Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36204 opinie. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Mitsubishi Carisma 1,8 GDI Elegance

Data publikacji: Autor: Jacek Dobkowski

 Jest to na pewno maszyna dla kierowców, którzy lubią prowadzić, którzy nie traktują samochodu tylko jako bezdusznego środka transportu.

Samochód o raczej nie rzucającej się w oczy powierzchowności ma bardzo nowoczesny benzynowy silnik, znakomite fotele, udane zawieszenie.

Wersja 1,8 GDI Elegance jest dostępna tylko
w nadwoziu hatchback. Inne odmiany mogą
być sedanami
Fot. Beata Zaborowska

Dwa oblicza
Podczas mało dynamicznej jazdy Carisma 1,8 GDI pozostaje jakby uśpiona. Sprzyja temu sposób pracy silnika. Bezpośredni wtrysk benzyny GDI (Gasoline Direct Injection) pozwala na spalanie ubogich mieszanek z ponad dwukrotnie większą zawartością powietrza, niż normalnie. Jeżeli więc obchodzimy się bardzo delikatnie z prawym pedałem, Carisma odwdzięczy się niskim zużyciem benzyny i umiarkowaną dynamiką.

Bardziej energiczne dodawanie gazu powoduje przejście jednostki napędowej na normalny tryb pracy. Zużycie paliwa nie osiąga przerażających rozmiarów - 8,5 litra na trasie - ale przyjemność z jazdy nieporównanie wzrasta. Tym bardziej, że zawieszenie pozwala na bardzo dużo. Kto by się spodziewał tak dobrego prowadzenia po takiej spokojnej z wyglądu "taksówce"?

Fotele na wzór
Można Carismą przejechać 700 kilometrów jednego dnia, 700 drugiego i nie odczuwać specjalnego zmęczenia. Poza pracą silnika i układu jezdnego przyczyniają się do tego przednie fotele. Właśnie w czasie długiej podróży „wyłażą” wszystkie wady foteli. W tym Mitsubishi wszystko jest w porządku. Nawet skórzana tapicerka, seryjna w Elegance, jest taka, jaka powinna być, czyli nie śliska. Na zakrętach kierowca nie musi przytrzymywać się kierownicy.

Konstrukcja Carismy ma już osiem lat i ten wiek widać po niektórych rozwiązaniach, takich jak głośno zamykające się uchwyty dla pasażerów przy podsufitce, albo brak kurtyn powietrznych w opcji.

Zalety i wady

Nadwozie
+ znakomicie ukształtowane przednie fotele z regulacją wysokości w dwóch punktach
+ spokojna, wręcz ponadczasowa linia
+ łatwy dostęp do bagażnika dzięki dużej tylnej klapie
+ siatka w bagażniku - drobne przedmioty nie latają po kufrze
+ koło zapasowe o normalnym rozmiarze
+ przejrzyste, duże wskaźniki
+ strzałka przy paliwomierzu pokazująca, z której strony jest wlew paliwa
+ skórzana tapicerka (seryjna) nie powodująca jednak ślizgania się tułowia
+ seryjne alufelgi o atrakcyjnym wzorze
+ wyświetlacz komputera i radia z oddzielną regulacją podświetlenia

- skrzypiący fotel kierowcy (przynajmniej w testowym egzemplarzu)
- nie ma kontrolki świateł mijania
- nie ma też podnośników maski silnika
- głośno zamykające się uchwyty dla pasażerów przy podsufitce

Silnik
+ piękny odgłos pracy w mieście, tylko szumi
+ bardzo ożywia się powyżej 3 500 obr./min

- stosunkowo słaby do 3 000 obr./min

Zachowanie na drodze
+ auto nadaje się do dynamicznej, sprawnej jazdy
+ dobry komfort
+ lekka, precyzyjna zmiana biegów

- słaba widoczność do tyłu na skos może przeszkadzać przy parkowaniu i na skrzyżowaniach

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Tagi:

Komentarze

  • Grzegorz (gość)

    jezdzę tym autkiem od kilku lat zrobilem na nim 165 tysiecy km i nie dotklem sie nigdy do jakiej kolwiek pracy przy silniku chodzi jak iskierka i jest pewny mialem miedzy czasi kilka niemieckich aut jakmercedes klasy s audi a6 wolkswagen golf pasat bmw oraz opel poniewarz mam zawsze dwa ata pracuje w niemczech szypcie pozbywam sie niemieckich samochodów a carismy sie nie pozbede jest samochod calkowicie bez awaryjny oczym niemoge powiedzec o tych samochodach co wymienilem bezprzerwy im cos dolega kazdy niemiec to skarbonka

  • Grzegorz (gość)

    jezdzę tym autkiem od kilku lat zrobilem na nim 165 tysiecy km i nie dotklem sie nigdy do jakiej kolwiek pracy przy silniku chodzi jak iskierka i jest pewny mialem miedzy czasi kilka niemieckich aut jakmercedes klasy s audi a6 wolkswagen golf pasat bmw oraz opel poniewarz mam zawsze dwa ata pracuje w niemczech szypcie pozbywam sie niemieckich samochodów a carismy sie nie pozbede jest samochod calkowicie bez awaryjny oczym niemoge powiedzec o tych samochodach co wymienilem bezprzerwy im cos dolega kazdy niemiec to skarbonka

  • jarek (gość)

    ja jezdze dopiero rok Carisma 18 letnia i nic tylko lac i jechać,dwójka mi slabo wchodzi ale jest do ogarnięcia,silnik ma 309 tys nastukane ale jedzie jak strzała.1.8 gdi.jak go nie sprzedam to włoze 1tys zł i pojezdze nastepne 10 lat.polecam,a to ze gdzies tam rdza wychodzi to nic-bo rdza nie wopływa na komfort jazdy.Pozdrawiam

  • Mile nie. (gość)

    Mam takie pytanie, jakie koła pasuje do carisma i jaki kolor?

  • Sylwia (gość)

    oliwkowy mat

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Mitsubishi Carisma dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl

Mitsubishi Carisma Cena

Części dla marki Mitsubishi

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

598 zł