Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Miejski podróżnik

Tomasz Szmandra
Kia Venga ma podbić europejskie rynki, z myślą o których została zaprojektowana.

Jej głównym atutem mają być nowoczesna konstrukcja, bogate wyposażenie i oszczędne silniki.

 

Fot. KIA
Fot. KIA

Premiera nowego modelu firmy Kia miała miejsce w czasie salonu  samochodowego we Frankfurcie. Venga w prostej linii wywodzi się z modelu koncepcyjnego o tajemniczej nazwie No3, który zaprezentowano m.in.  na początku roku podczas targów motoryzacyjnych w Genewie. 

 

Model ten został zaprojektowany w Europie, ale jego konstrukcję oparto na płycie podłogowej Kii Soul. Nowy hatchback  ma 4068 mm długości, 1600 mm wysokość oraz 1765 szerokości.  Do wybranych odmian modelowych oferowane będzie uchylne i odsuwane panoramiczne okno dachowe ze szkła, które znacznie zwiększy dopływ światła dziennego do wnętrza auta.

Co jest ciekawe, model ten nie będzie sprzedawany w Korei, ponieważ zgodnie z założeniami Venga przeznaczona jest wyłącznie na rynki europejskie.

 

Do napędu tego samochodu wybrano dwa silniki benzynowe: 1,4 l o mocy 90 KM i 1,6 l rozwijający 126 KM oraz dwa wysokoprężne: 1.4 CRDi, który oferuje 90 KM i dwie wersje 1.6 CRDi o mocy 115 KM lub 128 KM. Wszystkie jednostki napędowe w gamie Vengi spełniają normy czystości spalin Euro 5 i będą dostępne z opcjonalnym systemem Idle Stop & Go (ISG).

 

Fot. KIA
Fot. KIA

Mimo stosunkowo niewielkich rozmiarów, wnętrze wydaje się dosyć przestronne, przynajmniej dla pasażerów o średnim wzroście. Funkcjonalność auta można podnieść za sprawą dwupoziomowej podłogi bagażnika, dzięki której można szybko i łatwo zwiększyć jego wysokość o 163 mm, a tym samym i jego pojemność z 440 l. do 570 l.

 

Aby przewieźć większe przedmioty, obie części tylnej dzielonej kanapy (dzielonej w stosunku 60/40) można niezależnie od siebie przesuwać do przodu na odległość 130 mm albo całkowicie rozłożyć. 

 

Projektanci Vengi nie zapomnieli o bezpieczeństwie kierowcy i pasażerów. Samochód posiada wspomagane hamulce tarczowe na wszystkich czterech kołach niezależnie od rozmiaru obręczy. Współpracujący z systemem ESC asystent hamowania (BAS) reaguje na usiłowanie hamowania awaryjnego przez kierowcę i powoduje maksymalne zwiększenie siły hamowania.

System przeciwblokowania kół ABS stanowi wyposażenie standardowe i obejmuje układ elektronicznie rozdzielający siłę hamowania (EBD) pomiędzy osiami pojazdu z uwzględnieniem bieżącej przyczepności poszczególnych kół do podłoża.

 

Fot. KIA
Fot. KIA

Innym ciekawym rozwiązaniem technicznym jest system zarządzania energią wytwarzaną przez alternator, wskaźnik optymalnej zmiany biegów (zachęcający do  paliwooszczędnego stylu prowadzenia samochodu) oraz specjalne ogumienie firmy Michelin o niskich oporach toczenia (dostępne w rozmiarach 15 i 16 cali).

 

Na rynkach europejskich Kia Venga posiadać będzie zintegrowany system SRS obejmujący dwie czołowe poduszki powietrzne, poduszki boczne fotelowe i boczne kurtynowe (dla obu rzędów siedzeń), pasy bezpieczeństwa ze zwalniaczami napięcia dla foteli przednich oraz trzypunktowe pasy bezpieczeństwa dla trzech siedzeń tylnych.

 

Producent daje 7-letnią gwarancję na zespół napędowy, 5-letnią (lub 150 000 km) na cały samochód oraz 10-letnią gwarancją antykorozyjną. Na polskim rynku auto ma być dostępne pod koniec roku i według zapowiedzi Kia Motors Polska, będzie nieco tańsze od Soula. Dla przypomnienia - w podstawowej wersji za ten model trzeba zapłacić 48 500 zł.

 

Fot. KIA
Fot. KIA
Fot. KIA
Fot. KIA
Fot. KIA
Fot. KIA
od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty