Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Mini poszerza ofertę z napędem na cztery koła

(ip)
MINI Cooper Countryman ALL4, Fot: Mini
MINI Cooper Countryman ALL4, Fot: Mini
Od lipca 2013 roku napęd ALL4 dostępny będzie w dwóch kolejnych modelach – Mini Cooper Countryman oraz Mini Cooper Paceman. Oznacza to, że liczba samochodów marki Mini z napędem na cztery koła wzrosła do dziesięciu. Nowe wersje dostępne będą standardowo z sześciostopniową przekładnią manualną, ale można je będzie również zamówić z sześciostopniową automatyczną skrzynią biegów.

Lepsza przyczepność, większa stabilność jazdy oraz szersze możliwości to korzyści wynikające z posiadania stałego napędu na

MINI Cooper Countryman ALL4, Fot: Mini
MINI Cooper Countryman ALL4, Fot: Mini

cztery koła. Dzięki takiemu rozwiązaniu kierowca może w pełni panować nad pojazdem na ośnieżonej, piaszczystej bądź śliskiej powierzchni. Ponadto napęd taki zapewnia lepszą przyczepność na krętych drogach. Sercem układu napędowego ALL4 jest elektromagnetyczny centralny mechanizm różnicowy, a zasada działania opiera się na stałym, płynnym rozdziale mocy na obie osie. Elektroniczny układ sterujący napędem ALL4 zintegrowano z jednostką sterującą układu dynamicznej kontroli stabilności (DSC), dzięki czemu moment napędowy błyskawicznie trafia tam, gdzie jest w danej chwili najbardziej potrzebny.

W nowych wersjach modeli Mini Cooper Countryman ALL4 oraz Mini Cooper Paceman ALL4, układ napędowy czterech kół przenosi moc z czterocylindrowej jednostki napędowej o pojemności 1,6 litra (90 kW/122 KM) między koła przedniej i tylnej osi. Wysoki moment obrotowy silnika o wartości 160 Nm (190 Nm w wersjach z przekładnią automatyczną) gwarantuje optymalną dynamikę przy 4250 obr./min.

MINI Cooper Countryman ALL4, Fot: Mini
MINI Cooper Countryman ALL4, Fot: Mini

Dzięki temu Mini Cooper Countryman ALL4 przyśpiesza od 0 do 100 km/h w 11,9 sekundy (z przekładnią automatyczną: 11,7 sekundy) i może rozpędzić się do 184 km/h (182 km/h).Wysoka wydajność silnika oraz układu przeniesienia napędu, a także szerokie zastosowanie rozwiązań technologicznych MINIMALISM skutkuje niewielkim zapotrzebowaniem na paliwo i niskim poziomem emisji. Mini Countryman ALL4 zadowala się średnio 6,9 litra paliwa na 100 kilometrów (z przekładnią automatyczną: 7,5 litra) w cyklu testowym UE, emitując przy tym 167 gramów (175 gramów) CO2 na kilometr.

Stosunek osiągów i zużycia paliwa jest równie imponujący w modelu MINI Cooper Paceman ALL4, który potrzebuje 11,8 sekundy (z przekładnią automatyczną: 11,6 sekundy) aby rozpędzić się do 100 km/h. Prędkość maksymalna wynosi tu 185 (183) km/h, a zużycie paliwa i poziom emisji CO2 w cyklu testowym UE utrzymuje się na podobnym poziomie co

MINI Cooper Countryman ALL4, Fot: Mini
MINI Cooper Countryman ALL4, Fot: Mini

w modelu MINI Cooper Countryman ALL4.

Rozszerzenie gamy modelowej obejmuje po cztery nowe wersje obu modeli, tzn. Mini Countryman i Mini Paceman, których wszystkie odmiany można będzie w przyszłości zamówić z napędem ALL4. Dotychczas napęd ten dostępny był w modelach Mini Cooper S Countryman ALL4 oraz Mini Cooper S Paceman ALL4 (135 kW/184 KM), Mini Cooper SD Countryman ALL4 oraz Mini Cooper SD Paceman ALL4 (105 kW/143 KM), a także Mini Cooper D Countryman ALL4 i Mini Cooper D Paceman ALL4 (82 kW/112 KM). Topowe modele sportowe Mini John Cooper Works Countryman oraz Mini John Cooper Works Paceman z silnikami o mocy 160 kW/218 KM standardowo posiadają napęd na cztery koła.

Od czasu debiutu rynkowego modelu Mini Countryman, firma Mini sukcesywnie zdobywa nowe obszary rynku i zyskuje nowych klientów.

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty