: 1.4 CRDi, który oferuje 90 KM i dwie wersje 1.6 CRDi o mocy 115 KM lub 128 KM. Wszystkie jednostki napędowe w gamie Vengi spełniają normy czystości spalin Euro 5 i będą dostępne z opcjonalnym systemem Idle Stop & Go (ISG).

 

Fot. KIA Mimo stosunkowo niewielkich rozmiarów, wnętrze wydaje się dosyć przestronne, przynajmniej dla pasażerów o średnim wzroście. Funkcjonalność auta można podnieść za sprawą dwupoziomowej podłogi bagażnika, dzięki której można szybko i łatwo zwiększyć jego wysokość o 163 mm, a tym samym i jego pojemność z 440 l. do 570 l.

 

Aby przewieźć większe przedmioty, obie części tylnej dzielonej kanapy (dzielonej w stosunku 60/40) można niezależnie od siebie przesuwać do przodu na odległość 130 mm albo całkowicie rozłożyć. 

 

Projektanci Vengi nie zapomnieli o bezpieczeństwie kierowcy i pasażerów. Samochód posiada wspomagane hamulce tarczowe na wszystkich czterech kołach niezależnie od rozmiaru obręczy. Współpracujący z systemem ESC asystent hamowania (BAS) reaguje na usiłowanie hamowania awaryjnego przez kierowcę i powoduje maksymalne zwiększenie siły hamowania.

System przeciwblokowania kół ABS stanowi wyposażenie standardowe i obejmuje układ elektronicznie rozdzielający siłę hamowania (EBD) pomiędzy osiami pojazdu z uwzględnieniem bieżącej przyczepności poszczególnych kół do podłoża.

 

Fot. KIA Innym ciekawym rozwiązaniem technicznym jest system zarządzania energią wytwarzaną przez alternator, wskaźnik optymalnej zmiany biegów (zachęcający do  paliwooszczędnego stylu prowadzenia samochodu) oraz specjalne ogumienie firmy Michelin o niskich oporach toczenia (dostępne w rozmiarach 15 i 16 cali).

 

Na rynkach europejskich Kia Venga posiadać będzie zintegrowany system SRS obejmujący dwie czołowe poduszki powietrzne, poduszki boczne fotelowe i boczne kurtynowe (dla obu rzędów siedzeń), pasy bezpieczeństwa ze zwalniaczami napięcia dla foteli przednich oraz trzypunktowe pasy bezpieczeństwa dla trzech siedzeń tylnych.

 

Producent daje 7-letnią gwarancję na zespół napędowy, 5-letnią (lub 150 000 km) na cały samochód oraz 10-letnią gwarancją antykorozyjną. Na polskim rynku auto ma być dostępne pod koniec roku i według zapowiedzi Kia Motors Polska, będzie nieco tańsze od Soula. Dla przypomnienia – w podstawowej wersji za ten model trzeba zapłacić 48 500 zł.

 

Fot. KIA Fot. KIA Fot. KIA

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Komentarze

  • Roger

    chyba ich pogięło z tą szybą na dachu... rozumiem i popieram jeśli byłaby mocno przyciemniona ale przezroczysta to absurd. niekiedy już przy otwartym szyberdachu słońce tak daje po czapie, że głowa zaczyna boleć nie mówiąc już o tym, że takie światło może oślepiać co już jest niebezpieczne. z koleji montowanie polaryzatorów do szyby tych rozmiarów już jest poprostu nieopłacalne.

  • 22maciek22

    nie wiem skąd Pan wziął cenę. Venga w wersji podstawowej (czyli takiej jak cee'd) na kosztować około 35 tysięcy. z klimatyzacją nie przekroczy 40 tysięcy (informacja z salonu KIA). P.S. najtańszy Soul kosztuje 48.000 (i ma silnik 1.6)

  • renek

    To już trochę przebrzmiała wrażenioówka, test Vengi macie na www.autosalonpomorski.pl - dostała w kość

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Kia Venga zdjęcia

Kia Venga dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Kia Venga opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

Kia Venga Cena

Części dla marki Kia

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

659 zł