Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 37259 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Mitsubishi Colt

Data publikacji: Autor: (LM)

Niska awaryjność to największy atut małego mitsubishi.

Niska awaryjność to największy atut małego mitsubishi

Japoński koncern niedawno ujawnił pierwsze informacje na temat nowego modelu colt. My tymczasem postanowiliśmy sprawdzić poprzednią generację samochodu, którego produkcję rozpoczęto już niemal siedem lat temu. W polskich salonach auto było sprzedawane do 1999 roku. Nowsze modele oferowane na rynku aut używanych pochodzą zatem wyłącznie z prywatnego importu.

Chociaż colt zaliczany jest do segmentu B, to rozmiarami i sylwetką niemal dorównuje samochodom kompaktowym. Słabo wypada natomiast bagażnik, którego pojemność wynosząca zaledwie 220 litrów sprawia, że kierowca, aby powiększyć przestrzeń bagażową, jest zmuszony do rozkładania oparć tylnej kanapy.
Więcej przestrzeni jest wewnątrz przedziału pasażerskiego. Zarówno osoby siedzące z przodu, jak i z tyłu nie powinny narzekać na brak wygody. Przednie fotele są przy tym wygodne i dobrze wyprofilowane.

Deska rozdzielcza wykonana jest z plastików przeciętnej jakości, trudno jednak cokolwiek jej zarzucić pod względem ergonomii.

W Polsce colt oferowany był tylko w jednej wersji silnikowej - 1.3 12V (75 KM). Dynamiczna i elastyczna jednostka napędowa pozwala rozpędzić auto do setki w 12,5 sekundy i uzyskać prędkość maksymalną 170 km/h. Średnie zużycie paliwa nie przekracza 7 l/100 km. Wśród samochodów z prywatnego importu znajdziemy dodatkowo pojazdy z silnikami 1.3 16V (82 KM) oraz 1.6 16V (92 KM). W niektórych egzemplarzach zamontowano automatyczne skrzynie biegów.

Okresy pomiędzy przeglądami japoński producent określił na 15 tys. kilometrów. Po przejechaniu 90 tys. km należy wymienić w silniku pasek rozrządu - jego wcześniejsze zerwania nie zdarzają się.

O modelu colt mówi RafaŁ Bożkiewicz, kierownik serwisu w ASO Mitsubishi w Katowicach:
- Colt to samochód sprawdzony i niezawodny - oczywiście pod warunkiem, że auto jest bezwypadkowe i regularnie serwisowane. Niektóre egzemplarze pochodzące z prywatnego importu mają za sobą poważne wypadki i niestety nie zostały należycie naprawione. Na takie auta trzeba szczególnie uważać i przed zakupem należy je dokładnie sprawdzić.
Pojazdy bezwypadkowe i zadbane sprzedają się "na pniu". Za auto z 1996 roku trzeba zapłacić około 16,5 tys zł. Samochód dwuletni to już wydatek 24-26 tys. zł.

Ceny części zamiennych
klocki hamulcowe - 150 zł*
tarcza hamulcowa - 180 zł*
amortyzator przedni - 320 zł (1 szt.)*
tłumik końcowy - 420 zł*
wahacz przedni - 1040 zł
szyba czołowa - 300 zł*
błotnik przedni - 895 zł
reflektor przedni - 1020 zł.
* Zamienniki dostępne w ASO Mitsubishi.

Zalety
- ładny wygląd
- przestronne i wygodne wnętrze
- dynamiczne i niezawodne silniki

Wady
- mała liczba aut na rynku pojazdów używanych
- tylko jedna dostępna wersja nadwoziowa
- skromny bagażnik

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Mitsubishi Colt dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Mitsubishi Colt opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

Mitsubishi Colt Cena

Części dla marki Mitsubishi

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

598 zł