Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 39049 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Minivan z nowoczesną skrzynią

Data publikacji: Autor: Maciej Pobocha

Fot. Maciej Pobocha C-Max to 5-miejscowy minivan zbudowany na bazie Forda Focusa. Zaletą auta jest możliwość różnorodnego konfigurowania wnętrza.

Fot. Maciej Pobocha

Standardowo tylna kanapa C-Maxa mieści trzech pasażerów. W razie potrzeby, gdy z tyłu jadą tylko dwie osoby, środkowe siedzenie można złożyć, a skrajne fotele przesunąć do tyłu po skosie, jednocześnie zsuwając je ze sobą. W efekcie zwiększa się ilość miejsca na nogi i na wysokości ramion dla dwóch jadących z tyłu pasażerów. To przydatne rozwiązanie, bo w standardowym ustawieniu ilość przestrzeni na stopy i kolana nie jest duża. Niezależnie od konfiguracji siedzeń pasażerowie nie Fot. Maciej Pobocha będą natomiast narzekali na miejsce nad głową, którego jest naprawdę dużo.

Jeżeli trzeba przewieźć więcej bagażu, a nie mamy akurat kompletu pasażerów, przestrzeń bagażową można zwiększyć składając indywidualnie każdy z trzech tylnych foteli (kładąc oparcie, całkowicie składając fotele lub wyjmując je z samochodu). Standardowo bagażnik ma pojemność 473 l (do rolety). Po złożeniu oparć tylnych foteli objętość wzrasta do 950 l, a po wyjęciu siedzeń do 1650 l (do dachu).Fot. Maciej Pobocha

Za dopłatą (3 000 zł) dostępny jest panoramiczny szklany dach. W razie potrzeby można go zasłonić wewnętrznymi roletami.

2-litrowy diesel pracujący pod maską C-Maxa to jednostka osiągająca 136 KM. W testowanej przez nas wersji skonfigurowano go ze skrzynią biegów PowerShift. To zautomatyzowana, 6-stopniowa  przekładnia, zbudowana z połączonych równolegle dwóch skrzyń, z których każda ma Fot. Maciej Pobocha swoje sprzęgło. Pozwala to na przygotowanie zmiany biegu z wyprzedzeniem, dzięki czemu cała operacja odbywa się płynnie, szybko i bez żadnych szarpnięć. Podobne rozwiązanie stosuje koncern Volkswagena w przypadku skrzyni DSG. PowerShift może pracować w trybie automatycznym i manualnym, w którym kierowca sam wybiera biegi za pomocą dźwigni.

Rozpędzenie C-Maxa od 0 do 100 km/h zajmuje 10,1 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 197 km/h. Jak na minivana, osiągi są naprawdę niezłe. Zanotowane przez nas zużycie paliwa wyniosło w trasie 5,6 l/100 km, a w mieście 7,7 l/100 km. 

Ford C-Max 2.0 TDCi ze skrzynią PowerShift, w wersji wyposażenia Ghia, kosztuje 96 310 zł.

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Komentarze

  • Jarpoz

    Wygląda na to że jest na rynku kolejny przyzwoity automat. Ciekawe czy równie dorgi jak ten VW ( dopłata od 7-u do 11 tys. PLN ) i ciekawe czy równie dobry. Jetsem pod wraeniem możliwości DSG, właściwie ta automatyczna skrzynka definitywnie pokonuje skrzynie manualne ( czego nie można powiedzieć o skrzyniach hydropneumatycznych czy jednosprzęgłowych z siłownikami ), tylko czy warto dopłacać całkiem sporą sumkę ??? - w mojej ocenie raczej NIE.

  • Roger

    nareszcie przebadaliście ten samochód.. jak się czyta "Ghia" ?

  • Wieryg

    Ponad 10 lat temu Mitsu wprowadzil taka AT pod nazwa Sportotronic,gdzie mozna sobie wajchowac- jak kto lubi, albo zmieniaja sie automatycznie biegi w dol i w gore!Dzis wiekszosc samochodow japcowych je posiada jako extra za doplata kilkuset $! Roznica miedzy M anual a AT- wynosi u wiekszosci marek np Honda,czy subarucha= ca US $=800.TYlko CVT bezbiegowy AT stary pomysl Holendrow z lat 50-tych na paski klinowe 2-ch kol o zmiennym R zrobiony niezawodnie przez honde z paskiem stalowym jest plynniejsza.Mialem civica HX z tym AT=CVT wiec wiem!Smiesznie to jedzie i wciaz szybciej

  • Wieryg

    Niuestety Automaty ameryckie,ktore ma i volvo i SAAB i inne sa liche! Wysiadaja tak jak szwanzowate po okolo 120-150 tys mil! Tylko japcowe a hondy zwlaszcza sa niezawodne ( przy minimum obslugi i dbalosci o wlasciwa swiezosc AFT= kolor malinowy)!na trucku Mitsu z AT najezdzilem ca 600 tys mil a silnik i AT takze byl wciaz jak nowy!AFT wymieniam co 3 lata wraz z filtrem i zawsze na syntetic!

  • Jarpoz

    Przepraszam miało być hydrokinetycznych.

  • acent

    Dowolne konfigurowanie wnętrza jest podstawową funkcją minivanów. Kto ma małe dzieciaki to zrozumie.

  • kiler 911

    Chyba "h" jest nieme

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości