Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Mio MiVue 792. Test wideorejestratora

Grzegorz Maciejewski
Testując wideorejestratory coraz bardziej doceniamy ich parametry jakościowe. Dobrej klasy przetwornik optyczny wraz z systemem szklanych, jasnych  obiektywów, to klucz do sukcesu i zapisu wysokiej jakości materiału, pełnego szczegółów nawet w gorszych warunkach oświetleniowych.Taki właśnie jest wideorejestrator Mio Mivue 792.Fot. Mio
Testując wideorejestratory coraz bardziej doceniamy ich parametry jakościowe. Dobrej klasy przetwornik optyczny wraz z systemem szklanych, jasnych obiektywów, to klucz do sukcesu i zapisu wysokiej jakości materiału, pełnego szczegółów nawet w gorszych warunkach oświetleniowych.Taki właśnie jest wideorejestrator Mio Mivue 792.Fot. Mio
Samochodowe wideorejestratory to już codzienność. I pewnie tylko brak jednoznacznych regulacji prawnych w Europie powoduje, że są one nadal wyposażeniem dodatkowym auta, a nie jego integralną częścią.

Jednak ich rola jest czasami wręcz nieoceniona. I mowa tutaj nie o rejestracji uroczych filmików z wycieczek, a o dokumentowaniu tego wszystkiego co dzieje się na drodze i co może stać się istotnym materiałem dowodowym w sytuacji stłuczki lub – co gorsza – wypadku.

Testując wideorejestratory coraz bardziej doceniamy ich parametry jakościowe. Dobrej klasy przetwornik optyczny wraz z systemem szklanych, jasnych  obiektywów, to klucz do sukcesu i zapisu wysokiej jakości materiału, pełnego szczegółów nawet w gorszych warunkach oświetleniowych.

Taki właśnie jest wideorejestrator Mio Mivue 792.

Co „na pokładzie”?

Testując wideorejestratory coraz bardziej doceniamy ich parametry jakościowe. Dobrej klasy przetwornik optyczny wraz z systemem szklanych, jasnych  obiektywów,
Testując wideorejestratory coraz bardziej doceniamy ich parametry jakościowe. Dobrej klasy przetwornik optyczny wraz z systemem szklanych, jasnych obiektywów, to klucz do sukcesu i zapisu wysokiej jakości materiału, pełnego szczegółów nawet w gorszych warunkach oświetleniowych.
Taki właśnie jest wideorejestrator Mio Mivue 792.

Fot. Mio

Mio Mivue 792 został wyposażony w wysokoczuły sensor optyczny firmy Sony o oznaczeniu Starvis (IMX291). Ze względu na swoje unikatowe parametry dotyczące jakości obrazu w słabych warunkach oświetleniowych jest on powszechnie stosowany w systemach profesjonalnego monitoringu wizyjnego. Jego użycie w tym wideorejestratorze miało za zadanie poprawienie jakości nagrania, szczególnie w nocy. Istotny wpływ na to ma także 6-warstwowy, szklany obiektyw o przysłonie 1.8 i kącie widzenia 140 stopni.

Testując wideorejestratory coraz bardziej doceniamy ich parametry jakościowe. Dobrej klasy przetwornik optyczny wraz z systemem szklanych, jasnych  obiektywów,
Testując wideorejestratory coraz bardziej doceniamy ich parametry jakościowe. Dobrej klasy przetwornik optyczny wraz z systemem szklanych, jasnych obiektywów, to klucz do sukcesu i zapisu wysokiej jakości materiału, pełnego szczegółów nawet w gorszych warunkach oświetleniowych.
Taki właśnie jest wideorejestrator Mio Mivue 792.

Fot. Mio

Obraz wyświetlany jest na kolorowym, panoramicznym wyświetlaczu LCD o przekątnej  2,7 cala (ok. 7 centymetrów), który został osadzony w szerokiej ramce. Jego wymiary pozwalają na szybki i wygodny podgląd rejestrowanego materiału.
Operowanie funkcjami urządzenia odbywa się – jak w większości wideorejestratorów Mio – za pomocą czterech przycisków typu mikro switch umieszczonych na prawej bocznej ściance. Operowanie nimi i edycja menu wymaga trochę wprawy, ale już po krótkiej chwili powinniśmy poruszać się po nim dość swobodnie.
Obudowa kamery ma wymiary: 90,2x48,8x37 mm (szerokość x wysokość x grubość) i waży 112 gramów.

Nagrywanie
Kamera zaczyna rejestrację zaraz po podłączeniu jej do samochodowego zasilania (12V). Sam zapis dokonywany jest z rozdzielczością Full HD 1920 x 1080p lub Super HD 2304 x 1296 w przypadku kamery głównej i Full HD 1920 x 1080p w przypadku opcjonalnej kamery tylnej.

Testując wideorejestratory coraz bardziej doceniamy ich parametry jakościowe. Dobrej klasy przetwornik optyczny wraz z systemem szklanych, jasnych  obiektywów,
Testując wideorejestratory coraz bardziej doceniamy ich parametry jakościowe. Dobrej klasy przetwornik optyczny wraz z systemem szklanych, jasnych obiektywów, to klucz do sukcesu i zapisu wysokiej jakości materiału, pełnego szczegółów nawet w gorszych warunkach oświetleniowych.
Taki właśnie jest wideorejestrator Mio Mivue 792.

Fot. Mark Snow

MiVue 792 WIFI Pro rejestruje obraz Full HD (1080p) w trybie 60 klatek na sekundę, trybie zdecydowanie korzystniejszym np. do wykonania tzw. stopklatki, niż w trybie 30 klatek na sekundę.  
Rejestrator wykorzystuje kodek H264. Nagrania są archiwizowane na karcie micro SD o pojemności od 8 do 128 GB klasy 10 (czyli zapewniającej 10 MB/s transferu minimalnego).

Do zalet należy umieszczenie na zapisanym materiale wideo, takich informacji jak: model rejestratora, daty i godziny dokonania zapisu, danych z G-sensora (sensora przeciążenia), współrzędnych GPS dotyczących naszego położenia, a także aktualnej prędkości rozwijanej przez pojazd. Ta ostatnia informacja – czasami dość wrażliwa – może, ale nie musi być zapisywana na nagranym materiale. Możemy to ustawić w czasie programowania urządzenia.

MiVue 792 WIFI Pro pozwala również na rejestrację tego, co dzieje się zarówno z przodu, jak i z tyłu pojazdu, dzięki opcjonalnemu akcesorium – tylnej kamerze A20. Posiada ona jasny, szerokokątny, szklany obiektyw z przesłoną F/2.0 i pozwala rejestrować obraz w jakości Full HD (1080p). Instalowana jest przy pomocy dziewięciometrowego kabla, dzięki czemu montaż nie powinien sprawić żadnych problemów nawet w dużych autach, jak kombi czy van. Połączenie kablowe zapewnia stałą transmisje, zasilanie oraz jest odporne na zakłócenia czy interferencje.

Instalacja

Testując wideorejestratory coraz bardziej doceniamy ich parametry jakościowe. Dobrej klasy przetwornik optyczny wraz z systemem szklanych, jasnych  obiektywów,
Testując wideorejestratory coraz bardziej doceniamy ich parametry jakościowe. Dobrej klasy przetwornik optyczny wraz z systemem szklanych, jasnych obiektywów, to klucz do sukcesu i zapisu wysokiej jakości materiału, pełnego szczegółów nawet w gorszych warunkach oświetleniowych.
Taki właśnie jest wideorejestrator Mio Mivue 792.

Fot. Mio

Kamera mocowana jest na szybie pojazdu za pomocą uchwytu z przyssawką.
W zależności od potrzeb i kąta nachylenia szyby lub obudowy, kamera jest regulowana ustawianym przegubem. Główny przewód zasilający ma długość około 3 metrów, co pozwala na w miarę swobodne i dyskretne przeprowadzenie całej instalacji wewnątrz auta.

Funkcje
Wideorejestrator wyposażony został we wszystkie typowe funkcje, które znajdziemy „na pokładzie” tego typu urządzeń. Dodatkowo, dzięki modułowi GPS jego funkcjonalność została rozszerzona o bazę fotoradarów, ostrzeżeń o ograniczeniach prędkości czy możliwości umieszczenia na nagraniu danych dot. pozycji pojazdu.

To, co odróżnia go od wielu innych wideorejestratorów, to bardzo zaawansowany  system wspierający kierowcę ADAS (Advanced Driver Asistance System), w którego skład wchodzą: asystent zmiany pasa ruchu LDWS (Line Departure Warning System) i system antykolizyjny FCWS (Front Collision Warning System). System ten znajdziemy także w innych wideorejestratorach Mio z „górnej półki” i jest sukcesywnie rozwijany. W podobne technicznie rozwiązania wyposażone są samochody klasy premium. Systemy te działają w wideorejestratorze Mio przy prędkości pojazdu powyżej 60 km/h.

LDWS,  to system ostrzegania o niekontrolowanej zmianie pasa ruchu. Możemy przy tym wybrać dwa różne sposoby ostrzegania m.in. za pomocą dźwięku ostrzegawczego bądź komunikatu głosowego w języku angielskim.

FCWS natomiast, to system ostrzegający nas o możliwości kolizji z autem nas poprzedzającym. Aby system działał poprawnie musimy przeprowadzić kalibrację kamery przedniej względem horyzontu i maski auta.

Dzięki wbudowanemu modułowi WiFi wideorejestrator Mio MiVue 792 WIFI Pro można szybko sparować z telefonem komórkowym lub tabletem, uzyskując w ten sposób dostęp do użytecznych funkcji. Za pomocą aplikacji można utworzyć kopię zapasową wybranego nagrania, odtworzyć je czy wysłać do komputera lub przesłać na serwis społecznościowy tj. Facebook czy YouTube.

Testując wideorejestratory coraz bardziej doceniamy ich parametry jakościowe. Dobrej klasy przetwornik optyczny wraz z systemem szklanych, jasnych  obiektywów,
Testując wideorejestratory coraz bardziej doceniamy ich parametry jakościowe. Dobrej klasy przetwornik optyczny wraz z systemem szklanych, jasnych obiektywów, to klucz do sukcesu i zapisu wysokiej jakości materiału, pełnego szczegółów nawet w gorszych warunkach oświetleniowych.
Taki właśnie jest wideorejestrator Mio Mivue 792.

Fot. Mark Snow

Ważną funkcją jest także możliwość zintegrowania wideorejestratora Mio MiVue 792 z czujnikami TPMS (Tyre Pressure Monitoring System), które coraz częściej instalowane są w nowoczesnych samochodach. Dzięki temu czujniki wysyłają informację o ciśnieniu w ogumieniu pojazdu, a rejestrator emituje sygnał alarmowy, kiedy jest ono niewłaściwe.

W praktyce

Po podłączeniu do samochodowego zasilania kamera rozpoczyna zapis automatycznie. Obraz nagrywany jest w pętli, zatem tylko od pojemności karty zależy, jak długa przerwa wystąpi pomiędzy starym materiałem a nadpisaniem na nim nowego.
Jasny obiektyw przedniej kamery zapewnia czytelny, wyraźny obraz - co ważne - nawet po zmroku.
Opcjonalna tylna kamera (A20) jest wprawdzie ciemniejsza i ma to swoje przełożenie na zapisany materiał, ale zarejestrowany obraz pozostaje w wysokiej jakości.  

Docenić trzeba bazę fotoradarów (w tym także zagranicznych), choć w tym ostatnim przypadku przed wyjazdem powinniśmy ją zaktualizować. Bardzo przydatny jest wbudowany moduł GPS, zwłaszcza jeśli chcemy analizować trasę naszego przejazdu, porównać zapis wideo z miejscami na mapie, etc. Ciekawe są systemy wspomagające jazdę i kierowcę – ostrzeganie o pojazdami przed nami czy zmianie pasa ruchu.    

Bardzo pomocnym i funkcjonalnym oprogramowaniem dodatkowym, które można ściągnąć ze strony producenta jest MiVue Manager. To uniwersalne narzędzie, dzięki któremu możemy przeglądać zarejestrowane materiały, a także uzyskać informacje o przeciążeniach rejestrowanych przez sensor G. Pliki możemy także wygodnie archiwizować, zarządzać nimi i ładować je bezpośrednio na Facebook lub YouTube.

Zalety:
- wysoka jakość zapisywanego obrazu;
- wbudowany moduł GPS;
- dobrze wykonana obudowa.

Wady:
- relatywnie wysoka cena;

Cena: ok. 799 złotych

Zobacz także: Testujemy Volkswagena Polo

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Droga księżycowa w Gdyni, czyli Marszewska Góra

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty