Mitsubishi Carisma 1,8 GDI Elegance

Jacek Dobkowski
Jest to na pewno maszyna dla kierowców, którzy lubią prowadzić, którzy nie traktują samochodu tylko jako bezdusznego środka transportu.

Samochód o raczej nie rzucającej się w oczy powierzchowności ma bardzo nowoczesny benzynowy silnik, znakomite fotele, udane zawieszenie.


Mitsubishi Carisma 1,8 GDI Elegance

Wersja 1,8 GDI Elegance jest dostępna tylko
w nadwoziu hatchback. Inne odmiany mogą
być sedanami
Fot. Beata Zaborowska

Dwa oblicza
Podczas mało dynamicznej jazdy Carisma 1,8 GDI pozostaje jakby uśpiona. Sprzyja temu sposób pracy silnika. Bezpośredni wtrysk benzyny GDI (Gasoline Direct Injection) pozwala na spalanie ubogich mieszanek z ponad dwukrotnie większą zawartością powietrza, niż normalnie. Jeżeli więc obchodzimy się bardzo delikatnie z prawym pedałem, Carisma odwdzięczy się niskim zużyciem benzyny i umiarkowaną dynamiką.
Bardziej energiczne dodawanie gazu powoduje przejście jednostki napędowej na normalny tryb pracy. Zużycie paliwa nie osiąga przerażających rozmiarów - 8,5 litra na trasie - ale przyjemność z jazdy nieporównanie wzrasta. Tym bardziej, że zawieszenie pozwala na bardzo dużo. Kto by się spodziewał tak dobrego prowadzenia po takiej spokojnej z wyglądu "taksówce"?
Fotele na wzór
Można Carismą przejechać 700 kilometrów jednego dnia, 700 drugiego i nie odczuwać specjalnego zmęczenia. Poza pracą silnika i układu jezdnego przyczyniają się do tego przednie fotele. Właśnie w czasie długiej podróży "wyłażą" wszystkie wady foteli. W tym Mitsubishi wszystko jest w porządku. Nawet skórzana tapicerka, seryjna w Elegance, jest taka, jaka powinna być, czyli nie śliska. Na zakrętach kierowca nie musi przytrzymywać się kierownicy.
Konstrukcja Carismy ma już osiem lat i ten wiek widać po niektórych rozwiązaniach, takich jak głośno zamykające się uchwyty dla pasażerów przy podsufitce, albo brak kurtyn powietrznych w opcji.
Zalety i wadyNadwozie

  • znakomicie ukształtowane przednie fotele z regulacją wysokości w dwóch punktach
  • spokojna, wręcz ponadczasowa linia
  • łatwy dostęp do bagażnika dzięki dużej tylnej klapie
  • siatka w bagażniku - drobne przedmioty nie latają po kufrze
  • koło zapasowe o normalnym rozmiarze
  • przejrzyste, duże wskaźniki
  • strzałka przy paliwomierzu pokazująca, z której strony jest wlew paliwa
  • skórzana tapicerka (seryjna) nie powodująca jednak ślizgania się tułowia
  • seryjne alufelgi o atrakcyjnym wzorze
  • wyświetlacz komputera i radia z oddzielną regulacją podświetlenia
    - skrzypiący fotel kierowcy (przynajmniej w testowym egzemplarzu)
    - nie ma kontrolki świateł mijania
    - nie ma też podnośników maski silnika
    - głośno zamykające się uchwyty dla pasażerów przy podsufitce
    Silnik
  • piękny odgłos pracy w mieście, tylko szumi
  • bardzo ożywia się powyżej 3 500 obr./min
    - stosunkowo słaby do 3 000 obr./min
    Zachowanie na drodze
  • auto nadaje się do dynamicznej, sprawnej jazdy
  • dobry komfort
  • lekka, precyzyjna zmiana biegów
    - słaba widoczność do tyłu na skos może przeszkadzać przy parkowaniu i na skrzyżowaniach
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty