Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36763 opinie. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Mitsubishi Carisma 1,8 GDI

Data publikacji: Autor: wwdb

 Japończyk klasy średniej z awangardowym, oszczędnym silnikiem.

Przejdź do: Mercedes w Japonii | Zalety i wady | Dane techniczne

Najnowsze wysokoprężne jednostki napędowe z bezpośrednim wtryskiem odznaczają się znakomitymi przyśpieszeniami i elastycznością przy zachowaniu podstawowej zalety ropniaka - ekonomiczności. Równie tanią eksploatację mają zapewnić nowoczesne silniki benzynowe, także z bezpośrednim wtryskiem.

Pierwsi byli Japończycy. Benzynowa jednostka z bezpośrednim wtryskiem GDI (Gasoline Direct Injection) pojawiła się przed kilkoma laty w Mitsubishi Galancie, później w Carismie. Obecnie takie samochodowe "serca" ma w ofercie kilka innych firm, m.in. Renault i Toyota.

Ostrożnie z gazem
Silnik GDI może pracować w dwóch trybach. Gdy nie jest potrzebna duża moc zadowala się ubogą mieszanką paliwowo-powietrzną, czyli z nadmiarem powietrza (stosunek masy powietrza do masy paliwa 40:1). Wtedy jest oszczędny niczym diesel. Gdy musimy przyśpieszyć, GDI przestawia się na normalną mieszankę (15:1). Dla kierowcy najważniejsza jest kontrolka na tablicy wskaźników informująca o oszczędnej pracy. Można jechać szybko na ubogiej mieszance. Trzeba powstrzymywać się od gwałtownego wciskania pedału gazu.

Mercedes w Japonii
Mitsubishi przechodzi pod kontrolę niemiecko-amerykańskiego Daimlera-Chryslera, który jest znany przede wszystkim z produkcji aut Mercedes-Benz. Wykupienie 34 procent akcji Mitsubishi Motors Corporation przez Daimlera-Chrysklera nie znaczy, że od razu Mitsubishi stanie się japońskim Mercedesem. Z biegiem czasu nowy właściciel może przyczynić się do podniesienia prestiżu marki Mitsubishi.

» Do początku artykułu

Zalety i wady
1. Nadwozie
+ dużo miejsca dla pasażerów z tyłu
+ siatka na drobiazgi w bagażniku
+ bardzo dobry kształt przednich foteli
+ pełna regulacja fotela kierowcy
- ale trudno z niej skorzystać przy zamkniętych drzwiach
- zawiasy klapy bagażnika wchodzšce do środka
- brak kontrolki świateł mijania
- brak hydraulicznych podnośników maski silnika

2. Silnik
+ cichy
+ dynamiczny
+ szybko reagujący na pedał gazu
+ bardzo równo pracujšcy na biegu jałowym
- niedostatek momentu obrotowego przy 2 000 obr./min

3. Zachowanie na drodze
+ bardzo dobra stabilność
+ poczucie zespolenia z autem
+ znakomity ABS
+ zwrotność na parkingu
+ sportowe przełożenie układu kierowniczego
- słaba widoczność przy cofaniu
- odgłosy zawieszenia przy pokonywaniu poprzecznych nierówności

4. Podsumowanie
Doskonałe zawieszenie, bardzo dobry silnik, dobre nadwozie. To już kolejny japończyk w naszym krótkim teście, który zdradza drobne mankamenty karoserii, a jednocześnie ma dynamiczną jednostkę napędową i dopracowane zawieszenie. O apetycie GDI na etylinę możnaby wyrokować dopiero po kilkutygodniowej eksploatacji. Generalnie Carisma pozostawiła przyjemne wspomnienia.

Dane techniczne
Cena wersji podstawowej - 69 050 zł
Rodzaj nadwozia - pięciomiejscowy, czterodrzwiowy sedan
Silnik benzynowy - 1 834 cm sześc., 4 cylindry, 16 zaworów, bezpośredni wtrysk
Moc - 125 KM przy 5 500 obr./min
Maks. moment obrotowy - 174 Nm przy 3 750 obr./min
Napęd - na przednie koła
Prędkość maks. - 200 km/h
Przyśpieszenie 0-100 km/h - 10,4 s
Ogumienie - 195/60 HR 15
Długość - 4,475 m
Szerokość - 1,710 m
Wysokość - 1,405 m
Rozstaw osi - 2,550 m
Masa - 1 250 kg
Bagażnik - 460 l
Zbiornik paliwa - 60 l
Zużycie paliwa (poza miastem, miasto, średnie) - 5,4/9/6,7 l

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Mitsubishi Carisma dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Mitsubishi Carisma opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

Mitsubishi Carisma Cena

Części dla marki Mitsubishi

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

598 zł