Mio Spirit LM 7700. Nawigacja nie do zdarcia!

Paweł Piątek
Rynek nawigacji samochodowych pełny jest ofert. Jednak dopiero kilkumiesięczna, intensywna eksploatacja daje nam odpowiedź na pytanie, jak sprawuje się dany produkt? Tym razem postanowiliśmy przyjrzeć się nawigacji Mio Spirit LM 7700.Fot. Paweł Piątek
Rynek nawigacji samochodowych pełny jest ofert. Jednak dopiero kilkumiesięczna, intensywna eksploatacja daje nam odpowiedź na pytanie, jak sprawuje się dany produkt? Tym razem postanowiliśmy przyjrzeć się nawigacji Mio Spirit LM 7700.Fot. Paweł Piątek
Mio Spirit LM 7700 przekonuje do siebie relacją ceny do jakości, a przede wszystkim ogromną funkcjonalnością

Rynek nawigacji samochodowych pełny jest ofert. Jednak dopiero kilkumiesięczna, intensywna eksploatacja daje nam odpowiedź na pytanie, jak sprawuje się dany produkt? Tym razem postanowiliśmy przyjrzeć się nawigacji Mio Spirit LM 7700.

Mio Spirit LM 7700. Co w środku?

Rynek nawigacji samochodowych pełny jest ofert. Jednak dopiero kilkumiesięczna, intensywna eksploatacja daje nam odpowiedź na pytanie, jak sprawuje się
Rynek nawigacji samochodowych pełny jest ofert. Jednak dopiero kilkumiesięczna, intensywna eksploatacja daje nam odpowiedź na pytanie, jak sprawuje się dany produkt? Tym razem postanowiliśmy przyjrzeć się nawigacji Mio Spirit LM 7700.

Fot. Stanisław Rochowicz

W urządzeniu pracuje procesor ARM Cortex A7 o częstotliwości taktowania 800 MHz i pamięci RAM wynoszącej 128 MB. Ze względu na jego bardzo energooszczędne cechy  jest on dość powszechnie stosowany w popularnych smartfonach i tabletach. Za odbiór i przetworzenie sygnału GPS odpowiada także bardzo popularny chipset GPS MSR2112-LF. Mio Spirit LM 7700 używa jako systemu operacyjnego Windows CE.

Prawie cała obsługa urządzenia odbywa się za pomocą kolorowego, oporowego wyświetlacza dotykowego o przekątnej 5 cali (12,5 cm) i rozdzielczości 800x480 pikseli. Prawie cała obsługa, bowiem w nawigacji dostępny jest jeden przycisk, którego zadaniem jest włączanie i wyłączanie urządzenia.

Mio Spirit LM 7700. Instalacja

Rynek nawigacji samochodowych pełny jest ofert. Jednak dopiero kilkumiesięczna, intensywna eksploatacja daje nam odpowiedź na pytanie, jak sprawuje się
Rynek nawigacji samochodowych pełny jest ofert. Jednak dopiero kilkumiesięczna, intensywna eksploatacja daje nam odpowiedź na pytanie, jak sprawuje się dany produkt? Tym razem postanowiliśmy przyjrzeć się nawigacji Mio Spirit LM 7700.

Fot. Stanisław Rochowicz

Cechą charakterystyczną tej nawigacji jest jej unikatowy charakter instalacji. Oczywiście sam uchwyt mocowany jest do powierzchni szyby za pomocą tradycyjnej przyssawki. Różnica pojawia się jednak jeśli chodzi o unieruchomienie jej w uchwycie. W większości urządzeń, są one unieruchamianie za pomocą plastikowych zaczepów – rozwiązanie proste i dość skuteczne.

Tutaj jednak nawigacja w uchwycie jest mocowania za pomocą magnesów. Genialne wręcz rozwiązanie! Pozwala to na szybkie podłączenie/zamocowanie jej w uchwycie i w razie potrzeby szybkie zdjęcie. Przy czym podłączenie to jest pewne (nie odnotowaliśmy przypadkowego obluzowania się nawigacji czy jej odpadnięcia z uchwytu) i niezwykle skuteczne.

O tym jak dobre i funkcjonalne jest to rozwiązanie przekona się każdy, kto chce szybko i skutecznie zdjąć nawigację (np. przy opuszczaniu pojazdu), a po powrocie ją bardzo szybko podłączyć. Szkoda tylko, że Mio nie pomyślało o miękkim pokrowcu, dzięki któremu urządzenie można by przenosić lub przechowywać bez obaw o jej zadrapanie lub uszkodzenie.  

Mio Spirit LM 7700. Jak działa?

Rynek nawigacji samochodowych pełny jest ofert. Jednak dopiero kilkumiesięczna, intensywna eksploatacja daje nam odpowiedź na pytanie, jak sprawuje się
Rynek nawigacji samochodowych pełny jest ofert. Jednak dopiero kilkumiesięczna, intensywna eksploatacja daje nam odpowiedź na pytanie, jak sprawuje się dany produkt? Tym razem postanowiliśmy przyjrzeć się nawigacji Mio Spirit LM 7700.

Fot. Paweł Piątek

Obsługa nawigacji jest prosta, wręcz intuicyjna i bardzo szybko zapoznamy się ze wszystkimi jej możliwościami. Menu obsługiwane jest za pomocą wyświetlanych na ekranie sześciu kolorowych prostokątów, którym przyporządkowano poszczególne funkcje.  Po wpisaniu poszukiwanego punktu podróży, nawigacja zaproponuje nam cztery, alternatywne możliwości wyboru trasy: najszybsza, ekonomiczna, najłatwiejsza oraz najkrótsza. Czasami trasy pokrywają się ze sobą i do wyboru mamy nie cztery, a trzy, dwie lub jedną drogę. Po jej wybranie na ekranie pojawią się informacje o dystansie do celu oraz o przewidywanym czasie przybycia.

Podczas wyświetlania trasy podróży, dzięki funkcji asystenta pasa ruchu, urządzenie podpowie nam (wizualnie i komunikatem głosowym), który pas powinniśmy zająć. Ostrzeże nas też o przekroczonym limicie dopuszczalnej prędkości oraz o fotoradarach.

Ciekawym rozwiązaniem (choć nie zawsze należy mu bezgranicznie ufać), jest system IQ Routes, pomagający w wyszukiwaniu dróg korzystając z tras, które najczęściej wybierają inni kierowcy. Dane te zostały zebrane i opracowane przez TomTom i wraz z uaktualnieniami są one pobierane do pamięci urządzenia.

Co istotne, mapy dostarczane są przez firmę TomTom i są one aktualizowane cztery razy w roku i możemy je bezpłatnie pobierać przez cały okres używania nawigacji.

Mio Spirit LM 7700. Nasza ocena

Rynek nawigacji samochodowych pełny jest ofert. Jednak dopiero kilkumiesięczna, intensywna eksploatacja daje nam odpowiedź na pytanie, jak sprawuje się
Rynek nawigacji samochodowych pełny jest ofert. Jednak dopiero kilkumiesięczna, intensywna eksploatacja daje nam odpowiedź na pytanie, jak sprawuje się dany produkt? Tym razem postanowiliśmy przyjrzeć się nawigacji Mio Spirit LM 7700.

Fot. Paweł Piątek

Model Mio Spirit 7700 LM intensywnie wykorzystywaliśmy przez kilka miesięcy, a służył on jako wsparcie i kontrola nawigacji fabrycznych w które wyposażone są nowe samochody.

Podczas pokonania blisko 30 tysięcy kilometrów na terenie 7 państw europejskich Spirit 7700 LM nie zawiódł nas ani razu. To, co szczególnie doceniliśmy, to bardzo szybkie (czasami szybsze od nawigacji fabrycznych), pokazywanie alternatywnych tras przejazdu kiedy przejechaliśmy jakiś zjazd lub minęliśmy ulicę. Jak zauważyliśmy urządzenie także bardzo dobrze sobie radzi po chwilowej utracie sygnału będących efektem przejazdu w tunelach lub pod mostami.

Ten, kto choć raz wypróbował nawigację z magnetycznym uchwytem, ten najprawdopodobniej nie będzie sobie wyobrażał zakupu żadnej innej. My, po kilku miesiącach intensywnych testów możemy to tylko potwierdzić! Szkoda tylko, że Mio nie dodaje jakiegoś pokrowca na nawigację. Ale to chyba jedyny mankament.

Model Mio Spirit 7700 LM w wersji wyłącznie z mapą Polski kosztuje obecnie 369 złotych. Wersja z mapami Europy – 449, a wersja z trybem „TRUCK” - 699 złotych.

Skoda. Prezentacja gamy SUV-ów: Kodiaq, Kamiq i Karoq

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Transport ogromnego generatora ulicami Grudziądza

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty