Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

MINI Cooper SE. MINI na prąd

Mariusz Michalak
MINI Cooper SESprint od 0 do 60 km/h zajmuje nowemu MINI Cooper SE jedynie 3,9 s. Na pierwszych 60 metrach auto bez trudu dorównuje więc samochodom sportowym z tradycyjnym napędem spalinowym. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje elektrycznemu MINI 7,3 s. Jego prędkość maksymalna jest przy tym ograniczona do 150 km/h.Fot. MINI
MINI Cooper SESprint od 0 do 60 km/h zajmuje nowemu MINI Cooper SE jedynie 3,9 s. Na pierwszych 60 metrach auto bez trudu dorównuje więc samochodom sportowym z tradycyjnym napędem spalinowym. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje elektrycznemu MINI 7,3 s. Jego prędkość maksymalna jest przy tym ograniczona do 150 km/h.Fot. MINI
Cooper SE to pierwsze MINI i pierwszy mały samochód w segmencie premium z napędem elektrycznym. Auto posiada akumulator litowo- jonowy umożliwiający zasięg od 235 do 270 km.

Koncepcja pojazdu bazuje na 3-drzwiowej karoserii MINI. Wymiary, stylistyka, przestrzeń i wystrój wnętrza nowego MINI Cooper SE są wyraźnie wzorowane na modelu z konwencjonalnym napędem,

MINI Cooper SESprint od 0 do 60 km/h zajmuje nowemu MINI Cooper SE jedynie 3,9 s. Na pierwszych 60 metrach auto bez trudu dorównuje więc samochodom sportowym
MINI Cooper SE

Sprint od 0 do 60 km/h zajmuje nowemu MINI Cooper SE jedynie 3,9 s. Na pierwszych 60 metrach auto bez trudu dorównuje więc samochodom sportowym z tradycyjnym napędem spalinowym. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje elektrycznemu MINI 7,3 s. Jego prędkość maksymalna jest przy tym ograniczona do 150 km/h.

Fot. MINI

Zamiast silnika benzynowego lub wysokoprężnego pod maską nowego MINI Cooper SE znajduje się silnik elektryczny. Kompaktowa jednostka napędowa ze zintegrowaną elektroniką mocy i przekładnią umieszczona jest w przedniej części samochodu za pomocą ramy nośnej w postaci solidnej konstrukcji rurowej. Akumulator wysokonapięciowy składa się z ogniw litowo-jonowych podzielonych na 12 modułów. Tworzą one zasobnik energii w kształcie litery T umieszczony w podłodze pojazdu i mający pojemność energetyczną brutto 32,6 kWh.

Silnik nowego MINI Cooper SE rozwija moc 135 kW/184 KM. Jego maksymalny moment obrotowy wynosi 270 Nm i, co charakterystyczne dla silników elektrycznych, jest bezpośrednio dostępny już w momencie ruszania z miejsca. Moc silnika przenoszona jest na przednie koła za pośrednictwem jednostopniowej przekładni z wbudowanym mechanizmem różnicowym

Sprint od 0 do 60 km/h zajmuje nowemu MINI Cooper SE jedynie 3,9 s. Na pierwszych 60 metrach auto bez trudu dorównuje więc samochodom sportowym z tradycyjnym napędem spalinowym. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje elektrycznemu MINI 7,3 s. Jego prędkość maksymalna jest przy tym ograniczona do 150 km/h.

MINI Cooper SESprint od 0 do 60 km/h zajmuje nowemu MINI Cooper SE jedynie 3,9 s. Na pierwszych 60 metrach auto bez trudu dorównuje więc samochodom sportowym
MINI Cooper SE

Sprint od 0 do 60 km/h zajmuje nowemu MINI Cooper SE jedynie 3,9 s. Na pierwszych 60 metrach auto bez trudu dorównuje więc samochodom sportowym z tradycyjnym napędem spalinowym. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje elektrycznemu MINI 7,3 s. Jego prędkość maksymalna jest przy tym ograniczona do 150 km/h.

Fot. MINI

Nowe MINI Cooper SE jest seryjnie wyposażone w specyficzny dla tego modelu zestaw wskaźników, który składa się z 5,5-calowego kolorowego wyświetlacza w technologii Black Panel umieszczonego za kierownicą. W centrum w pełni cyfrowego wyświetlacza w postaci cyfr i przy pomocy biegnącej dookoła skali pokazywana jest prędkość jazdy. Pasek prędkości jest równolegle wyświetlany również w pierścieniu świetlnym centralnego zestawu wskaźników – w zależności od trybu jazdy w kolorze czerwonym (tryb SPORT), białym (MID) lub zielonym (GREEN i GREEN+).

Kolejne cyfrowe wskazania w zestawie wskaźników informują o stanie naładowania akumulatora wysokonapięciowego, aktualnie wybranym trybie MINI Driving Mode, stanie systemów wspomagających kierowcę i komunikatach układu Check Control. Poza tym wyświetlane są dane na temat dostępnego zasięgu, aktualnej mocy silnika, temperatury zewnętrznej, godziny i przebiegu, a także komunikaty systemu rozpoznawania znaków drogowych i wskazówki funkcji High Guiding systemu nawigacji. Dodatkowo możliwe jest wyświetlanie listy kontaktów telefonicznych i listy odtwarzania.

Wyposażenie standardowe nowego MINI Cooper SE obejmuje 2-strefową klimatyzację automatyczną z oddzielną regulacją nawiewu i temperatury po stronie kierowcy i pasażera. Standardem jest system nawigacji, a także zaprojektowane specjalnie dla elektrycznej mobilności wskaźniki w centralnym zestawie wskaźników i usługi MINI Connected.

Zobacz także: Kia Picanto w naszym teście

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Droga księżycowa w Gdyni, czyli Marszewska Góra

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty