"Należy zbudować popularny, oszczędzający czas środek przewozu przy wykonywaniu czynności służbowych i wypoczynku, przeznaczony dla racjonalizatorów, przodowników pracy, aktywistów, naukowców i przodujących przedstawicieli inteligencji" - tak brzmiało jedno z postanowień KC PZPR w maju 1953 roku.
Słowa stały się czynem i w ten sposób do życia powołano jeden z najpopularniejszych samochodów - Syrenę.
**CZYTAJ TAKŻE
To mogła być zupełnie inna SyrenaSyrena - królowa polskich szos**
Samochód, który przez lata był przedmiotem wielu żartów, produkowano przez 25 lat. Powstało 521 311 sztuk. Produkcja zakończyła się 30 czerwca 1983 r.. Z okazji tej rocznicy przypominamy królową szos.
Ale to nie jedyny jubileusz. Wczoraj minęło 20 lat od dnia, w którym do historii przeszedł król polskich dróg - Fiat 125 p. To auto produkowano w FSO na warszawskim Żeraniu od 28 listopada 1967 r. do 29 czerwca 1991 na podstawie umowy licencyjnej z włoskim Fiatem. Po wygaśnięciu licencji w 1983 roku nazwę zmieniono na FSO 125 p.
Polski Fiat eksportowany był do większości państw świata: Jugosławii, Czechosłowacji, Węgier, Anglii, Bułgarii oraz NRD, ale także do: Egiptu, Kolumbii czy Tajlandii.
Źródło: Gazeta Wrocławska
Drożeją motocykle sprowadzane z Niemiec
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?