Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36677 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Mitsubishi Carisma GDI

Data publikacji: Autor: Tekst i zdjęcia Witold Blady

 Mitsubishi Carisma jest pierwszym samochodem na świecie, w którym seryjnie zastosowano benzynowe silniki z bezpośrednim wtryskiem paliwa.

Takie rozwiązanie pozwala na uzyskanie dużej mocy przy obniżeniu zużycia paliwa. W redakcyjnym teście tym razem właśnie takie auto, z nadwoziem liftback, w wersji wyposażenia Elegance.

Obie odmiany Carismy - sedan i liftback - powstają w Holandii. Auto ma nietypowe rozmiary - tak naprawdę jest raczej wyrośniętym kompaktem, a nie autem segmentu D, choć na pierwszy rzut oka może sprawiać takie wrażenie. Podobnie ma się sprawa z Volvo S/V40, które do niedawna powstawało w tej samej co Carisma fabryce NedCar.

W standardzie znalazły się cztery poduszki gazowe, ABS, napinacze pasów bezpieczeństwa, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka, elektrycznie sterowane szyby w przednich drzwiach, centralne ryglowanie zamków, wspomaganie układu kierowniczego, klimatyzacja automatyczna, dzielona tylna kanapa i instalacja radiowa. Na liście opcji w modelu Elegance są właściwie tylko automatyczna skrzynia biegów i lakier metalik.

Zawieszenie Carismy jest komfortowe, a pozwala przy tym na pewne prowadzenie auta. Mimo wyczuwalnych przechyłów podczas dynamicznego pokonywania zakrętów zachowuje się neutralnie. Na niezłą ocenę zasługuje także wygłuszenie wnętrza, podczas jazdy do uszu pasażerow nie dochodzą niemal żadne odgłosy, pod warunkiem, że niezbyt często przekraczamy 4-5 tysięcy obr./min.

Wnętrze
Po zajęciu miejsca za kierownicą w oczy rzuca się środkowa konsola, zgrupowano tu pokrętła nawiewu i ogrzewania, radioodtwarzacz i wloty powietrza. W modelu Elegance standardem jest skórzana tapicerka. Tworzywa sztuczne są niezbyt miękkie, ale dobrej jakości, nie można także narzekać na wykónczenie wnętrza. Na tylnej kanapie nie ma zbyt dużo miejsca, ale to "zasługa" niezbyt dużego rozstawu osi. Mimo to bez problemu zmieszczą się tam trzy osoby.

Nadwozie
Odmiana liftback pojawiła się na rynku znacznie wcześniej niż limuzyna. Nam podoba się zdecydowanie bardziej od sedana. Ma nieco mniejszy (o 40 l) bagażnik, ale po złożeniu tylnego siedzenia jego objętość znacznie wzrasta. Linia nadwozia jest spokojna, to oferta dla poszukujących samochodu niezbyt rzucającego się w oczy. Nowa Carisma o wcześniejszych wersji różni się m.in. innym znaczkiem firmowym, diamenty są teraz srebrne zamiast czerwonych, oznaczenie modelu znajdziemy na listwie na tylnych drzwiach.

Podsumowanie
Carisma jest niezłą propozycją dla kierowców szukających auta rodzinnego, niechcących specjalnie rzucać się w oczy. Jest przy tym w wersji Elegance bardzo bogato wyposażona - skórzana tapicerka, podgrzewane fotele, aluminiowe felgi czy automatyczna klimatyzacja należą do standardu. A wszystko za niezbyt wygórowaną cenę.

Mitsubishi Carisma a konkurencja

Model Mitsubishi Carisma Skoda Octavia Toyota Avensis
Silnik R4 R4 R4
Liczba zaworów 16 8 16
Napęd przedni przedni przedni
Pojemność skokowa (cm sześc.) 1834 1984 1794
Moc maksymalna (KM) 122 115 129
Maks. moment obrotowy (Nm) 176 170 170
Skrzynia biegów M/5 M/5 M/5
Hamulce przednie/tylne T/T T/T T/T
Średnica zawracania (m) 11,4 10,8 11,6
Objętość bagażnika (dm sześc.) 430 530 510
Długość (mm) 4475 4510 4520
Szerokość (mm) 1710 1730 1710
Wysokość (mm) 1410 1430 1430
Rozstaw osi (mm) 2550 2510 2630
Masa własna (kg) 1260 1235 1200
Ładowność 505 585 530
Prędkość maksymalna (km/h) 200 198 195
Przyspieszenie 0-100 km/h (sek) 10,4 10,8 11,4
Zużycie paliwa (l/100 km)
Miasto 9 11,2 11
Poza miastem 5,4 6,1 6,4
Średnie 6,7 8 8,1

T - hamulce tarczowe, M - manualna skrzynia biegów

Wyposażenie

Model Carisma Elegance Octavia Elegance Avensis Linea Sol
Cena 76 090 64 890 80 100
ABS S S S
Airbag kierowca/pasażer S/S S/S S/S
Poduszki boczne S S S
Wspomaganie kierownicy S S S
Elektryczne szyby przód/tył S/S S/S S/S
Centralne ryglowanie zamków S S S
Radio O O S
Klimatyzacja S S S
Aluminiowe felgi S S S

S - standard, O - opcja

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Mitsubishi Carisma dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Mitsubishi Carisma opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

Mitsubishi Carisma Cena

Części dla marki Mitsubishi

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

598 zł